Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy macie jakis sposób na sprawdzenie poboru pradu spoczynkowego.

Czy metoda jak dla starszych aut jest dobra?

Sciagnac kleme ujemna z aku,podlaczyc miernik,pozamykac wszystkie zamki zamknac auto.odczekac i wyciagac bezpieczniki.

Czy to dobra metoda dla G11/12?

Po okolo tygodnia ,auto odpala ale bardzo duzo bledów wywala.

Na aku ponizej.12V

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , pierwsze primo to porządne doładowanie akumulatora.


UWAGA......

Musisz zobaczyć jaki jest zainstalowany akumulator w pojeździe, czy jest to AGM czy litowo - jonowy.


W zależności o charakteru użytkowania auta należy baterię doładowywać przynajmniej dwa razy w roku , przed zimą i przed latem.

Oczywiście można to robić częściej.

Tak naprawdę , żywotność akumulatora jest większa im częściej akumulator utrzymuje swoje napięcie powyżej 12,5V.

Jak sam widzisz po swoim aucie, bateria w BMW jest bardzo ważna.


Obejrzyj sobie filmik i zrób podobnie.

Oczywiście musisz wiedzieć gdzie masz wszystkie bloki z bezpiecznikami.


Jedynie co ci mogę polecić, aby zawęzić pole poszukiwań , zacząłbym od pomiaru napięcia na głównych bezpiecznikach przy akumulatorze.

- F500

- F501

- F502

- F504

- F505

- F509

- F510

- F514

- F408

-.F409


Napisz na jakim bezpieczniku masz napięcie? Ja sprawdzę, za który blok bezpieczników odpowiada, tak aby tam dalej szukać właściwego wadliwego obwodu.

Jak przygotujesz auto do uśpienia, odczekaj z godzinę zanim zaczniesz robić pomiary.


https://youtu.be/ErZRdA1CtLs



____________________________________________



Do zasilania instalacji elektrycznej pojazdu 12 V stosuje się maksymalnie 3 różne akumulatory 12 V w zależności od wyposażenia pojazdu:


1. Akumulator AGM 105 Ah lub akumulator AGM 90 Ah

2. Akumulator pomocniczy 60 Ah w komorze silnika (wsparcie instalacji elektrycznej pojazdu)

3. Akumulator pomocniczy 14 Ah w bagażniku (Integral Active Steering)


1VnYkiiOFj


1.Skrzynka bezpiecznikowa

2. Skrzynka rozdzielcza zasilania, tył

3. Power Control Unit (PCU) 500 W, obsługa układu elektrycznego pojazdu

4. Ładowarka do akumulatora pomocniczego 150 W, zintegrowany aktywny układ kierowniczy

5. Skrzynka bezpieczników 3 z bezpiecznym zaciskiem akumulatora

6. Akumulator 12 V

7. Element rozdzielający

8. Akumulator pomocniczy, zintegrowany aktywny układ kierowniczy




1VnYwbH3K9

1VnYkHXP9x

1VnYeaO8Sl




Skrzynka bezpieczników 3



1VnYVaXxs4

1VnZEFAbSn





____________________________________________




Akumulator pomocniczy komory silnika


1VnYlEcuQK


1. Skrzynka rozdzielcza mocy, komora silnika 2. Akumulator pomocniczy komory silnika

3. Skrzynka bezpieczników 2

4. Punkt końcowy szybkiego startu



1Vne2h2x01




Skrzynka bezpieczników 2.


IuFlqCos


1.Skrzynka bezpieczników 2

2. Podłączenie kabla akumulatora do przekaźnika odcinającego

3. Bezpiecznik

4. Bezpiecznik

5. Połączenie dodatniego przewodu akumulatora z akumulatora pomocniczego. 6. Połączenie kabla akumulatora z elektroniką maszyny elektrycznej (EME)

7. Połączenie kabla akumulatora z rozrusznikiem silnikowym

8. Skrzynka rozdzielcza zasilania dla zacisku 30 w skrzynce bezpiecznikowej 2


1VnZ8CjjB1


1. Podłączenie do kabla akumulatora 2

2. Skrzynka bezpieczników 2



1VnYR0KYKb





____________________________________________




Akumulator pomocniczy z elementem separującym


Ze względu na większą masę silników 8-cylindrowych i 12-cylindrowych generowane jest większe obciążenie przedniej osi. To z kolei prowadzi do wzrostu mocy potrzebnej do wspomagania kierowania. Ze względu na te wysokie prądy konieczne jest zwiększenie napięcia zasilania EPS do 24 woltów.


