Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam wszystkich,

Moje autko chce bardzo często wypalać DPF praktycznie co 20km.

Filtr był prany czujnik ciśnienia nowy oe i zero zmian.

Miał ktoś może podobny problem ?

Od odpalenia silnika przez kilka kilometrów poziom sadzy wogole nie wzrasta

A w pewnym momencie zaczyna rosnąć w oczach.

Wiem jeszcze ze poprzedni właściciel robił program w tym aucie.

Proszę o pomoc.

Opublikowano
WItam wszystkich,

Moje autko chce bardzo często wypalać DPF praktycznie co 20km.

Filtr był prany czujnik ciśnienia nowy oe i zero zmian.

Miał ktoś może podobny problem ?

Od odpalenia silnika przez kilka kilometrów poziom sadzy wogole nie wzrasta

A w pewnym momencie zaczyna rosnąć w oczach.

Wiem jeszcze ze poprzedni właściciel robił program w tym aucie.

Proszę o pomoc.

Opublikowano
Miałem podobny problem, mimo prania dpf non stop się włączało wypalanie. Złapał temperature, trochę mu dałem w pizde i od razu wypalanie. Skończyło sie tym, że wyciąłem dpf i spokój od roku aż miło :)
Opublikowano
Weź kup pustą puszkę albo downpipe z katalizatorem, a dpf zostaw w razie w w garażu. Bedzięsz miał spokój z wiecznym monitorowaniem czy przypadkiem sie nie włączylo wypalanie i czy oleju nie przybędzie. Auta już mają swoje lata i takie czasem cyrki sie dzieją z tym dpf.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... i mecz sie ze smrodem i kupa dymu po mapie, o legalnosci tego typu dzialan nawet nie wspominam. Co to za rady? Prawidlowa droga: powrot do ori mapy, sytuacja sie nie poprawi, demontaz dpf, rozciecie pomiedzy kat i dpf, wyczyszczenie dpf, sytuacja sie nie zmieni, zakup dpf.
Opublikowano
Da się rozpoznać kiedy wypala filtr. W automacie podczas wypalania przeciąga trochę wyżej biegi poza tym chwilowe spalanie wzrasta, i spada dość mocno pozostały do tankowania zasięg na czas wypalania. Poza tym temperatura płynu chłodniczego przy sprawnych termostatach wzrasta do 94-96 stopni, latem nawet ciut więcej ale to trzeba obserwować w ukrytym menu zegarów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A w apce masz znaczek ze sie wypala. Badzmy powazni. Jadac autem, nie szukajac i obserwujac jakis tam zasiegow i chwilowego spalania, nie jestes w stanie tego w zaden sposob zaobserwowac. W zadnym aucie nie zaobserwowalem przeciagnia biegow.
Opublikowano

Podglądając w apce przy przyśpieszaniu z butem w podłodze wartość lambda u mnie dochodzi w okolice 1. Sprawdziłem na jakimś swoim logu i dokładnie jest to 1.17, w tym samym czasie napięcie sondy około 341 (nie pamiętam jednostek ale co chyba mV- milivolty), natomiast po całkowitym odpuszczeniu gazu wartość lambda to 32,75 a napięcie sondy okolice 2830.

Jak u ciebie wygląda końcówka wydechu?? Jest okopcona?? Zdarzają się przypadki, że rdzeń dpf sam w sobie jest uszkodzony, stopiony, popękany i czyszczenie nic nie da.

Ewentualnie szukaj problemu w osprzęcie, wtryski, nieszczelność w dolocie, turbo albo jak ktoś wyżej napisał skopany program. Uszkodzona lambda również ma wpływ na ilość dymu, ale raczej wyrzuciła by błąd.

Opublikowano
Witam, też się podepnę pod temat, chociaż jestem użytkownikiem X3 z silnikiem M47 150 kM, manual. Ja borykam się z częstym wypalaniem dpf oraz niestety podnoszeniem poziomu oleju. Wtryski i pompa CR zostały sprawdzone i zregenerowane, dpf również. Brak jakichkolwiek błędów na komputerze. Jeżdżę z aplikacją i wypalanie mam co 150-200 km. Ciśnienie wsteczne po wypaleniu mam 4,9 mbar. Sadzy przybywa dość szybko i później stoi w miejscu, głównie kręcę się po mieście. Z tym ciśnieniem wstecznym to też tak różnie pokazuje, czasem przed zgaszeniem auta mam 8 mbar, a po kilku godzinach po odpaleniu 16mbar. Jak jest wypalanie to nigdy go nie przerywam, ani nigdy sam nie inicjuje, mimo to robiąc ok. 3500 km przybywa mi coś koło 0,5 cm oleju na bagnecie. U mnie końcówki okopcone, ale autko jeździ super i nic nie kopci. Już nie mam pojęcia o co chodzi, mechanik też już nie wie o co biega. Czy w ogóle da się coś z tym zrobić ? Czy wynika to z już padniętego dpf mimo, że ciśnienie wsteczne jest ok? Bardzo dziękuję za wszelakie rady i pozdrawiam serdecznie.
Opublikowano
Witam, też się podepnę pod temat, chociaż jestem użytkownikiem X3 z silnikiem M47 150 kM, manual. Ja borykam się z częstym wypalaniem dpf oraz niestety podnoszeniem poziomu oleju. Wtryski i pompa CR zostały sprawdzone i zregenerowane, dpf również. Brak jakichkolwiek błędów na komputerze. Jeżdżę z aplikacją i wypalanie mam co 150-200 km. Ciśnienie wsteczne po wypaleniu mam 4,9 mbar. Sadzy przybywa dość szybko i później stoi w miejscu, głównie kręcę się po mieście. Z tym ciśnieniem wstecznym to też tak różnie pokazuje, czasem przed zgaszeniem auta mam 8 mbar, a po kilku godzinach po odpaleniu 16mbar. Jak jest wypalanie to nigdy go nie przerywam, ani nigdy sam nie inicjuje, mimo to robiąc ok. 3500 km przybywa mi coś koło 0,5 cm oleju na bagnecie. U mnie końcówki okopcone, ale autko jeździ super i nic nie kopci. Już nie mam pojęcia o co chodzi, mechanik też już nie wie o co biega. Czy w ogóle da się coś z tym zrobić ? Czy wynika to z już padniętego dpf mimo, że ciśnienie wsteczne jest ok? Bardzo dziękuję za wszelakie rady i pozdrawiam serdecznie.

 

Spróbuj w apce ograniczyć egr na +40 lub nawet +87 i obserwuj czy wydłuży to interwały wypalania. U mnie podziałało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.