Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Pacjent to BMW e60 530d. Za kilka dni zabieram się za wymianę kolektora wydechowego, uszczelki pokrywy zaworów, przy okazji świec żarowych i demontażu/montażu kilku rzeczy po drodze. W związku z tym żeby miało to ręce i nogi potrzebował bym momenty dokręcania śrub: kolektor ssący, kolektor wydechowy, pokrywa zaworów, wtryski, świece żarowe, turbiny do kolektora i innych rzeczy które wpadną wam do głowy które musiałbym odkręcić/przykręcić. Z góry wszystkim dziękuje za pomoc. Z drugiej strony szkoda ze nie ma (albo nie znalazłem) takiego działu z momentami dokręcania śrub w różnych modelach BMW.
Opublikowano

Akurat ostatnio robiłem podobną robotę u siebie.


Kolektor ssący:

M6-10Nm

M7-15Nm

M8-22Nm


Kolektor wydechowy:


Nakrętki miedziane M8-20Nm

Nie pamiętam ile szpilki ale ja dokręcałem zawsze na 22Nm


Pokrywa zaworów:

M6-10Nm

M7-15Nm


Turbo do kolektora:

M10x25 Dwunastokątna-40Nm


Wtryski:

M6-9Nm


Świece żarowe:

18Nm


Ogólnie to do tych śrub przy kolektorze wydechowym bez grzania nie podchodź bo się tylko nabluźnisz. Nawet najzwyklejszy palnik z budowlanego ułatwi robotę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze by było aby ktoś potwierdził te dane........


Turbosprężarka do kolektora wydechowego 50Nm.

Doprowadzenie oleju do turbosprężarki i bloku silnika/głowicy (śruba banjo) 25Nm.


Wtryskiwacz w pokrywie głowicy cylindrów (system Common Rail)

Wykonaj połączenia śrubowe naprzemiennie.

1. Moment łączenia 1Nm

2. Moment łączenia 4Nm

3. Ostateczny moment obrotowy 9Nm


Linie ciśnieniowe (system Common Rail)

Do wtryskiwaczy 23Nm

Do akumulator ciśnieniowy, dystrybutor paliwa lub pompa wysokiego ciśnienia 23Nm

1.Dokręć ręcznie wszystkie nakrętki łączące na przewodach ciśnieniowych.

2.Dokręcić nakrętki złączkowe na wtryskiwaczach zadanym momentem.

3.Dokręcić nakrętki łączące na akumulatorze ciśnieniowym i pompie wysokociśnieniowej.

4.Przeprowadź kontrolę wzrokową pod kątem szczelności wszystkich elementów systemu common rail.

Opublikowano
Opieram się na tabelach ze strony Workshop Manuals ale tam właśnie jest nieścisłość jeżeli chodzi o śruby turbo do kolektora, jedna tabela podaje 30Nm a druga 50Nm :think:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , mye że należało by podać kod silnika lub siedem ostatnich znaków numeru Vin. Bez tego ciężko ci będzie pomóc.

Myślę że jak idziesz do sklepu to aby dobrać części podajesz takie dane????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.