Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, szukam auta dla rodziny 2+3, obecnie wiek dzieci 0 / 3 / 5 lat, pewnie z 10 lat chciałbym auto potrzymać.


Początkowo myślałem że uda się kupić większe kombi, ale nawet w serii 5 nie jest komfortowo na kanapie w 3 osoby. Seria 7 też na większą pod tym względem nie wygląda. Zostają (mini)vany (które mi się nie podobają) i SUVy.


Chciałem uniknąć czegoś aż tak dużego jak BMW X7 / Audi Q7 / Volvo XC90. Okazuje się jednak, że w niższych modelach - BMW X5 czy Audi Q5 - też wcale nie jest jakoś komfortowo 3 osobom na kanapie.


Wróciłem więc do rozważania tych większych aut. Wygodna kanapa, a do tego 3 rząd gdzie nawet 2 dorosłych całkiem wygodnie pojedzie. Volvo mnie zupełnie nie przekonuje, a X7 wydaje się lepszym wyborem niż Q7.


Jakie macie doświadczenia z autami w podróżowaniu w 5+ osób? A może umknęło mi jakieś warte polecenia auto, mniejsze od X7, a nadal praktyczne dla 2+3?

Opublikowano
Masz dzieci w takim wieku, ze musza mieć wszystkie isofixy. X5 nie ma w środku na tylnej kanapie isofixa. Ja bym rozglądał się albo za 7-mio osobówką (x7) albo za czymś co ma na tylnej kanapie 3 niezależne miejsca z dedykowanymi isofixami (np. XC90, Q7).
Opublikowano
X5 wg mnie powinna się idealnie sprawdzić

Jak patrzyłem na drugi rząd to wydawało się ciasno.

W trzecim rzędzie dorosły ledwo się mieści, więc trochę się waham również w przypadku dzieci. Sugerowałem się tym nagraniem:

0:34


2:13


Niemniej podajdę do salonu, przymierzę się jeszcze dokładnie.

 

Masz dzieci w takim wieku, ze musza mieć wszystkie isofixy. X5 nie ma w środku na tylnej kanapie isofixa. Ja bym rozglądał się albo za 7-mio osobówką (x7) albo za czymś co ma na tylnej kanapie 3 niezależne miejsca z dedykowanymi isofixami (np. XC90, Q7).

5 latka już jeździ w Maxi-Cosi Kore Pro i-Size, gdzie ISOFIX nie jest niezbędny, bo tylko stabilizuje fotelik. Może poza obejrzeniem X5 podjadę też do sklepu z fotelikami i podpytam ich o doświadczenie z X5 / X7.

Opublikowano

Mam podobnie. Dzieci w wieku 1, 4, 7.

Dzieci 4 i 7 mają foteliki w trzecim rzędzie.

Żona i dziecko 1, siedzą w drugim rzędzie.


Minus takiego rozwiązania to bardzo mały bagażnik. Długo szukaliśmy wózka dla dziecka, które się do niego zmieści.

Opublikowano
Mam podobnie. Dzieci w wieku 1, 4, 7.

Dzieci 4 i 7 mają foteliki w trzecim rzędzie.

Żona i dziecko 1, siedzą w drugim rzędzie.


Minus takiego rozwiązania to bardzo mały bagażnik. Długo szukaliśmy wózka dla dziecka, które się do niego zmieści.

Dzięki za opinię, dzisiaj obejrzałem X7, z rozłożonymi 3 rzędem faktycznie tam nie ma bagażnika :( Można zmieścić dwie podręczne walizki i tyle. Wózka z gondolą to w ogóle się nie upchnie. Jedyna opcja jaką widzę to rozkładać tylko 1 fotel ostatniego rzędu.


e5tdqq8.jpeg

Opublikowano

Próbowałem tak.

Niestety na dłuższe trasy. Lepiej jak dzieci siedzą obok siebie. Mogę się razem bawić i się nie nudzą.

Pozatym zle mi się prowadziło gdy obok kierowcy siedziało dziecko w foteliku. Dziecko co chwilę czymś się bawiło. Co powodowało, że nic nie widziałem za prawym oknem.


Dwa foteliki w drugim rzędzie też odpadają. Gdyż w tedy nie da się odsunąć foteli i wejść do trzeciego rzędu.