1VnYft3VyD


1. Akumulator pomocniczy

2. Element rozdzielający




____________________________________________





Zintegrowany moduł zasilania


Zintegrowany moduł zasilający służy do zasilania napędu. Odbiorcy podłączeni do zintegrowanego modułu zasilania to:


1. Valvetronic

2. Zapłon i wtrysk paliwa


Poprzez zintegrowany moduł zasilający sterownik silnika i jego komponenty są zasilane napięciem 12 woltów.


Zintegrowany moduł zasilania zawiera bezpieczniki i przekaźniki. Jeżeli jeden z bezpieczników lub jeden z przekaźników jest uszkodzony, należy wymienić cały zintegrowany moduł zasilania.


1VnYqcLUhD




____________________________________________





Przednia prawa skrzynka rozdzielcza zasilania


1VnYsppzkS




____________________________________________





Przednia lewa skrzynka rozdzielcza zasilania


1VnYuYv7gd


1VnYVEPhA3




____________________________________________





Skrzynka rozdzielcza zasilania, tył


1VnYpk3XwG

1VnYOR6exd

1VnYRd5P9M

Opublikowano

Akumulator mam nowy varta SILVER AGM,

Parametry takie same jak w orginale.

Wymienilem aku bo myslalem ze nie trzyma.

Pytanie moje bylo,czy moge podlaczyc miernik odpinajac kleme minusowa po uspieniu auta.po 1h np.I pokolei wyciagac bezpieczniki,sprawdzajac,czy prad spoczynkowy spadnie ?

Spoczynkowy powinien byc 00,2?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prąd spoczynkowy powinien wynosić ok. 0,03A. Max. 0.08A.


Obejrzyj filmik, i zrób to bez odpinania akumulatora.

Daj znać , na którym z wymienionych bezpieczników jest napięcie ( mV ).

Opublikowano

No ale ja nie dysponuje oscyloskopem.

Co to jest mV?

Na tym filmiku troszke skomolikowane .

Ja w G12 nie mam kabli tak widocznych can itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, przewiń film do 17'00" minuty i zrób podobnie jak autor materiału video. Oczywiście zrób to na wcześniej opisanych przez mnie bezpiecznikach , chyba że chcesz sprawdzić wszystkie?


Dobry miernik elektryczny kosztuje powyżej 50,- zł. Na allegro jest tego pełno.

W tych pomiarch nie potrzebujesz oscyloskopu.


Ja wiem że dojście do tych wszystkich elementów jest utrudnione, dlatego zaproponowałem ci abyś sprawdził wcześniej opisane bezpieczniki.

Informacje o twoim aucie nie są pewne w 100%.

Dlatego dobrze by było abyś podał siedem ostatnich znaków numeru Vin, dodatkowo musisz potwierdzać moje informacje, czy są one zgodne z twoim autem 1:1.....?


Co to jest mV?

Jest to jednostka miary, mili wolty. Musisz ustawić miernik na - mV , napicia stałego.


Przejrzyj wcześniejsze zdjęcia , zlokalizuj bezpieczniki. Jeśli nie znajdziesz wszystkich to wypisz mi je. Wrzucę ci fotki pozostałych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, zrób tak jak ci pisałem.

Jeśli znajdziesz napięcie na którymkolwiek z wcześniej wypisanych przeze mnie bezpieczników to ja ci napisze jakie mniejsze bezpieczniki są za nim.


Jak na razie , nie zrobiłeś nic co ci napisałem , oprócz podania nr. Vin.

