Skocz do zawartości

E60 530D 235KM Problem z DPF / Check Engine


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, od pewnego czasu mam problem z błędem związanym z emisją spalin (odstępstwo od normy), na początku skasowanie błędu pomagało na kilkadziesiąt KM. Teraz nie pomaga w ogóle bo błąd wraca w ciągu kilku minut. Oprócz tego mam problem z wypalaniem DPF'a a przynajmniej tak mi się wydaje.


Konkretne objawy - wypalanie przez BTool jest szarpane tzn. rozpoczęto wypalanie, przerwano, rozpoczęto, przerwano i tak w kółko, mimo tych resetów poziom sadzy spada więc wygląda na to że wypala poprawnie, niestety wystarczy kilka KM jazdy i poziom zapełnienia dochodzi znowu do ponad 50% a w ciągu następnych KM do 80% i więcej.

Ostatnio próbowałem nic nie robić i nie wypalać. Jeździłem normalnie, nie podłączałem OBD i nic nie aktywowałem, nie kasowałem błędów, na Idrivie żaden błąd DPF się nie wyświetlił (oprócz wcześniejszego checka związanego z emisją).

Po bardziej dynamicznej jeździe w warunkach miejskich skrzynia nie chce przerzucać z 2 biegu na 3 jak zwykle przy około 1600-1800 obrotów tylko ciągnie na siłę do około 2,200 obrotów i dopiero po przekroczeniu tej granicy zmienia na 3 dość mocno szarpiąc przy zmianie. Kolejne biegi chodzą normalnie.


Wydaje mi się że sposób działania skrzyni jest jakoś powiązany z wypalaniem filtra i dlatego tak przeciąga ten 2 bieg bo pewnie jest aktywna procedura?

Co do checka to nie udało się tego naprawić, EGR był czyszczony jednak nagaru tam prawie w ogóle nie było, może tylko delikatnie na tym siłowniku w środku.

Macie DPF w waszych 530D? Jeśli nie to zaobserwowaliście jakieś skutki uboczne wycięcia filtra? Samochód inaczej chodzi, kopci? Pytam bo mechanik powiedział że mycie filtra nie ma sensu i dużo klientów, którzy czyścili swoje filtry wracało po jakimś czasie z powrotem aby je wyciąć.

Opublikowano

Skrzynia przeciąga biegi bo DPF się chce wypalić

Tez ostatnio z tym walczyłem, zapchany na 100% brak mocy i nawet procedura się nie aktywowała, niestety rozwiązano to w taki sposób, ze jeżeli masz błąd od zapchanego DPF zapisany w kompie to procedura wypalania się nie włączy, Ja zrobiłem tak:

Trasa żeby rozgrzać samochód, zjazd na stacje, podłączyłem inpa, skasowałem błędy i ruszyłem dalej w trasę, tempomat na 140 i wciskanie co sekundę (dosłownie wciskałem to co sekundę...) F2 żeby kasować błędy nawet jak ich nie było, po kilku km wskazówka paliwa do góry, jest krwa udało się zaczął się wypalać, dalej wciskałem jak głupek kasowanie błędów zebr przypadkiem nie przestał, jak wskazówka ekonomizera się uspokoiła czyli wypalanie się skończyło, zjazd na stacje , tym razem odpaliłem ISTA, procedura regeneracji filtra znowu krótka trasa, Ista poinformowała ze regeneracja się udała, sukces! Zarejestrowałem wymianę DPF na nowy i od dobrych 4 miesięcy mam spokój, żadnych błędów, filtr się wypala co około 300km jazdy miejskiej wiec wszystko w najlepszym porządku.


Zapychanie DPF mogą powodować lejące wtryski, plujące olejem turbo, wiec warto spróbować go wypalić a potem spojrzeć na korekty wtrysków, ciśnienia doładowania itd, oczywiście najlepiej obczaić organoleptycznie turbinę czy jest cała i czy nie puszcza oleju, wycinanie DPF to bzdura, DPFy w BMW to bardzo żywotne stworzenia i nie ma potrzeby ich wycinać o ile nie robi się grubych mocy, wystarczy sprawne auto, zapchanie to zawsze efekt końcowy kulejącej pracy silnika, nie naprawisz samochodu pozbywając się tego wynalazku.

A mechanik jak mechanik, chce zarobić, teraz Cię skasuje za wycinkę DPF, za pół roku i tak przyjedziesz na regenerację wtrysków/turbiny bo auto będzie kulec

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I muszą być sprawne termostaty i przepustnica. Jak przepustnica będzie miała błedy, albo nie bedzie dogrzewał też się nie wypali.

Termostaty u siebie wymieniałem 80 tysięcy temu i przyszedł ich czas ponownie, ale dopiero w zimie to widać jeśli się sprawdza temperaturę. Jak się nie wypali DPF z powodu niedogrzania silnika to żadnego błędu nie rzuca na desce.

