Skocz do zawartości

E39 530d 1999 - umierająca elektronika


triplebaka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam E39 530d 99' w automacie, które stało całą zimę praktycznie bez odpalania z nowym (kupionym przed zimą) akumulatorem. Nie znam też stanu auta przed staniem, bazuję tylko na tym co mam teraz.

Elektronika w aucie zachowuje się w losowy sposób: Po odpaleniu nie działają poniższe rzeczy, po dłuższej jeździe czasem zaczyna normalnie działać ale wystarczy raz wyłączyć i włączyć auto po czym dzieją się następujące akcje: Radio (4:3 navi) staje się nieresponsywne i wisi na menu lub w ogóle się nie świeci i nie da się nic kliknąć, nie reaguje podgrzewanie siedzeń, wspomaganie nie działa, hamulec jest twardy, gaz jest twardy, wywala błędy ABS i ASC roleta tylna się nie wysuwa, kierownica nie unosi się po wyłączeniu zapłonu ani nie opuszcza sama, lusterko nie schyla się przy cofaniu, PDC dostaje głupawki i tak dalej.

Próba otwarcia wszystkich szyb pilotem kończy się tym, że w czasie zasuwania szyby się zatrzymują i trzeba robić to na kilka razy. To samo z ich zamykaniem.

Do tego po przekręceniu zapłonu cały czas świecą mi sie światła hamulca bez trzeciego światła hamowania, które zapala się dopiero jak wcisne hamulec. To akurat jest zawsze, niezależnie czy elektronika żyje czy nie.

Ponadto nawet jak elektronika wstanie to radio czasem nie gra i zaczyna grać na wybojach, ale to nie jest główny problem i zapewne kwestia połączeń

Ogólnie sprawa wygląda tak że albo działa cała elektronika albo siada wszystko i w aucie nie działa nic. Albo wszystko albo nic. Wcześniej kiedy działało wszystko znikał błąd ABS i ASC, od 2 dni jest cały czas.

Co działa zawsze:

elektryczne szyby łącznie z dachem, elektryczna regulacja foteli, światła, klima i nawiewy, składanie lusterek, centralny zamek,

Kiedy elektronika działa mam nawet wrażenie że silnik lepiej chodzi, mniej klekocze i lepiej się zbiera.

Naładowałem akumulator prostownikiem do pełna, sprawdzałem odpowiednim sprzętem i jest okej a problem dalej występuje.

Szczególnie martwi mnie błąd ABS bo sterownik jest po naprawie.

Na zdjęciu błędy które wyskakują w komputerze od razu po wykasowaniu błędów.

Kasowanie błędów pomaga na wszystko poza ABS i ASC... do kolejnego odpalenia auta.

Na desce świeci się tylko kontrolka od ABS i ASC.

oomDjOZ.jpg

W bagażniku mam odcięte jakieś wiązki przy wzmacniaczu, nie mam pojęcia od czego są. Telefon jest wywalony z boku ale nie świeci się więc zapewne nie jest podłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
stało całą zimę praktycznie bez odpalania z nowym (kupionym przed zimą) akumulatorem

Jeśli aku nie był ładowany przez tyle czasu to na zdrowie mu nie wyszło.

 

Elektronika w aucie zachowuje się w losowy sposób

Sprawdź napięcie w instalacji podczas jazdy, np. w gniazdku zapalniczki. Jeśli OK, to bym się zajął kostką stacyjki

i sprawdził masę akumulatora i na silniku.

 

Kasowanie błędów pomaga na wszystko poza ABS i ASC

Jeśli sterownik jest OK to ABS może wywalać przy słabym zasilaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś odłączyć wtyczkę pompy ABS?

Dzięki za sugestie będę przy aucie w środę to sprawdzę. Nie ufam mu z tego względu że mimo iz mechanik mówił że działa to ja lutowałem na nim pod mikroskopem krzemowe układy bo były od nich zerwane połączenia jak ktoś ściągał żel i go jeszcze nie zdążyłem uszczelnić

 

Sprawdź napięcie w instalacji podczas jazdy, np. w gniazdku zapalniczki. Jeśli OK, to bym się zajął kostką stacyjki
i sprawdził masę akumulatora i na silniku.

To też sprawdzę w środę

póki co sprawdzałem działanie alternatora i napięcie daje ok. Czyściłem też klemę minusowa, ale nie czyściłem masy akumulatora przy aucie oraz przy silniku (tej przy silniku nigdzie nie mogłem znaleźć, gdzie powinna być?)

Jak coś silnik i skrzynia są po swapie (na te same modele) i nie wiem czy po tym procesie wszystko działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masa silnika jest gdzieś w okolicy prawego wahacza, chyba na łapie silnika.

 

silnik i skrzynia są po swapie (na te same modele) i nie wiem czy po tym procesie wszystko działało

To dodatkowo komplikuje diagnozę.


Porównaj napięcie na jałowych aku i alternator, potem podczas jazdy jak się zmienia i pod obciążeniem (światła, klima, wycieraczki). U mnie podczas jazdy przy minimalnym obciążeniu elektryki mam cały czas 14V, w drugim aucie 13,9V. Po obciążeniu nie spada niżej niż o 0,1V , max. 0,2V czasami. Jeśli napięcie jest stabilne to zostaw masy i sprawdź stan kostki stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przepraszam za nieobecność ale auto wstało po zmianie stacyjki i zająłem się innymi sprawami.

Zostały mi następujące błędy:

Nie działa mi prędkościomierz, ASC, ABS, tempomat pompa przelewowa w baku, PDC oraz tylne głośniki.

Wiem że sterownik ABS jest do zmiany, widocznie moja naprawa była nieskuteczna. Pewnie przez niego nie działa licznik i tempomat?

PDC ma dwa spalone sensory bo nie cykają a po podłożeniu innych jest ok, niedługo je zmienię

Tylne głośniki to pewnie wzmacniacz dostał wilgoci?

Pozostaje kwestia reszty błędów w kompie, czy macie pomysł o co może chodzić? Dysze spryskiwaczy faktycznie są odłączone, musze dołożyć kabelek. Widocznie przy przekładce silnika ktoś zapomniał.

Gdzie znajdę sterownik EDC? Może jest po prostu odłączony?


Wo1xRQK.png

RD7tBSg.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Chyba że chodzi o navi, i reset nie pomaga, to wtedy trzeba odczytać licznik pasoftem i tam masz kod.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli to navi woła o kod to auto nie odpali. Reset licznika ncsem pomaga (przekodowanie do serii) Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj 4 zera, u mnie pomogło mam podobny problem

W twoim przypadku przejrzałbym kostki i wyczyścił skoro auto tak długo stało

Dodatkowo w odciętej wiązce zabezpiecz każdy przewód osobno, przez to możesz mieć losowe problemy.


Btw, jakiego interfejsu używasz z rheingoldem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.