Skocz do zawartości

Opony Runflat - zmiana na zwykłe. Jakie? F11 535xD


Cichowczyc

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.


Wiem, że dyskusja była tutaj wielokrotnie. RF czy nie. Ale...


Zmieniłem laczki na letnie. Mam 19 cali i jest dramat. Twardo. Musze omijać każdą dziure a jak wpadne w coś większego to tłucze aż boli. Boje się, że mi zawieszenie wytłucze i plastiki zaczną trzeszczeć.


Zimowe kupowałem Michelin Alpin 5, niestety też RF ale tam mam 17 cali i jest znośnie (plus cicho). Na lato mam 4x 245/40/19 Goodyear jakiś z 2018r.


Jestem laikiem, jakie powinienem założyć opony aby poprawić komfort? Czy mogę włożyć 240/45? Czy muszę mieć wtedy XL (wzmacniane)? Jaki model polecacie aby był wytrzymały i cichy. Poruszam się raczej spokojnie na krótkich trasach wokoło miejskich. Raz na jakiś czas w trasę.


Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz przejść na zwykłe wzmacniane (XL) i najbezpieczniej kupić z gwiazdką czyli z homologacją BMW ale rozmiaru nie zmieniaj bo inne niż na tabliczce z ciśnieniami nie mają homologacji dla twojego modelu i również mogły by ocierać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce mam 245/40 R19. (edytowałem missclick 245 na tablicy)


Felgi standardowe: Styling 351


Opona siedzi tak, wydaje się jakby mogłabyć szersza. Ale aspekt wizualny to drugorzędna sprawa. Komfort musi się polepszyć. Na tych XL duża różnica?


https://zapodaj.net/623110bfe5521.jpg.html


https://zapodaj.net/ba575a8bddf7f.jpg.html

Edytowane przez Cichowczyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce mam 240/40 R19.


Felgi standardowe: Styling 351


Opona siedzi tak, wydaje się jakby mogłabyć szersza. Ale aspekt wizualny to drugorzędna sprawa. Komfort musi się polepszyć. Na tych XL duża różnica?


https://zapodaj.net/623110bfe5521.jpg.html


https://zapodaj.net/ba575a8bddf7f.jpg.html

 



Masz 245 40 19 na tablicy.Jak założysz nie rof to jest całkiem ok ( komfort) miałem takie. .Oczywiście jak kolega wyżej wszystkie fele 8,5j

Ja miałem zawsze rof jak kupowałem auto ale szybko się ich pozbywalem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też pozbyłem się rf i jest rewelacja, inne auto się zrobiło. Dodam, że mam standardowy rozmiar czyli siedemnastki. Często spotykałem się z opiniami, że na zwykłych oponach auto będzie pływać, nie będzie stabilne. Nic bardziej mylnego. Zaryzykowałem mimo obaw i kupiłem opony zwykle, XL, budżetowe, żeby w razie czego nie iść w koszty na straty. Jestem zachwycony jazdą na nich, auto jest dużo bardziej komfortowe. Przeprowadzałem próby na różnych odcinkach i różnych prędkościach. Ostatnio odbiłem do prawie dwustu i autko pięknie jechało. Zakręty też nie stanowią problemu, na Podhalu mamy masę serpentyn, auto zachowuje się poprawnie, nie zauważyłem znaczącej różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Na tabliczce mam 245/40 R19. (edytowałem missclick 245 na tablicy)


Felgi standardowe: Styling 351


Opona siedzi tak, wydaje się jakby mogłabyć szersza. Ale aspekt wizualny to drugorzędna sprawa. Komfort musi się polepszyć. Na tych XL duża różnica?


https://zapodaj.net/623110bfe5521.jpg.html


https://zapodaj.net/ba575a8bddf7f.jpg.html

 

No styling 351 ma szerszy tył seryjnie, to sprawdź dobrze.

Obecnie widzę masz Goodyear Exellence z homologacją BMW, ale to jest 535xD a nie 520d i załaduj mu Michały PS4 albo Contisporty czy Pirelli P7 oczywiście non rft i zobaczysz jak się klei drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Napiszę bo w dzisiejszych czasach do zastanowienia : ) u mnie na wszystkich 8,5j czyli 245 pokazywało dystans na pełnym ponad 1100km.