Opublikowano
Jak powyżej napisali koledzy,DPF nie wycinaj tylko napraw.To że zapchany to skutek,a nie przyczyna niedomagań. Przyczyna to termostaty, czujniki temperatury spalin,sonda lambda choć rzadko,wtryski też trudne do zepsucia, niedomagania w dolocie powietrza czyli wszystko co powoduje za duże spalanie (nieszczelności,sterowanie turbiny,zasyfiony intercoler), jazda na VIP powerach(uszlachetniacze zaklajstrują DPF), albo zwyczajne pałowanie po mieście. Jeszcze jedna rzecz, to przebieg. Powyżej 250tys.km komp każe nam wymienić DPF,a wtedy ani święty Boże nie pomoże, bez wpisania nowego DPF w komputerze nie zadziała. Jeżeli po wypaleniu, albo czyszczeniu komp. pokaże różnice ciśnienia spalin na wylocie w normie to wpisać nowy DPF i śmigać dalej. W BMW te DPF potwierdzam naprawdę są żywotne.
Opublikowano
Zapomniałem napisać, że świece żarowe też mają być sprawne.
Opublikowano
Skrzynia przeciąga biegi bo DPF się chce wypalić

Tez ostatnio z tym walczyłem, zapchany na 100% brak mocy i nawet procedura się nie aktywowała, niestety rozwiązano to w taki sposób, ze jeżeli masz błąd od zapchanego DPF zapisany w kompie to procedura wypalania się nie włączy, Ja zrobiłem tak:

Trasa żeby rozgrzać samochód, zjazd na stacje, podłączyłem inpa, skasowałem błędy i ruszyłem dalej w trasę, tempomat na 140 i wciskanie co sekundę (dosłownie wciskałem to co sekundę...) F2 żeby kasować błędy nawet jak ich nie było, po kilku km wskazówka paliwa do góry, jest krwa udało się zaczął się wypalać, dalej wciskałem jak głupek kasowanie błędów zebr przypadkiem nie przestał, jak wskazówka ekonomizera się uspokoiła czyli wypalanie się skończyło, zjazd na stacje , tym razem odpaliłem ISTA, procedura regeneracji filtra znowu krótka trasa, Ista poinformowała ze regeneracja się udała, sukces! Zarejestrowałem wymianę DPF na nowy i od dobrych 4 miesięcy mam spokój, żadnych błędów, filtr się wypala co około 300km jazdy miejskiej wiec wszystko w najlepszym porządku.


Zapychanie DPF mogą powodować lejące wtryski, plujące olejem turbo, wiec warto spróbować go wypalić a potem spojrzeć na korekty wtrysków, ciśnienia doładowania itd, oczywiście najlepiej obczaić organoleptycznie turbinę czy jest cała i czy nie puszcza oleju, wycinanie DPF to bzdura, DPFy w BMW to bardzo żywotne stworzenia i nie ma potrzeby ich wycinać o ile nie robi się grubych mocy, wystarczy sprawne auto, zapchanie to zawsze efekt końcowy kulejącej pracy silnika, nie naprawisz samochodu pozbywając się tego wynalazku.

A mechanik jak mechanik, chce zarobić, teraz Cię skasuje za wycinkę DPF, za pół roku i tak przyjedziesz na regenerację wtrysków/turbiny bo auto będzie kulec

 

Update: Auto zaczęło brać olej, po kilku kilometrowej trasie i wyłączeniu silnika żółta kontrolka oleju na małym monitorze przy zegarach, 2 tygodnie temu dolałem 2 setki oleju, dzisiaj po trasie na parkingu wyłączam auto, patrzę i znowu mało oleju :duh: Dolałem kolejne ~250ml. Za tydzień jestem umówiony z mechanikiem więc zobaczę co będzie dalej.


Na ten moment wiem o

Dużych wyciekach z silnika, bliżej nieokreślone skąd.

Wyżej wymieniony problem z DPF lub jego brakiem (nie jestem pewny czy w ogóle filtr znajduje się w aucie). Okopcona prawa rura wydechu, lewa w miarę czysta.

Co do temperatury i termostatów to zostało wszystko wymienione w zeszłym roku, miałem problem z ubywającym płynem chłodzącym i po ciężkich próbach znalezienia kompetentnego mechanika w końcu udało się zlokalizować problem i go naprawić (cieknąca pompa wody wymieniona na OEM BMW, od razu wymienione obydwa termostaty główny na BEHR i termostat EGR na OEM) także termostaty i temperatura w porządku.


Jedyny problem jaki jeszcze jest możliwy to z wtryskami, możliwe że coś nie domaga bo po dynamicznej jeździe silnik lekko klepie, na zimnym i po spokojnej jeździe jest w miarę ok.


Więc prawdopodobny plan na auto będzie taki żeby najpierw znaleźć wycieki i je ogarnąć, sprawdzić wtryskiwacze i ewentualnie je wyczyścić TEC'iem i na koniec jeśli już wszystko będzie ogarnięte to DPF, jeżeli te DPF są żywotne to chyba się zdecyduję na mycie w maszynie o ile ten filtr fizycznie jest w aucie, jeśli nie to wtedy zostaje jedynie ogarnięcie sterownika.

