Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


e91 330xd, M57N2 231KM

po których czynnościach należy wykonać adaptację a po których nie lub jedynie wystarczy skasowanie błędu:

1. Wymiana przepustnicy/regeneracja

2. Wymiana filtra odmy

3. Wymiana oleju + filtra w skrzyni biegów (automat)

4. Wymiana oleju w moście przód tył

5. Wymiana filtra paliwa

6. Wymiana oleju w silniku i filtra

7. Wymiana filtra paliwa + rozszerzenie tego pytania - czy to prawda, że jeśli założy się filtr bez podgrzewacza to nie wypala się DPF?


Dzięki z góry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1 do 7, nie.

Dpf wypala sie nawet z bledem podgrzewacza.

Opublikowano

dzieki za szybką odpowiedź,


mam jeszcze bardzo laickie pytanie, bo to moje pierwsze bmw, za bardzo właśnie nie znam się jeszcze na tej elektronice i adaptacjach.


Czy adaptacja po czynnościach, które jej wymagają musi być zrobiona - wiadomo po wykonaniu czynności, ale koniecznie przed odpaleniem silnika? Czy mogę wymienić coś sam (np. olej w VTG), a na adaptację przejechać dopiero do serwisu (15-20km), który ma ISTE czy muszę ściągać kogoś z komputerem do swojego garażu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To akurat bardzo trafne pytanie. Mozesz wymienic olej w vtg dla przykladu, a adaptacje zrobic pozniej.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Może odkopuję ziemniaka, ale w sumie mam wątpliwość do tematu.


Czy po wymianie filtra paliwa nie trzeba przypadkiem zrobić odpowietrzenia układu za pomocą komputera? Raczej pompa dostanie mocno w kość, jak pochodzi nawet chwilę na sucho a wtedy krótka droga do puszczenia opiłków w obieg.

Opublikowano
Możesz zrobić odpowietrzanie za pomocą isty, ale równie dobry skutek przyniesie kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu. Włączasz zapłon, czekasz kilka dobrych sekund, wyłączasz zapłon, włączasz czekasz kilka sekund i tak w kółko kilka razy, pompa w baku się załącza i układ się napełnia. Możesz też zalać filtr paliwem przed montażem będzie łatwiej. Sam tak robiłem przy wymianie filtra. Kilkukrotnie włączałem i wyłączałem zapłon i odpaliła natychmiast bez zająknięcia. W procedurze odpowietrzania w ISTA jest właśnie uruchamiana pompa w baku, nie pamiętam na jak długo, a następnie po odpaleniu program automatycznie podnosi obroty silnika na około 2000 ale też nie pamiętam na jak długi czas. Jeden i drugi sposób działa.
Opublikowano

Nie zawsze można odpowietrzyć układ włączając zapłon.Posiadam w e60 silnik n47 i w tym przypadku pompa w baku startuje wraz z silnikiem.Na samym zapłonie jest martwa.

Do odpowietrzania układu użyłem aplikacji B-Tool.Na włączonym zapłonie wymusiłem uruchomienie pompy w baku 3-4 razy,po czym uruchomiłem silnik.Odpalił bez zawahania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.