Skocz do zawartości

Opony Runflat - zmiana na zwykłe. Jakie? F11 535xD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zmieniłem na Michelin Pilot Sport 5.


Przejechałem na razie kilka kilometrów ale mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony. Nierówności jezdni słyszę a nie czuje na kierze. Na większych studzienkach rownież lepiej.


Dodatkowo okazało się, że jedna ze starych opon (2018r.) ma sporych rozmiarów bąbla od wewnątrz. Zobaczyłbym pewnie dopiero na zime, albo jakby walnęło. Fart :)


Dzięki wszystkim.

 

I jak, jesteś dalej zadowolony z tych opon? Ja chce ten model założyć co prawda do f31, ale jeżeli w tak ciężkim aucie jak f11 dają radę, to w f31 też dadzą :D

Opublikowano
Ja u siebie zmieniłem na Dunlopy Sport Maxx RT2. I powiem tak, nigdy wiecej runflat :). Komfort dużo lepszy, mam to co chciałem, zawieszenie mpakietowe. Oczywiście jest zawsze ryzyko przebicia, ale zestaw naprawczy w bagażniku :).
Opublikowano
Zmieniłem na Michelin Pilot Sport 5.


Przejechałem na razie kilka kilometrów ale mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony. Nierówności jezdni słyszę a nie czuje na kierze. Na większych studzienkach rownież lepiej.


Dodatkowo okazało się, że jedna ze starych opon (2018r.) ma sporych rozmiarów bąbla od wewnątrz. Zobaczyłbym pewnie dopiero na zime, albo jakby walnęło. Fart :)


Dzięki wszystkim.

 

I jak, jesteś dalej zadowolony z tych opon? Ja chce ten model założyć co prawda do f31, ale jeżeli w tak ciężkim aucie jak f11 dają radę, to w f31 też dadzą :D

 

Tak, jestem zadowolony. Przejeździłem całe lato różnych warunkach i najmniejszych uwag do opon nie mam.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panów, odświeżę temat.


Jeżdżę na Pirelli Pzero 245/40R19, okazało się że auto miało już trochę rozjechaną geometrię, i po poprawnym ustawieniu, nie da się już jechać przy 120km/h w ciszy, bo opony są krzywo dotarte. Zrobiłem teraz trasę nad morze i spowrotem w góry na wyższych prędkościach, dotarły się ładnie i jest ciszej, ale wynikiem tego bieżniki stały się nierówne, więc przymierzam się do wymiany (opony mają 5 lat i Ok 50tys kilometrów zrobione, bieżnik jeszcze jest no ale.. )


Pytanie do doświadczonych, run flaty czy wystarczy tylko homologacja? 300zl różnicy na oponie, czyli tak naprawdę cena nowego czujnika ciśnienia który się zalepi jak zastosuje zestaw naprawczy. A jak z ciszą, komfortem i ubezpieczeniem w razie wypadku? Felgi są fabryczne. Z góry dzięki


https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-245-40-r19-98-y-pz4-xl---l-s#430420788


https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-245-40-r19-98-y-run-on-flat-pz4-xl---s-c#431633385

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wstawiłeś homologowane i homologowane plus RFT.

4x jednakowe kapcie więc nie musisz mieć homologacji.

A co do zwykłej vs rft - twój wybór.

Opublikowano
Dokładnie tak, a jaka będzie różnica między nimi w jeździe już widać na etykiecie jaki hałas czy opory toczenia, o komforcie nie trzeba mówić bo wiadomo rft to prawie pełna opona od wózka widłowego :mrgreen:
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Chyba nie ma wyjścia i pójdę w run flaty tak samo jak mam teraz, bo nie mogę się doszukać opony z rantem zabezpieczającym felgę z i homologacja bmw. Gdyby nie te opony to bym Już miał po felgach, a te są limitowane więc sprawa jasna..


