Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam parę dni temu auto odmówiło pracy na autostradzie - głośny klekot z silnika - jedździ ale tłucze się silnik i drga ..... diagnoza w warsztacie - nie trzyma ciśnienia na 3 cylindrze - prawdopodobnie silnik do wymiany - silnik to 25d N47D20D 218KM przebieg 170tyś .... pomóżcie gdzie szukać używki silnika ? Mam wersję Xdrive czy mogę bez problemu szukać silnika z Sdrive z bmw seria 5 ?

Macie jakąś radę ? Mechanik sprawdził filtr i nie było opiłków żadnych ale mówi że szkoda bawić się w remont lepiej kupić silnik bo remont remontem a pewnie po pewnym czasie znów zacznie się coś dziać do tego mam rozrząd pewnie do wymiany bo 170tyś ma silnik a tak to się kupi "młodszy silnik" i rozrządu nie trzeba będzie robić

poniżej zdjęcie od mechanika co mi przesłał

bmww.jpg

Opublikowano

No dobrze, ale na screenie widać, że korekty wtrysków się rozjeżdżają, a z 2 strony mechanik mówi, że nie trzyma ciśnienia na 3 cylindrze. Pokazywał Ci wyniki pomiaru ciśnienia?

Wymieniać silnik na podstawie takiej diagnozy to jak strzelanie z armaty do komara. Podstawa to zdjęcie głowicy, sprawdzenie dlaczego nie trzyma ciśnienia. Może wtrysk lał na tym cylindrze i wydmuchało uszczelkę. Stąd brak kompresji.

Wystarczy regeneracja wtrysków i wymiana uszczelki, szlif głowicy może. Przykładowo.

Ja bym jednak skonfrontował tę diagnozę u innego mechanika.

Opublikowano

Aplikacją sprawdził wtryski ,bo tam nie wiele więcej można. Fajny taki prawie serwis bmw.

Takie korekty też mogą być od zaworów ,łańcucha ,korbowodów ugiętych ,wtrysków,dziurawych tlokow itd.

Silniki z wersji xdrive różnią się miska olejową.

Opublikowano
no właśnie sam nie wiem czy już wymieniać silnik bo tym bardziej nie ma do xdrive prawie wogóle - a pytanie - czy w sdrive wystarczy tylko misę olejową do xdrive założyć i będzie ok ? nie ma innych mocowań że trzeba bawić się z mocowaniem silnika z sdrive w X5 xdrive ? wogóle to silnik z f10 f30 też spasuje ?
Opublikowano

Miska na 100% inna.

Z f10czy innych o tym samym oznaczeniu silnika ,będzie pasować słupek ,osprzęt i łapy inne,może coś pasować ,ale większość do przezbrojenia ze starego .

Niech zmierzy ciśnienie na cylindrach ,ale nie aplikacją jak nie ma faktycznie ,to beret zrzucić i wtedy przekalkulować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

najpierw diagnozę postawić a potem martwić się jak to rozwiązać. Od najłatwiejszych rzeczy do sprawdzenia po najtrudniejsze. Kamerka endoskopowa, pomiar sprężania i coś już będzie wiadomo.

Jak jechałeś szybko, lał wtrysk to może tylko tłok poszedł a reszta dobra. Przy okazji rozrząd zrobić i będziesz wiedział co masz

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No co wy panowie, jak stuka i klepie i wali korekty na +10 to nie diagnoza z czapki. Nie ma walu, panewki sie wysypaly. Proste.
Opublikowano

zgadza się .... okazało się że panewki się posypały ..... mechanik mówi że potrzeba wał i korbowód mam pytanie czy czasem do silnika mojego nr. N47D20D 218KM nie może być z N47D20A lub B lub C ? fakt że różnią sie mocą silnika ale czy to ma znaczenie ? znalazlem np takie cos z E90 :

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-e-87-e-90-e60-silnik-2-0-d-n47d20a-wal-korbowy-ID6BCqTW.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.