Pytanie jeszcze. Czy autem będziesz jeździć tylko Ty z rodziną. Czy też sama żona z dziećmi?

Opublikowano
Próbowałem tak.

Niestety na dłuższe trasy. Lepiej jak dzieci siedzą obok siebie. Mogę się razem bawić i się nie nudzą.

Pozatym zle mi się prowadziło gdy obok kierowcy siedziało dziecko w foteliku. Dziecko co chwilę czymś się bawiło. Co powodowało, że nic nie widziałem za prawym oknem.


Dwa foteliki w drugim rzędzie też odpadają. Gdyż w tedy nie da się odsunąć foteli i wejść do trzeciego rzędu.


Pytanie jeszcze. Czy autem będziesz jeździć tylko Ty z rodziną. Czy też sama żona z dziećmi?

Bardzo celne i pomocne uwagi.


Podziału auta jeszcze nie ustaliliśmy, wolałbym jeździć nim ja, ale ciągłe przekładanie 2 albo 3 fotelików (1 mamy nadmiarowy) do kombi kobiety będzie uciążliwe.

Opublikowano

Weź pod uwagę. Że jeżeli autem będzie jeździć sama żona z dziećmi. To dziecko 0 musi być na fotelu pasażera z przodu.

Aby podczas jazdy miała do niego łatwy dostęp.


U mnie skończyło się tak. Że ja mam x7 z trzema fotelikami. A żona ma swoje x5, w którym również ma trzy foteliki.

W x5 na fotelu pasażera jest fotelik dziecka 1. A w drugim rzędzie dzieci 4 i 7.


Czasem jak jadę sam z dziećmi 4 i 7, to jadę x5. Bo w x7 odległość od kierowcy do trzeciego rzędu jest taka, że podczas jazdy nie słyszę co dzieci do mnie mówią.

Opublikowano

Ja rozważałem jeszcze Mercedesa V. W konfiguracji 2+2+3.

Fotele w drugim rzędzie są obrotowe. A trzeci rząd można przesunąć. Regulujac powierzchnię bagażnika.


Ale niestety komfort prowadzenia był jak w typowym dostawczaku.

Opublikowano

Mam 3 dzieci w tej chwili 2*7 lat i 10 latkę, posiadam x5 g05 i w drugim rzędzie mieszczą się 3 foteliki maxi cosi - wchodzą na szerokość na styk ;) mina obsługi w salonie jak z zoną wchodziliśmy z 3 fotelikami bezcenna ;)

Przy 3 fotelikach w drugim rzędzie pozostaje do dyspozycji cały bagażnik, jeżeli chodzi o ilość miejsca dla dzieci to wg mnie jest ona wystarczająca

Wcześniej przed x5 posiadałem Renault Espace V i tu były 3 isofixy w drugim rzędzie i ilośc miejsca była zdecydowanie większa - żona potrafiła przy zapakowanej 3 dzieci wejść drzwiami z jednej strony i wyjsć po drugiej stronie :D i mówi, że trochę jej tego brakuje w x5 :D z kolei dzieci są już starsze i nie potrzebują już "opieki / pomocy" w samochodzie za to teraz w x5 łatwej jest im cokolwiek podać bo z przednich siedzień można do nich sięgnąć.

Opublikowano
Mam 3 dzieci w tej chwili 2*7 lat i 10 latkę, posiadam x5 g05 i w drugim rzędzie mieszczą się 3 foteliki maxi cosi - wchodzą na szerokość na styk ;) mina obsługi w salonie jak z zoną wchodziliśmy z 3 fotelikami bezcenna ;)

Przy 3 fotelikach w drugim rzędzie pozostaje do dyspozycji cały bagażnik, jeżeli chodzi o ilość miejsca dla dzieci to wg mnie jest ona wystarczająca

Wcześniej przed x5 posiadałem Renault Espace V i tu były 3 isofixy w drugim rzędzie i ilośc miejsca była zdecydowanie większa - żona potrafiła przy zapakowanej 3 dzieci wejść drzwiami z jednej strony i wyjsć po drugiej stronie :D i mówi, że trochę jej tego brakuje w x5 :D z kolei dzieci są już starsze i nie potrzebują już "opieki / pomocy" w samochodzie za to teraz w x5 łatwej jest im cokolwiek podać bo z przednich siedzień można do nich sięgnąć.

Dzięki za podzielenie się doświadczeniem!


