Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyniąc długą historię krótką, miałem mały pożar pod maską. Kilka rzeczy jest tam do zrobienia, w tym wiązka silnika. Próbowałem dostać kable do E39, jednak nie udało mi się nigdzie ich znaleźć, kupiłem więc wiązkę z E46 (M54B30, automat 2003 lub 04 r. czyli wszystko jak u mnie, poza rokiem produkcji, moje auto jest z 2000r.). Posiadam komplet - wiązka silnika, oraz wiązka przekładni. Moja wiązka przekładni jest uszkodzona, ale lekko, może więc od biedy zostać, jednak wiązka silnika jest do wyrzucenia. Kable z E46 miały pasować, okazuje się jednak, że nic bardziej mylnego. Owszem, kostki do komputera (ms43) i modułu przekładni pasują idealnie, ale pojawia się problem - zostało mi w wiązce dwie kostki, których nie ma gdzie umieścić, co ciekawe, po wyjęciu starej wiązki zostało jedno gniazdo (nie przy komputerze czy module, a po prostu kostka podłączona do kilku kabli, które lecą prosto do kabiny). Ponadto, została jeszcze jedna kostka, która wychodzi z wiązki przekładni, uprzednio połączona była z wiązką silnika. Dodam, że w aucie znajduje się instalacja gazowa, nie wiem czy nie oznacza to ingerencji w okolicy ECU. Podejrzewam, że da się jakoś przelutować kostki ze starej wiązki, tak, żeby pasowały.


Słuchajcie, nie oczekuję, że ktoś mnie poprowadzi za rękę, ale szukam wskazówek, schematów, czegokolwiek. Być może ktoś przerzucał już wiązkę z E46 do E39 i ma doświadczenie, a może ktoś wie gdzie kupić jakieś przejściówki? Będę wdzięczny za każdą radę, każdą, nawet najdrobniejszą wskazówkę.


Rzućcie okiem na te kostki.

https://ibb.co/tCMw5sp

https://ibb.co/7pKv0gY

https://ibb.co/DY9dxMR

https://ibb.co/djJ5f3t

https://ibb.co/s1ZhZSy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz przynajmniej opisać skąd idzie chociaż jeden przewód do każdej kostki. Przykładowo kostka ze zdjęcia nr.... Pin1 (na kostkach jest opisane) idzie do..... Pod pin nr..... Wtedy po schematach można znaleźć
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kostka która zostala w aucie, biała 12pin to x6011, zasilanie, masa, alternator, rozrusznik, polaczenie z licznikiem i ews. Da się to połączyć z tą czarną który wisi z wiązki, nawet wedlug kolorów i grubosci kabla powinna się zgadzać, ale to ryzykowne. Trzeba porownac gniazda x6011 dla e39 i e46.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chodzi o X6011 to, pierwszy schemat E39 drugi E46

IMG-20220407-085129.jpg

IMG-20220407-085444.jpg

Oznaczenie kolorów przewodów:

IMG-20220407-090309.jpg

Lokalizacje wtyczek pierwsze E39 drugie E46

IMG-20220407-085950.jpg

IMG-20220407-090454.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Niech was Bóg błogosławi. Po weekendzie biorę się za studiowanie tego wszystkiego i robotę. Dzięki, zwłaszcza za schematy i zdjęcia! To nieoceniona pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zdjęciach które załączyłeś, 3 zdjęcie masz dwie wtyczki 8 pionowa to X6053, 2 pionowa to X6054.

Zaloguj się na:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Znajdziesz tam wszystkie schematy do E39 i E46, pisz na forum lub priv. Jakoś to ogarniemy :cool2:

Jest też apka na androida WDS znajdziesz w sklepie Play.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.