Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zaczynając od początku, przyszła wiosna więc wziąłem się za naprawianie usterek, na początek poszedł moduł PDC po zalaniu bagażnika pół roku temu, musiałem przeczyścić wtyczki, odpiąłem akumulator i przeczyściłem (contact clenerem), podłączyłem i wpiąłem akumulator, przetestowane, działa.


Następnie wziąłem się za czyszczenie silnika z oleju, który lałem w nocy po ciemku jakiś czas temu :mad2: nalane było przy świecach, więc wziąłem ręczniki papierowe i wciskając w szczeliny starałem się usunąć olej, również przejechałem szmatką tu i ówdzie silnik z większego syfu czy pędzelkiem, ale postanowiłem nie czyścić silnika na razie bo w sumie na pokazy nie jedzie i może poczekać jest kilka rzeczy do zrobienia.

Następnego dnia gdy jechałem do sklepu auto było jakoś mniej żwawe by po kilkunastu minutach mieć problem wjechać pod małą górkę, po jakimś czasie w ogóle nie odpalał, gasł po odpaleniu, lub cały się trząsł przy dodaniu gazu, z wydechu leciało sporo białego i/lub białoniebieskiego dymu, bimmer tool pokazał pierwsze błędy egr, kasowanie nic nie dawało więc postanowiłem rozebrać egr i chłodnice egr przeczyścić i zamontować z powrotem. Auto działa, odpala jeździ przez chwile i zaczyna się cyrk od nowa.

Na zimnym silniku po skasowaniu błędów odpala i jeździ, chwile się pogrzeje i pada.


Wcześniej nie było żadnych oznak i błędów egr, sprawdziłem przed zamontowaniem pdc.

Jako, że w przypadki nie wierzę, musiałem coś uszkodzić podczas czyszczenia.

Błędy niektóre pojawiają się od razu po usunięciu, niektóre nie wracają szybko lub wcale.

Wszystkie błędy od początku:


4507 kontrola powrotu gazów spalinowych, odstępstwo od normy

4c9f zawór powrotny spalin, wiarygodność

40a4 regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie

3ff0 przepływomierz powietrza

483d nastawnik przepustnicy

41ba Układ filtra cząstek stałych, czujnik ciśnienia spalin

4cae czujnik położenia regulatora spalin, sygnał


Obecne błędy po usunięciu i przejechaniu się (z odpiętym całkowicie egr bo musiałem dojechać do domu, auto stało gdzie indziej)

4c9f

4cae

Przed wyciągnięciem egr, spaliny uciekały przez chłodnice.

Przed pierwszym czyszczeniem to https://zapodaj.net/c048fad43b215.jpg.html było zablokowane


Nie jestem pewien od czego zacząć, co zacząć wymieniać i sprawdzać, a coś czuje, że gdzieś problem z elektryką może być. Obecnie jedyne co to postaram się na szybko jakąś używkę egr podpiąć.

plz help

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jaki masz kod silnika.

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin , zobaczę schematy elektryczne . Sprawdzę czy w/w elementy nie są ze sobą powiązane elektrycznie?


Czy jesteś wstanie podpowiedzieć w jakim położeniu zablokowana była klapa chłodniczymi spalin?

Jeśli spaliny leciały tylko przez zimy kanał to jest szansa,że kolektor ssący masz mocno zabity sadzą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma N47 skoro to E82 i 177KM skoro to 120d. W E82 nie było M47.
Opublikowano

Mały update, wyjąłem dpf do mycia poszedł karczer, sączy się w preparacie od wynns, później znowu woda, czy dpf musz być wysuszony do sucha przed włożeniem?

Jutro wyjmuję chłodnice egr i kolektor ssący jak się uda.

Burza1234 sprawdziłeś może schematy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca. Ostatnio nie miałem za bardzo czasu. Dzisiaj postaram się to ogarnąć.


Ja osobiście zaczął bym od czyszczenia kolektora ssącego ( trzeba też sprawdzić stan klapek ).

Przy okazji sprawdził bym chłodniczkę spalin , czy jest drożna oraz czy szczelny jest układ za Turbo ( czy rury do/z intercoolera są całe nie zaolejone )

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Update:


EGR wymieniony na używkę działa, błędów nie było prócz nastawnika przepustnicy


Nastawnik przepustnicy przepustnicy plus rura od intercoolera:

https://imgur.com/a/wNOx6hm


Po wyczyszczeniu nie pokazuje już błędów. Samochód po odpaleniu zgasł dwa razy, obroty na początku falują (przed usterką też falowały lekko) natomiast jak gasł obroty falowały coraz mocniej.

Chłodniczka egr jest drożna


Wymieniłem też koronkę abs oraz abs (lewy tył) i pokazuje się błąd 5DB0 oraz 49F2, przed wymianą był 49F2, 5DB2. Numer części abs 34526762466 na realoem pokazuje dwa, drugi to 34526870076, zastanawiam się czy dobry kupiłem.


Edit:

Pojawił się znowu błąd 4c9f

Opublikowano

Update:


Kolektor zdjęty i jest strasznie zasyfiony.


Klapki, na końcu ośki duży luz ale klapki same w sobie wydają się mocno trzymać https://streamable.com/9j8ina

Mam zestaw do usunięcia klapek, czy jak je usunę będzie trzeba je wyprogramować? Czy można je bezpiecznie usuwać?


Czy przez to że EGR się popsuł mogło to w jakiś sposób sprawć że przez turbo się lał olej czy turbina do wymiany?


https://ibb.co/CssfYHF

https://ibb.co/ZTWH2Yk

https://ibb.co/J2Rr2w7

https://ibb.co/b2ry1L9

https://ibb.co/n7GwPCp

https://ibb.co/ZTRD7PW

https://ibb.co/N6ytkvw

https://ibb.co/LRVz8Cj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.