Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ktoś w Was ma doświadczenie czy warto kupić letnie opony bez ranflatów ? Da się normalnie jeździć ? Komfort jakoś poprawił się.


Pytam bo obecnie letnie mam 19stki z 2016 roku i niby bieżik jest jeszcze ale jakoś tak głośno zaczeło się na nich jeździć i padła opinia że juz są twarde i powoli się kończą i czas na wymianę.


Macie jakies z tym tematem doświadczenie przy tym modelu BMW 3GT ?

XmaX
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w F31 używam tylko całorocznych - do testów.

Rocznie ok 40kkm.

Miałem goodyear 4seasons gen3 i po roku reklamowałem - teraz mam hankooki 4s2 H750 i jak za tą cenę to nie mogę powiedzieć złego słowa - zużycia nie sprawdziłem jeszcze - zrobione 30kkm

spacer.png

Opublikowano
Bierz Michały PS4 albo PS4S i nie wrócisz do innej gumy już.

 

powiedz coś więcej ? dobre bo .... ?


Pytam o ten temat, bo boje się, że kupie i będzie bujać samochodem. "Oponiarz" uprzedzał mnie, że jak będzie za miękka guma to samochód może zacząć "myszkować" na drodze, a tego nikt nie chce.

XmaX
  • Moderatorzy
Opublikowano

Oponiarz skąd wie? Jeździł? Oni tylko opony wymieniają i g*wno wiedzą.

Nic nie będzie bujać, Modele M z fabryki wychodzą bez rft i wszyscy żyją w tych M3.

Bo PS4 na ciepłej gumie klei 10/10, nawet jak nie wykorzystasz potencjału gumy PS4S to jej cena jest zbyt atrakcyjna.

Opublikowano

no OK, dzięki za twoją opinie.


A czy ktoś jeszcze ma jakieś swoje doświadczenia z tym tematem ?

XmaX
Opublikowano

Ja osobiście polecam porzucenie Runflat - kupiłem letnie i uważam, że pod każdym względem jest lepiej (najbardziej chyba spalania, zasięg wzrósł mi nawet o 200km, pierwszy raz widziałem na zasięgu ponad 1000 km).

Oczywiście kolejna oklepana kwestia - pamiętaj, że nie masz zapasu.


PS. Ale faktycznie spotkałem się z jedną opinią, prawdziwego użytkownika, że normalne opony mu niepodpasowały ze względu na "pływanie"- ale on miał jeszcze większe balony (205/60 r16) niż ja (205/55R16). Ja nie narzekam, nie mogę się doczekać zmiany na letnie :) (zimowe nadal runflat mam).

Opublikowano

mam normalne opony michałki, lepszej gumy nie miałem, o pękniecie się nie boje.


zima tylko runflat i tyle.


po za tym sa drogie...

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Ja osobiście polecam porzucenie Runflat - kupiłem letnie i uważam, że pod każdym względem jest lepiej (najbardziej chyba spalania, zasięg wzrósł mi nawet o 200km, pierwszy raz widziałem na zasięgu ponad 1000 km).

Oczywiście kolejna oklepana kwestia - pamiętaj, że nie masz zapasu.


PS. Ale faktycznie spotkałem się z jedną opinią, prawdziwego użytkownika, że normalne opony mu niepodpasowały ze względu na "pływanie"- ale on miał jeszcze większe balony (205/60 r16) niż ja (205/55R16). Ja nie narzekam, nie mogę się doczekać zmiany na letnie :) (zimowe nadal runflat mam).

 

Ja już obecnie mam letnie i wczoraj wracałem z trasy w temperaturze 2C - no powiem wam , że masakra. Głośno przede wszystkim, aż straciłem ochotę jazdy tym samochodem. Nie mam przyjemności. Wiem że dodatkowo przyczyniła się niska temperatura powietrza i prędkość - 140km/h

XmaX
Opublikowano

Zmieniałem z RF na zwykłe i jest różnica . Wczesniej samochod kleił się drogi i jeździć jak po sznurku , po zmianie buja w zakrętach , na autostradzie czuć "myszkowanie" . Inna jazda jak dla mnie. Na początku myslalem nad powrotem do RF . Ja juz sie przyzwyczaiłem, przy wolnej jedzie ok , ale jak chcesz coś poszaleć trzeba uważać i zbytnio nie świrować :wink:



Dodam tylko , że ja kupiłem Fulde i to strasznie miękka opona , nie polecam . Kapeć szeroki 255 r19 , zawieszenie m .

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kupiłeś jakieś fuldy z oszczędności to tak masz. Na oponach się nie oszczędza - BMW marka premium opony musi mieć premium.
Opublikowano
Dziś w żony aucie f20 wymieniłem Conti rf na Goodyeary nrf i już wiem, że do rf nie wrócę. Komfort/hałas bez porównania.
Opublikowano
Dziś w żony aucie f20 wymieniłem Conti rf na Goodyeary nrf i już wiem, że do rf nie wrócę. Komfort/hałas bez porównania.

 

dokladnie...

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Dziś w żony aucie f20 wymieniłem Conti rf na Goodyeary nrf i już wiem, że do rf nie wrócę. Komfort/hałas bez porównania.