 

Jak powyżej napisali koledzy,DPF nie wycinaj tylko napraw.To że zapchany to skutek,a nie przyczyna niedomagań. Przyczyna to termostaty, czujniki temperatury spalin,sonda lambda choć rzadko,wtryski też trudne do zepsucia, niedomagania w dolocie powietrza czyli wszystko co powoduje za duże spalanie (nieszczelności,sterowanie turbiny,zasyfiony intercoler), jazda na VIP powerach(uszlachetniacze zaklajstrują DPF), albo zwyczajne pałowanie po mieście. Jeszcze jedna rzecz, to przebieg. Powyżej 250tys.km komp każe nam wymienić DPF,a wtedy ani święty Boże nie pomoże, bez wpisania nowego DPF w komputerze nie zadziała. Jeżeli po wypaleniu, albo czyszczeniu komp. pokaże różnice ciśnienia spalin na wylocie w normie to wpisać nowy DPF i śmigać dalej. W BMW te DPF potwierdzam naprawdę są żywotne.

 

Z tego co widzę w aplikacji to nowy DPF został wpisany jakieś 10 tys. KM temu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz turbo i odmę.

Turbo może lać olejem i będzie DPF zapchany, tak samo z odmy może lać w dolot. U mnie odma była pusta, coś zaczęło uciekać oleju jak się zimno zrobiło, wrzuciłem filterek ze starszego modelu i jest gitara.

Opublikowano
Chyba zdecyduje się na naprawę najtańszym sposobem czyli zaślepienie EGR i wywalenie DPFa + programowe usunięcie tych rzeczy bo bawienie się w naprawę tego wszystkiego tak jak należy pewnie wyszłoby 1/3 wartości auta, nie licząc rzeczy eksploatacyjnych wymagających wymiany
Opublikowano

Czyli decyzja zapadła, wytniesz DPF, pojeździsz pół roku i wrócisz na zimę do mechanika bo auto przestanie odpalać albo coś się urwie w turbinie, ważne że świadomie idziesz tą drogą.

Powodzenia

Opublikowano

Witam ,chciałem czytając ten post zapytać czy jeżeli zapaliła się żółta ikona dpf ,to żadne zabiegi nie pomogą aby zaczął się wypalać i trzeba ingerować w kompa?

Muszę wymienić termostat bo silnik jest niedogrzany no i przy okazji odmę tylko czy jeżeli to było przyczyną to zacznie się wypalać?Mam obawy ponieważ przegoniłem auto 160-200km/h aby temperatura przekroczyła magiczne 80 stopni ale niewiele to dało.Moje oczko w głowie to 525d 197 km .

Opublikowano

Komputer jest konieczny żeby sprawdzić błędy(klapa świece temperatury spalin) i ewentualnie skasować - chociaż nieaktywne raczej nie blokują wypalania...

Ale błąd 80% zapełnienia 00480A na pewno obniża moc i ciężej warunki osiągnąć.


Termostat jest konieczny ponieważ mityczne przegonienie po autostradzie to raczej zapewni tylko temperaturę płynu, jednak zakłuci inne warunki - jak np. jazda ze stałą prędkością >60km/h.

Gwałtowniejsze przyspieszanie wyłącza wypalanie, może ze względu na ciśnienie spalin, może temperaturę kata, może obciążenie i dawki paliwa - nie wiem.


Sprowadza się to do tego że najlepiej komputer z istą do inicjalizacji wypalania i obserwacji czy proces jest aktywny - inaczej pewności nie będziesz miał.


Powiem tak moje 330xd jeździ głownie po mieście co kilka dni 2x dziennie po 10km i siłą rzeczy dpf po miesiącu bez wyjazdu za miasto zapycha się - zwykle kończy się 00480A, co czuć bo auto jedzie jak 2.0.

Jadę więc nim na działkę około 50km w jedną stronę i start w mieście a nagrzanym po trasie - bez kasowania błędu wypalanie nie odbędzie się.

Na wsi kasuje błąd nie inicjalizuje wypalania i przy powrocie tą samą drogą, od razu czuć że idzie jak głupi i dpf się wypala.


Dziwna ta logika, ale trzeba mieć sprawne auto, narzędzie do kasowania błędów i kawałek spokojnej drogi na 30-60 min jazdy >60km/h.

Z moich obserwacji wynika że inicjalizacja wypalania nie jest konieczna - no chyba że chcesz mieć pewność że proces się odbywa.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź.Mam zamiar właśnie zaopatrzyć się w interfejs i program żeby powalczyć.Mam auto prawie 3 lata ,żona jeździ głównie ,do pracy ok 10 km i nie było dotąd problemu no ale niestety...
Opublikowano

Jednak nastąpiła zmiana decyzji, DPF umyty w maszynie, wymienione filtry i olej na motula 5w30, dodatkowo przepłukany silnik na 2 płukankach teca, wymiana uszczelek kolektora i pokrywy zaworów, nowy EGR pierburga. Zaślepione klapki w kolektorze + nowa odma febiego.


Mechanik sprawdzał turbo, nie ma żadnych luzów, wartości prawidłowe jednak jest olej w kolektorze, prawdopodobnie przez odme ale czy tam jest możliwe żeby był olej z odmy? W M57N2 przecież jest pusta odma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.