Opublikowano

Dzis sie za to wezme .

Tylko jeszcze nie wiem jak zamknac zamki w dzwiachi bagaznika zeby auto widzialo ze jest pozamykane.

Mam el domykanie.

Dzwi powinno sie udac.ale bagaznik ?

Jeszcze nie za bardzo rozumiem jak ustawic multimetr?

Nje mam takiego samego.wiec nie mam auto funkcji.

Do tego jak zmierzyc napiecie tylko na plusie bez minusa.

Nie wiem jak to ma dzialac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na spokojnie obejrzyj jeszcze raz filmik.

Mierzysz mili napięcie mV na samym plusie. Bezpiecznik zakładany jest na biegun plusowy. Posłuchaj dokładnie autora filmiku i wszystko ci się wyjaśni.



miernik-elektryczny.jpg

Opublikowano

Ok.sprawdze to na mojej zony s jedynce.bo nie chce zaczynac procedury uspienia auta,i jak nie zadziala to strats czasu.

A co z tym zamkami bagaznika i dzwi el domykanuch.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed wykonaniem pomiaru prądu w trybie gotowości pojazd musi być przygotowany w celu uzyskania bezbłędnych wyników i uniknięcia ewentualnych zakłóceń podczas pomiaru.


1. Zaparkuj pojazd w miejscu, w którym pomiar prądu spoczynkowego może być wykonywany bez zakłóceń.

2. Akumulator musi być odpowiednio naładowany, a ładowarka akumulatora nie może być podłączona. W razie potrzeby akumulator należy wcześniej naładować.

3. Światła pozycyjne, światła awaryjne i światła postojowe nie mogą być włączone.

4. Otworzyć tylną klapę/tylną klapę i za pomocą śrubokręta zablokować tylną klapę/zamek przy otwartej klapie/tylnej klapie (symulacja zamkniętej klapy/klapy tylnej).

5. Otwórz drzwi i za pomocą śrubokręta zarygluj zamki drzwi przy otwartych drzwiach (symulacja zamkniętych drzwi).

6. Złóż osłonę przeciwsłoneczną i włącz oświetlenie lusterka kosmetycznego.

6.Aktywuj tryb PAD (naciśnij przycisk start/stop trzy razy, jeden po drugim).

7. Następnie naciśnij raz przycisk start/stop (stan PWF „W miejscu zamieszkania” aktywny). Następnie przytrzymaj przycisk regulacji głośności trybu audio (5 sekund) (funkcje stacjonarne).

8. Wyjdź z pojazdu.

Kluczyk z pilotem musi znajdować się co najmniej 5 metrów od pojazdu, w przeciwnym razie pojazd może zostać wybudzony przez Comfort Access.

9. Upewnij się, że pojazd nie zostanie obudzony przez bezdotykowe otwarcie tylnej klapy, jeśli do bagażnika zbliżają się ludzie.

10. Rozpocznij pomiar





Taką znalazłem informację , jeśli chodzi o uśpienie auta.

Fajnym urządzeniem do pomiaru prądu są cengi prądowe.

Może takim urządzeniem zrób pomiary. Na pewno nie będziesz musiał odłączać żadnych przewód. Uśpij tylko auto .


images?q=tbn:ANd9GcQq7CFDl5wxAdJ9AcnqO_3WxkzM_qdzhdhjIX9m-E6kOg5uZGF-&usqp=CAc

Opublikowano

To nie jest taka prosta sprawa.bezpieczniki z prawj strony z przodu sa gleboko schowane, slabe dojscie.pol dnia walcze zeby dotknac 2 nozek bezpiecznika.

Zeby dalo sis jakos ta skrzynke wypiac i przesunac troche,dojscie bylo lepsze.bo wykladzina zaslania bezpieczniki.

Masz moze whatsapp?fote bym ci podeslal

W bagazniku znalazlem bezpircznIk 5amp odpowiedzialny chyba za klapke wlewu paliwa. Pokazuje 00.5 m.bo znaczek od paliwa jest na tym bezpieczniku F244

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.