Na 275 z tyłu pokazuje tylko 800km :mrgreen:


Hehe.

Bak 70l i zasięg 1100 km daje spalanie 6,4

Zasięg 800 km oznacza, że spalanie miałeś 8,8l, samymi oponami byś tego tak nie zdewastował. Więc nie pisz bajek.

Wpływ jest marginalny z przejścia 245 - 275 na 19" - 19"

Coś tam by komp przeliczył, gdybyś przeszedł z 17" na 20" w ogumieniu mieszanym.

Każda przewózka pasażera 90 kg by ci zawyżała spalanie o 5 l według twojej logiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę bo w dzisiejszych czasach do zastanowienia : ) u mnie na wszystkich 8,5j czyli 245 pokazywało dystans na pełnym ponad 1100km.


Na 275 z tyłu pokazuje tylko 800km :mrgreen:


Hehe.

Jak trzeba to wszystko skrupulatnie wyliczyć, ile to trzeba kilometrów pokonać , pogoda, temperatura, ciśnienie powietrza, opory powietrza, ciśnienie opon, waga auta i pewnie jeszcze miliony detali które składają się na spalanie muszą być takie same żeby wyliczyć różnice spalania w obu przypadkach. Trzeba mieć zaparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beton betonem a później pęknie opona na boku zwłaszcza tylna od środka... Na forum u Helmuta pompują po 3 bary do tyłu bo dużo ludzi miało rozwaloną oponę jakby tokarka odciął bieżnik od boku. Opona RF będzie stała wysoko ale nie będzie przy niskim ciśnieniu pracować całym bokiem ale wybierze sobie najsłabszy punkt i tam się na obwodzie przegrzeje po czym rozleci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę bo w dzisiejszych czasach do zastanowienia : ) u mnie na wszystkich 8,5j czyli 245 pokazywało dystans na pełnym ponad 1100km.


Na 275 z tyłu pokazuje tylko 800km :mrgreen:


Hehe.

Bak 70l i zasięg 1100 km daje spalanie 6,4

Zasięg 800 km oznacza, że spalanie miałeś 8,8l, samymi oponami byś tego tak nie zdewastował. Więc nie pisz bajek.

Wpływ jest marginalny z przejścia 245 - 275 na 19" - 19"

Coś tam by komp przeliczył, gdybyś przeszedł z 17" na 20" w ogumieniu mieszanym.

Każda przewózka pasażera 90 kg by ci zawyżała spalanie o 5 l według twojej logiki.

 

No cóż... dwóch moich znajomych ma ten sam silnik co ja i jeżdżą na 275 .Jeśli tankują do pełna mają zasieg delikatnie ponad 800km gdzie ja teraz też tak mam.Wczesniej miałem wszystkie 245 i zasieg był 1100km.Mam 20d 190km

Tak dla porównania może niech koledzy się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmieniłem na Michelin Pilot Sport 5.


Przejechałem na razie kilka kilometrów ale mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony. Nierówności jezdni słyszę a nie czuje na kierze. Na większych studzienkach rownież lepiej.


Dodatkowo okazało się, że jedna ze starych opon (2018r.) ma sporych rozmiarów bąbla od wewnątrz. Zobaczyłbym pewnie dopiero na zime, albo jakby walnęło. Fart :)


Dzięki wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkuset kilometrach mogę powiedzieć, że osiągnąłem to co chciałem. Jadę, bez strachu o zawieszenie. Jest sztywno, prezycyjnie ale nie ma betonu.


Mam ostatnie pytanie (obiecuje) czy przejmujecie sie wzrostem ciśnienia wraz z temperaturą? Pompowałem opony w temperaturze 15C. 2.4 przód, 2.7 tył zgodnie z nalepką. Po jeździe autostradą potrafie mieć 2.6 przód i 2.9-3.0 na tyle. W mieście zazwyczaj mam +0.1 do nomilału przez wiekszość jazdy po dogrzaniu samochodu.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.