Skłaniam się właśnie w kierunku X5, kusi mnie przy tym mocno opcja trzeciego rzędu, jako dodatkowej możliwości "rozsadzenia" dzieci i awaryjnego przejazdu z dodatkową osobą (oczywiście dzieci wtedy w trzecim rzędzie). Poruszyłem też ten wątek w sąsiednim dziale G05: X5 z trzecim rzędem w Wielkopolsce. Początkowo liczyłem na więcej miejsca w trzecim rzędzie X5, jest go mało, ale chyba zawsze lepiej mieć taką opcję.


Które dokładnie foteliki Maxi-Cosi udało się Wam zmieścić na kanapie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cała trójka miała foteliki : Maxi-Cosi Rodi Airprotect

Wow, nie spodziewałem się zmieszczenia tak szerokich fotelików (47 cm wg strony producenta).


Kore i-Size / Kore Pro i-Size ma 44 cm to te w ogóle powinny spokojnie się zmieścić. Dzięki!

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Zawsze można dokupić bagażnik dachowy, ale z drugiej strony nie po to kupuje się takie auto, żeby jeszcze ładować coś na dach :)
Opublikowano

Dla podsumowania, zdecydowałem się na Audi Q7. Szukam czegoś fajnego na rynku wtórnym.


Chciałem mieć 7 miejsc (na sporadyczne sytuacje), ale niestety X5 się tutaj nie sprawdza.

Nie dość że miejsca w 3 rzędzie jest tylko tyle co dla dzieci, to w wersji 7 osobowej jest gorsza kanapa niż w wersji 5 osobowej! Środkowe miesce jest wyraźnie węższe.

Opublikowano

Ja jeszcze napiszę tak zupełnie przyszłościowo. Co prawda nie o 3x fotelik z tyłu, tylko ogólnie o podróży w 5 osób, w 5 osobowym aucie. U nas to było 4 osoby dorosłe i fotelik dla 6 miesięcznego syna (cybex cloud z w bazie).

Przy montażu na zewnętrznym fotelu, w jakimkolwiek aucie, nawet takim z 3 identycznymi siedzeniami, fotelik zabiera od kilku do nawet kilkunastu centymetrów, bo dorosła osoba oprze się o drzwi i wykorzysta to miejsce, a fotelik w isofixie siedzi na sztywno odsunięty i nie da się nim manewrować. Oczywiście można próbować zapiąć pasy na środku, ale jest to tak bardzo upierdliwe, niewydogne i w niektórych autach tak trudne do zrobienia (ale tu mowa o autach w których 3 szczupłych dorosłych ma problem usiąść), że w dłuższą podróż w 5 osób pożyczam już kilkunastoletniego s-maxa. Tam wpinam dziecko na środku z tyłu i pomimo dużego fotelika, mogą tam na spokojnie usiąść 2 osoby dorosłe. Ta sama sytuacja jest przy 2 fotelikach z tyłu, najlepiej usadzić jedno po środku.

Tak na prawdę jeśli ktoś nie chce mini vana i to co ciekawe obecnie w PŁ jedynie Touran wchodzi w grę, bo Sharan, s-max i galaxy wypadły z rynku, ma 2 suvy do wyboru Q7 albo peugeota 5008.

Opublikowano
Tak na prawdę jeśli ktoś nie chce mini vana i to co ciekawe obecnie w PŁ jedynie Touran wchodzi w grę, bo Sharan, s-max i galaxy wypadły z rynku, ma 2 suvy do wyboru Q7 albo peugeota 5008.

Tak, tyle że w Touranie silnik 1.5 EVO TSI z 150HP :(

Opublikowano
Tak na prawdę jeśli ktoś nie chce mini vana i to co ciekawe obecnie w PŁ jedynie Touran wchodzi w grę, bo Sharan, s-max i galaxy wypadły z rynku, ma 2 suvy do wyboru Q7 albo peugeota 5008.

Tak, tyle że w Touranie silnik 1.5 EVO TSI z 150HP :(

Przy czym 1.5 tsi to największa zaleta tego auta, poza 3 isofixami :evil:

Z jednej strony u nas się tych aut nie widuje, więc dziwi, po co jeszcze utrzymują ten model, ale potem sobie przypominam, że w DE emeryci muszą mieć czym jeździć.


