Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

problemów ciąg dalszy M54B22.


Zbiorniczek cieczy NRF. Czujnik FEBi. Mam biały nalot na zbiorniczku, często jest mokro na nim na tym rancie w górnej części i z lewej strony na jego zgrzewie. Wymieniłem wszystkie oringi, korek nowy 2 bar z żółtym logo BMW OE.

Było sucho, po jakimś czasie znowu to samo. Cieknie jakby korkiem/górą, a jak odkręcę na zimnym korek to poziom zawsze na maxa.

Odpowietrzony dobrze, grzeje aż upał, brak problemu z temperaturą cieczy 96 i spada.


Czy powodem zapalania się kontrolki może być kiepska jakość zbiorniczka-a dokładniej pływak?

Styki przeczyszczone kostka - całe.

Korek odpowietrznika - nowy.

Majonezu brak ani na korku oleju ani na bagnecie.

Na korku cieczy nie jest tłusto, płyn czysty bez tłustych oczek.

Zbiornik mechanik sprawdzał, szczelny według jego oka. Chłodnica była sprawdzana - też szczelna.

Pompa wody nowa HEPU, termostat Behr - nowe może 1000km przejechane. Węże ciepłe i są miękkie tak 3/5 ich wytrzymałości da się je ścisnąć.

Kontrolka zapala się na zimnym i gaśnie po 2-4km. Na ciepłym problem w 99% znika.

Zbiorniczek może mieć mikro pęknięcia że przy rozebraniu tego nie widac? Ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

Ręce już opadają że ciągle mam przygodę z tą kontrolką i tak biegam co weekend i sprawdza czy płynu jest w normie.

Opublikowano

Kiedyś wyczytałem, że czasem warto przełożyć pływak/czujnik z oryginału, o ile się da.

Ludzie piszą, że większość zamienników zbiorniczka jest do kitu. Polecają OEM BMW lub Meyle.


Czy jesteś pewien że wystarczająco mocno dokręcasz korek? Jeśli tak, to może połączenie zbiorniczek-korek nie jest wystarczająco szczelne?

Skoro się poci a piszesz że płynu nie ubywa, to coś mi tu nie pasi. Co jaki dystans sprawdzasz?


A może ciśnienie w układzie chłodzenia jest zbyt wysokie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem wszystkie oringi, korek nowy 2 bar z żółtym logo BMW OE.

Było sucho, po jakimś czasie znowu to samo. Cieknie jakby korkiem/górą

Jakie o-ringi? Zwykłe? Jak nie vitonowe to tu jest przyczyna. Dodatkowo pilnuj temperatury, ponieważ behr już nie jest oryginałem (chyba, że jakimś cudem trafiłeś jeszcze na niemiecki z usuniętym logo bmw), obecne termostaty tej firmy to włoski chłam, który nie działa i to na różne sposoby. Co do kontrolki to zapewne wina zbironika, także problem może być mocno złożony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie nie, oringi vitonowe, od zbiorniczka po węże chłodnicy itd. Zbiorniczek jutro przyjdzie BMW OE z czujnikiem też OE udało się za 430zł dorwać z ASO po znajomości. Korek zamówiłem jakoś w styczniu ten "nowszy" bo tak mi polecono tez OE. Jak dalej będzie mokro na zbiorniczku to już nie wiem. Mam tester CO2 ale kolega tłuamczył że w BMW to kiepski pomysł bo jest duże ciśnienie i może przekłamywać. :/


UPG mi się nie wydaje bo miałem uszczelkę pokrywy robioną i niby czysto jest. Na bagnecie git, pod korkiem git, płyn git, nie kopci. Jedyne co chcę zrobić to uszczelniacze zaworowe bo czasami przy katowaniu pierdnie sobie przy zmianie biegów i na jałowym. Po zakupie fury w kwietniu zmieniałem i nie ukrywam że nie była to jakaś górna półka ale wycieków brak. I wydaje się drożna.


Temperatury test 7 96 i spada. nigdy się nie przegrzała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.