Skocz do zawartości

BMW F11 520dx 184km - Samochód zgasł podczas jazdy dtc249300


RRCARS

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, tak jak w temacie. Samochód zgasł nagle podczas jazdy i nie można go odpalić.

Wstępnie pokazywał błąd z klap wirowych w kolektorze ssącym, po rozebraniu dolotu był mega nagar w kolektorze (przebieg 300tys + ) Wyczyściłem wszystko dokładnie + zamontowałem nowe klapy. Poskładałem i dalej nic, teraz pokazuje tylko błąd 249300

Jak popuszczę przewody na wtryskach to paliwo leci podczas próby odpalania. Nie mam już pomysłów..

dodam ze miałem wcześniej problem z brakiem mocy pokazywał błędy z niskiego ciśnienia na listwie wtryskowej ale wymieniłem czujnik ciśnienia i regulator ori bosch i usterka ustala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobacz bezpiecznik modułu , który zasila pompę paliwa w zbiorniku F184........20A.


1VnZ47SDLS


Warto by było porobić pomiary napięcia na bezpieczniku, następnie na module ( na wejściu i wyjściu ) czy napięcie zasila pompę w zbiorniku.

Kość przy module A98*1B

Napięcie wchodzi od bezpiecznika .....

- pin nr.1 PLUS

- pin nr.2 MASA/MINUS


1VnZ8gDbjr

CV4G1xtY



Wejście napięcia do pomy paliwa w baku...

Kość X95*1B

- pin nr.4 , PLUS

- pin nr.2 , MINUS/MASA


1VnZDyLSzB

FHto2xFF







249300


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie ciśnienia w szynie przy rozruchu silnika. Licznik jest zwiększany o 10 ms co 10 ms, jeśli ciśnienie szyny zmierzone podczas fazy rozruchu leży poniżej wartości granicznej ciśnienia szyny, chociaż prędkość silnika jest większa niż prędkość diagnostyczna. Licznik jest zatrzymywany, jeśli ciśnienie szyny w fazie początkowej jest większe niż wartość graniczna.

Awaria jest wykrywana, jeśli licznik przekroczy maksymalny okres.

Maksymalny czas zależy od odczytu odległości pojazdu.

Wartość progowa odczytu odległości: 50000 m

- Maksymalny okres, w którym odczyt odległości jest niższy od wartości progowej: 5000 ms

- Maksymalny okres, w którym odczyt odległości przekracza wartość progową: 1500 ms

Wartość graniczna ciśnienia na szynie: 180 bar

Prędkość diagnostyczna: 160 obr./min


Warunki kodów usterek


Ogólne warunki


Monitorowanie jest przeprowadzane co 10 ms, jeśli silnik jest w fazie rozruchu i nie występują żadne inne usterki systemu Common Rail.


Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.


Stan terminala


Warunki jazdy


Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 600 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź układ niskiego ciśnienia paliwa (np. brak ciśnienia wstępnego dopływu paliwa z powodu awarii elektrycznej pompy paliwa, braku paliwa, zatkanego czujnika poziomu paliwa).

2. Jeśli ciśnienie wstępne paliwa jest w porządku (większe niż 3 bary): Sprawdź wartość czujnika ciśnienia szyny pod kątem wiarygodności i obserwuj towarzyszące jej wpisy w pamięci usterek.

3. Sprawdź, czy w systemie nie ma powietrza i nie ma wycieków zewnętrznych.

4. Uszkodzony zawór regulacji ilości paliwa lub zawór regulacji ciśnienia w szynie.

5. Pompa wysokiego ciśnienia: Uszkodzony napęd lub usterka wewnętrzna.

Wpływ błędu

W pewnych okolicznościach silnik ma wydłużony czas rozruchu lub w ogóle się nie uruchamia.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany następujących części:

- Czujnik ciśnienia w

szynie - Zawór regulacji ciśnienia w szynie

- Zawór regulacji ilości paliwa

- Pompa wysokiego ciśnienia

Wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje układu paliwowego.


© 2022 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jak próbuje odpalić silnik to słychać jak w baku przelewa się paliwo. Jak odkręcę przewód paliwowy który wychodzi z pompy wysokiego ciśnienia na listwę to tez paliwo podaje. A samochód kręci normalnie, nie jakoś luźno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może jeszcze jedno miejsce do sprawdzenia.

Pod pompą wysokiego ciśnienia masz czujnik umieszczony na przewodzie paliwowym. Zobacz czy nie wycieka z niego olej napędowy. Jeśli tak to jest duża szansa że ropa doszła do sterownika silnika a następnie do jego wnętrza...?


G6ixcvWD

G8Xl4FgE



1VnY5QsAIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok, jak próbuje odpalić silnik to słychać jak w baku przelewa się paliwo. Jak odkręcę przewód paliwowy który wychodzi z pompy wysokiego ciśnienia na listwę to tez paliwo podaje. A samochód kręci normalnie, nie jakoś luźno.

Diesle sprawdzasz bardzo prosto, sciagasz rure z dolotu i pryskasz, np Plakiem, odpala: usterka elektroniczna/paliwowa, nie odpala, usterka mechaniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.