5008 z wyglądu fajne auto, całkiem praktyczne, ale (i o ile ja nie mam nic przeciwko małym silnikom) 1.2 to sobie z tym nie daje rady, a 1.6 to ma swoją nie najlepszą opinię.


Ale nie rozumiem, dlaczego np. takie auta jak skoda kodiaq nie mają 3 isofixów z tyłu, nie mówiąc o Toyocie highlander.

Opublikowano

Ale nie rozumiem, dlaczego np. takie auta jak skoda kodiaq nie mają 3 isofixów z tyłu, nie mówiąc o Toyocie highlander.

Pewnie za wąska tylna kanapa na skutek złego projektu, albo patent na 3 mocowania isofix w drugim rzędzie, za który trzeba słono płacić ;)

Opublikowano

Ale nie rozumiem, dlaczego np. takie auta jak skoda kodiaq nie mają 3 isofixów z tyłu, nie mówiąc o Toyocie highlander.


Pewnie za wąska tylna kanapa na skutek złego projektu, albo patent na 3 mocowania isofix w drugim rzędzie, za który trzeba słono płacić ;)

Touran ma 1525mm szerokość wnętrza z tyłu, kodiaq faktycznie ma 2cm mniej, ale taki highlander 1580mm, więc ponad 5cm szerzej - po prostu musieli by zrobić 3 osobne fotele, widocznie taka moda.

Co ciekawe, podobno x7 ma 1555mm, a x5 1570mm na szerokości łokci z tyłu.

Opublikowano

Ale nie rozumiem, dlaczego np. takie auta jak skoda kodiaq nie mają 3 isofixów z tyłu, nie mówiąc o Toyocie highlander.


Pewnie za wąska tylna kanapa na skutek złego projektu, albo patent na 3 mocowania isofix w drugim rzędzie, za który trzeba słono płacić ;)

Touran ma 1525mm szerokość wnętrza z tyłu, kodiaq faktycznie ma 2cm mniej, ale taki highlander 1580mm, więc ponad 5cm szerzej - po prostu musieli by zrobić 3 osobne fotele, widocznie taka moda.

Co ciekawe, podobno x7 ma 1555mm, a x5 1570mm na szerokości łokci z tyłu.

 

Na stronie BMW na podstawie rysunków technicznych szerokość drugiego rzędu siedzeń to odpowiednio:

X5 - 1525 mm

X7 - 1527 mm


Skoda Kodiaqu - 1510 mm

Toyota Highlander - 1398 mm (szerokość wnętrza z katalogu, więc nie wiadomo w którym dokładnie miejscu) - skąd więc 1580mm?

VW Touran - 1518 (szerokość nad podłokietnikami z tyłu) 1829 (szerokość zewnętrzna)


Tak więc na podstawie powyższych danych X7 wypada najlepiej.

Zakładam więc, że w X7 nie powinno być problemu z dwoma fotelikami po bokach i jedna osoba dorosła na środku.

Opublikowano
Tak więc na podstawie powyższych danych X7 wypada najlepiej.

Zakładam więc, że w X7 nie powinno być problemu z dwoma fotelikami po bokach i jedna osoba dorosła na środku.

Doświadczanie, w X7 jest mniej miejsca dla 3 osób niż w X5. Weryfikowałem kilkakrotnie, bo sam wątpiłem. Podejrzewam że to kwestia ukształtowania kanapy.

Opublikowano

Na stronie BMW na podstawie rysunków technicznych szerokość drugiego rzędu siedzeń to odpowiednio:

X5 - 1525 mm

X7 - 1527 mm


Skoda Kodiaqu - 1510 mm

Toyota Highlander - 1398 mm (szerokość wnętrza z katalogu, więc nie wiadomo w którym dokładnie miejscu) - skąd więc 1580mm?

VW Touran - 1518 (szerokość nad podłokietnikami z tyłu) 1829 (szerokość zewnętrzna)


Tak więc na podstawie powyższych danych X7 wypada najlepiej.

Zakładam więc, że w X7 nie powinno być problemu z dwoma fotelikami po bokach i jedna osoba dorosła na środku.

Dane brałem z Auto Świat /Auto Bild oni tam mierzą w najszerszym miejscu na wysokości łokci.

Niestety producenci aut sami to sobie nie powinni nic mierzyć, bo potem wychodzą takie kwiatki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.