Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Chciałem się podzielić opinia na temat filtra dpf do silnika m57n2 525d 197km w bmw e60.

Długo się zastanawiałem czy kupić zamiennik czy usuwać,wybór padł na zamiennik firmy NTY

Po zamontowaniu test ciśnień

Na wolnych 0-3 gaz w podłodze 50-60 (auto po chipie )

Przy bucie drugi bieg max 220

Rura wydechowa czysta,nie puszcza sadzy

Zapach na zimnym taki trochę diesel ale po rozgrzaniu praktycznie nic nie czuć.

Po trasie zdam relacje co ile się wypalał :)

Opublikowano
Pytanie jeszcze - jak był prany? Na samochodzie, czy w specjalizującym się w tym warsztacie po zjęciu z samochodu?

Wyciągnięty z auta i oddany do prania na maszynie .

Po wypalaniu miał na wolnych 10hpa a czym cieplejszy tym ciśnienie większe

Opublikowano
Podepnę się pod temat popiół jaki dopuszczalny?

Proszę bardzo informacje na temat dpf prosto z ISTY :

Technical data for the diesel particulate filter:


volume

approx. 4.5 litres


efficiency rating

> 95%


service life

approx. 200,000 kilometres (remaining \ndistance is calculated by the DDE)


Note: The diesel particulate filter is monitored.

The diesel particulate filter is monitored by the Condition Based Service (CBS). Whenever a scheduled service is due, the service requirement display appears on the instrument panel or in the Control Display.


Minimum size of soot particulate

0.00001 to 0.00002 mm


Maximum soot burden

approx. 10 grams per litre of volume


Maximum ash burden

approx. 25 grams per litre of volume


Weight

approx. 7.5 kilograms

Opublikowano
Nie neguję kupna nowego. Zastanawia mnie tylko dlaczego czyszczenie nie pomogło? Oddaliśmy do czyszczenia i zamontowaliśmy pewnie z klikadziesiąt filtrów od ciężarówki, w międzyczasie parę od małych aut i nigdy nie było problemu, z jednym wyjątkiem. Ciężarówki robią często po 10 tys. miesięcznie więc szybko powinno wrócić jakby skuteczność czyszczenia była słaba. Jedyny problem to był bus, ale jak się okazało miał coś pogrzebane w programie, najpewniej wycięty filtr programowo, a na sprzedaż i przegląd ktoś go założył i tak nowy nabywca zaraz po kupnie miał zdziwienie.
Opublikowano
W niektórych przypadkach uszkodzona jest powierzchnia katalityczna w kanałach monolitu, lub kanały są wręcz stopione i żadne czyszczenie chemiczne nie pomoże.
Opublikowano
Oczywiście, uszkodzenia mechaniczne to dyskwalifikacja. Tylko myślę, że serwis specjalizujący się w czyszczeniu dpfów, katów umie to rozróżnić? Sam widziałem uszkodzone mechanicznie i wielkiego zastanawiania się wtedy nie ma.
Opublikowano
Nie neguję kupna nowego. Zastanawia mnie tylko dlaczego czyszczenie nie pomogło? Oddaliśmy do czyszczenia i zamontowaliśmy pewnie z klikadziesiąt filtrów od ciężarówki, w międzyczasie parę od małych aut i nigdy nie było problemu, z jednym wyjątkiem. Ciężarówki robią często po 10 tys. miesięcznie więc szybko powinno wrócić jakby skuteczność czyszczenia była słaba. Jedyny problem to był bus, ale jak się okazało miał coś pogrzebane w programie, najpewniej wycięty filtr programowo, a na sprzedaż i przegląd ktoś go założył i tak nowy nabywca zaraz po kupnie miał zdziwienie.

Wymieniłem na zamiennik bo miał duże ciśnienie przed dpf. Dalej się zastanawiam dlaczego.

Po zmianie wszystko się polepszyło. Lepiej się zbiera od dołu nawet. Stary dyma tez nie puszczał.

Zamiennik ładnie łapie sadze i wypala.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

 

W dniu 3.05.2022 o 19:00, Krzysiek2104 napisał(a):

Trasa Warszawa- Karwia.

Wytrzymał 790km

Poziom sadzy był 17g

Spalanie jadąc 120-140 5.9l z całej trasy

Witam, 

Obecnie poszukuje DPF-a do mojej E61 530xd, czy mogę prosić o opinie na temat NTY, jak się sprawuje od Maja? Jak często się wypala podczas jazdy po mieście? Dziękuję za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 16.04.2022 o 21:57, grzechu62 napisał(a):

W niektórych przypadkach uszkodzona jest powierzchnia katalityczna w kanałach monolitu, lub kanały są wręcz stopione i żadne czyszczenie chemiczne nie pomoże.

W warsztacie co czyści i u mchanika mają oczy, to powinno być sprawdzone.
Dodatkowo, w warsztacie gdzie mój był czyszczony robili próby, dostałem wykresy jak restrykcyjny jest pod obciążeniem i jaki jest nominał (o ile dobrze pamiętam).

Jak taki warsztat oddaje stopiony, a mechanik stopiony zakłada to krótko mówiąc porażka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.