Skocz do zawartości

Po wymianie klocków nie można wykasować inspekcji


Mercek

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie klocków hamulcowych oczywiście z czujnikami nie można wykasować inspekcji. Pojawia się przy odpalaniu komunikat o przeglądzie w serwisie za 320 kilometrów, tyle samo pokazuje do wymiany klocków z tyłu. Mechanik próbował to wykasować dwoma urządzeniami, w tym jednym dedykowanym do BMW, dostawał cały czas ten sam komunikat co ja wciskając czarny przycisk przy zegarach, najpierw jest „reset możliwy”, później resetuje i na koniec „reset niewykonany”.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja przed zakupem innego czujnika uciąłem blisko wtyczki obecny czujnik i skręciłem obydwa przewody razem i po tym zabiegu bez problemu skasowałem inspekcję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że raczej to nie ten przypadek. Ale żeby wykasować inspekcje z zegarów to musi być zaciągnięty ręczny.

 

Jesteś pewny ? ;) a nie zwolniony ręczny

 


Hehe, zakręciłem się jak ruski termos. Oczywiście ręczny odpuszczony. Wyłączony, nie zaciągniety. Przepraszam jak kogoś wprowadziłem w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Po wymianie czujnika klocków, jeden był uszkodzony, udało się wykasować inspekcję. Po wymianie czujnika i wykasowaniu błędów komputerem, musiałem pojeździć trochę, bo nie od razu dało się zresetować, ale po kilku minutach jazdy kolejna próba resetu skończyła się powodzeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również ostatnio spotkała dość dziwna sytuacja z czujnikiem podczas wymiany kompletu hamulców na obu osiach.

Tarcze, klocki i czujniki wszystko oryginały. Tylna oś bezproblemowo. Na przedniej mechanik źle ułożył przewód czujnika, który pod 3 dniach przetarł się od felgi. Na desce komunikat o końcu klocków i brak możliwości skasowania.


Wymiana czujnika na nowy OEM i inspekcje udaje się skasować ale ilość km do następnej wymiany wskazuje 5000 km zamiast 50 000 km. :shock:

Myślałem, że się ułoży, że może komputer przeliczył, że skoro "zużyłem" klocki w 3 dni to następna wymianę ustawi na najniższy możliwy interwał czyli 5k km.

Jeżdżę tak jak 2-3 miesiące i w idrive dalej widnieje 5000 km do następnej wymiany klocków. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim kompem była kasowana wymiana?

 

Oryginalna ISTA. Chłopaki, którzy ogarniają mi auto robili wcześniej w ASO BMW :)


5000 km do następnej wymiany klocków przód. Nie serwis olejowy. Inspekcja była również kasowana z poziomu zegarów zgodnie z procedurą.

Po pierwszej wymianie wszystko ładnie się skasowało na 50 000 km. 3 dni później przetarty przewód i brak możliwości skasowania inspekcji co jest logiczne.

Wlatuje nowy OEM czujnik i inspekcja się kasuje bezproblemowo ale na 5000 km zamiast 50 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli Istą to ok, te scanery ogólnego rażenia sobie słabo z tym radzą, Ista czasami wyrzuca komunikat, żeby klepnąć te klocki dwa razy, po nieskuteczniej próbie wykasowania, poza tym jak wejdziesz jest ich procentowe zużycie i widać co sobie sterownik zapisał. Jest też ogólny przegląd samochodu, (nie mówię o inspekcji) i to też trzeba klepnąć, jeżeli czujnik był odpięty od instalacji i zapięty nowy, powinno to normalnie pójść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.