Jeszcze pytanie czy jeździł ktoś na runflatach od pirelli i przeszedł na runflaty innego producenta i jakie ma wrażenia po zmianie producenta? Ja nie mogę złego słowa powiedzieć o pirelli p zero ale może jest coś lepszego w tej cenie dla bmw?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale pod jakim względem? Wypełnisz lepiej lukę w nadkolu i tyle. Trzymaj się rozmiaru producenta.

modele M wychodzą bez rft i wszyscy żyjemy na tej ziemi.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.05.2023 o 17:34, Ponta napisał(a):

Ale pod jakim względem? Wypełnisz lepiej lukę w nadkolu i tyle. Trzymaj się rozmiaru producenta.

modele M wychodzą bez rft i wszyscy żyjemy na tej ziemi.

Ale już M-ki dla ubogich wychodzą na run flatach i też wszyscy żyją i jeździ się na tym doskonale. Jak mi ktoś pisze, że run flaty hałasują (akurat nie Ty) to śmiać mi się chce, ale szkoda mi czasu na komentowanie tych bzdur. Niech każdy kupi co uważa.

Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja prostowałem 2 felgi bo miały lekkie bicie od wewnątrz . Gość powiedział że i tak super wynik bo te felgi przy runflatach pękają . Ogólnie to runflaty widzę że lubią podbijać koło i na łączeniach na wiaduktach na łuku czuję jak mnie  w bok przesuwa . Jeżdżę wieloma pojazdami i często budżetowe opony mam a tu na bridgestonach w deszczu to normalnie  strach . w zasadzie nie wiem kiedy zacznie mnie obracać . Zimowe dam zwykłe .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Na runflatach f11 prowadzi się zupełnie inaczej niż na oponach zwykłych, przerabiałem temat i zwykłe sprzedałem. Samochód jest bardziej stabilny na zakrętach przede wszystkim.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

powiedzcie proszę czy ktoś montował opony XL do zawieszenia adaptive drive zamiast RF. Gdzieś otarłem się o wypowiedź (nie mogę znaleźć ) że o ile do zwykłego zawieszenia opony XL poprawiają komfort , to już do AD już jest lipa .

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.06.2023 o 08:59, Paszczaku napisał(a):

koło i na łączeniach na wiaduktach na łuku czuję jak mnie  w bok przesuwa . Jeżdżę wieloma pojazdami i często budżetowe opony mam a tu na bridgestonach w deszczu to normalnie  strach . w zasadzie nie wiem kiedy zacznie mnie obracać

Sugeruję sprawdzić zawieszenie, wyeliminować luzy i zrobić dobrze u profesjonalistów zbieżność. Oczywiście przed zbieżnością kup nowe opony. 

Edytowane przez bbmw
Opublikowano
47 minut temu, Kwast. napisał(a):

Witam

powiedzcie proszę czy ktoś montował opony XL do zawieszenia adaptive drive zamiast RF. Gdzieś otarłem się o wypowiedź (nie mogę znaleźć ) że o ile do zwykłego zawieszenia opony XL poprawiają komfort , to już do AD już jest lipa .

XL mówi o tym że to opona dla ciężkiego cielaka który chce latać powyżej 200kmh. Może myślisz o technologi Seal-inside? 

Mialem pirelli Pzero XLseal inside a teraz mam identyczne Pzero tylko Runflat XL. Runflaty są twardsze i dają gluchy pogłos na studzienkach, ale wydaje mi się że dłużej pojeżdżę na nich niż te 50000 które zrobilem na zwykłych seal inside ( z rantem ochronnym ) 245/40r19

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 29.10.2023 o 17:30, bbmw napisał(a):

Sugeruję sprawdzić zawieszenie, wyeliminować luzy i zrobić dobrze u profesjonalistów zbieżność. Oczywiście przed zbieżnością kup nowe opony. 

Myślisz że miesięczne są już stare ?

Opublikowano

Nie chodzi o wiek tylko o fakt, że przy „rozregulowanym” zawieszeniu opony też się „układają” inaczej i w zależności od przebiegu mogą znacząco wpływać na prowadzenie auta. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.