 

Hehe, to ja mam na odwrót. Również w F20 mam RF lato 17" i NRF zima 16". Gdy w zeszłym roku po raz pierwszy założyłem zimówki w tym aucie mocno się zdziwiłem jak bardzo poprawił się komfort. Autem w końcu dało się jeździć - cicho, mięciutko, zawieszenie lepiej wybiera nierówności , no same plusy :) Od razu pomyślałem czy by nie zmienić letnich również na NRF, ale jak się okazuje dobrze, że nie zmieniłem.


Kilka dni temu założyłem letnie RF i banan na twarzy pojawił się momentalnie. Fakt trochę głośniej i sztywniej, jednak prowadzenie auta i przyczepność zdecydowanie lepsza niż na zimówkach. Teraz auto ma swój sportowy charakter, taki jak ma być w BMW - po prostu teraz jest "radość z jazdy" :)

Jak zajadę obecne zimówki, to następne będą RF.

  • Moderatorzy
Opublikowano

rft nie ma nic wspólnego z prowadzeniem jak to nazwałeś i przyczepnością. To zależy od samego modelu opony.

Przypinasz właściwości jezdne technologii rft a nie typowi opony, błędnie oczywiście.

Porównaj jakieś pirelli rft z tym samym modelem bez rft :wink:

Jaki ma sens pisanie, że jeździło się na oponie no name bez rft i niewzmacnianej i nagle wsiadasz do Bridgestonów z rft i ŁO PANIE PRZYCZEPNOŚĆ.

Opublikowano

No w sumie masz racje, trochę słabe porównanie dwóch zupełnie różnych opon :) W każdym razie na zimówkach lepszy komfort ale gorsze prowadzenie, na letnich odwrotnie (żadne odkrycie).


Żeby nie było, oba komplety kół oryginały BMW. Lato - Bridgestone Potenza, Zima - Dunlop Winter Sport

Opublikowano

Ja mam letnie Pirelli Pzero nero gt 225/45 ZR 18 95Y (poprzedni właściciel też na takich jeździł), to nie są jakieś drogie opony, nie są run flat, ale nie mam powodów, żeby narzekać, może mam za małe wymagania i nie jeżdżę sportowo w zakrętach. Na dziurach tłucze, ale pewnie w run flat też by tłukło.

Na trasie trakcja jest super moim zdaniem, tak jakbym jechał jakimś dobrym pociągiem :) jechałem i dwie paczki, żadnego myszkowania nie zauważyłem.

Opublikowano

A czy macie taką dużą różnicę w prowadzeniu na lekkich "koleinach"... lekkich tzn że że wydaje się że trasa ok i jest różna w jednak potrafi wyrywać kierownicę i efekt jest taki jak by samochód sam zaczął kierować.


Ja co roku to mam i co roku się wkurzam. Zimowe mam 18stki i na tej samej trasie jedzie się normalnie, lato RF na 19stkach i już masakra. Ostatnio pasażer podczas tej trasy zapytał mnie " co to ? co tak buja tym autem" I nie wiem, czy to te opony 19 cali RN z 2016 roku są jakieś już do dupy - bo twarde czy to aż taka różnica 1 cala robi taką robotę :(


Dodam, że letnie 19 koła są oczywiście oryginalne do tego mojego modelu F34.

No i między innymi dlatego rozpocząłem ten wątek zmiany RF na bez RF

XmaX
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jest tak jak masz na tylnej osi szersze kapcie.

A w zasadzie już przy 255-265 na koleinach potrafi auto uciekać.

Opublikowano
Jest tak jak masz na tylnej osi szersze kapcie.

A w zasadzie już przy 255-265 na koleinach potrafi auto uciekać.

 


no mam szersze z tyłu. a faktycznie na 18stkach zimowych każde koło jest takie samo .

XmaX
Opublikowano

no to zrobiłem taki test. Opiszę go może komuś też się przyda ta wiadomość.


Na przód założyłem oryginalne 18stki RF 225/50/R18 99V, na tyle były szersze 19stki 255/40R19 96W też od BMW dedykowane do tego modelu (od razu zaznaczę że różnica wg kalkulatora to 0,2% - to tak dla tych którzy mogliby mi zarzucić, że tak nie wolno robić) i pojechałem na trasę testową z lekkimi koleinami. Efekt widoczny od razu, auto jedzie prosto i nic go nie rzuca. No tak powinno być. I w zasadzie już to potwierdziło mi teorię, że tyle szersze koła nie mają takiego znaczenia.

No ale postanowiłem jeszcze wykonać jeden test . Na przód założyłem 19stki 225/45R19 92W letnie z RF a na tył poszły 18stki 225/50/R18 99V zimowe te które były przed chwilą na przedniej osi. I ponownie ta sama trasa. No i znowu auto kierowało mną a nie ja nim.

Wniosek taki, że te moje RF w rozmiarze 19 cali powodują, że samochód próbuje przejąć kontrolę nad kierowcą :(


rozmiary kół jakie brały w udział w teście:

18 stki - Continental TS830P SSR R-F 225/50/R18 99V

19stki - przód: 225/45R19 92W, tył- 255/40R19 96W


No i pytanie, sądzicie, że wymiana RF letnich na nowe np: Michelin Pilot Sport 5 rozwiąże mój problem ?

XmaX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.