Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Jako, że od niedawna (pół roku) jestem posiadaczem e39 523i automat w touringu z 99, czy szczęśliwym to nie mogę powiedzieć, bo mam mieszane uczucia.

Po zakupię wymieniłem olej na 5w40 PMO Extreme Ester+PAO(2022), filtry(powietrza,kabinowy,oleju(knecht,mann)), 2 paski(contitech), pompa wody(hepu),napinacz paska x2(ina),rolki(ina),koło pasowe(febi), świece platynowe NGK, wtryski gazu barracuda, sprzęgło wiskotyczne(behr).


Teraz przejdę do rzeczy, a więc podczas jazdy na zimnym silniku(przez jakieś 200/300m) słychać niemiłosierne wycie podczas wkręcania się na obroty, a zbiera się jak muł.

Myślałem, że to normalne dopóki 2 dni temu nie wyskoczył mi żółty check enigne, a jako, że nie lubię zwlekać z naprawami dziś zajechałem do znajomego i z INPY wyszły następujące błędy(błędy zwykłe i jakieś "shadow"):

25-lambda podgrzewacz bank 1

228-Odchylenie mieszanki Bank 2

50-EVAP Zawór regulacyjny lub Monitorowanie reakcji Stopień 2

133-CAN sygnał ASC -opóźnienie

35-Przekaźnik układu wtryskowego powietrza wtórnego

62-Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu

126-Aktywacja Elektromagnesu pompy szczelności Zbiornika

127-Aktywacja Elektromagnesu pompy

Nowy-obraz-mapy-bitowej.png


Jako, że jestem zielony na razie w sprawię BMW, temu przychodzę do Was, co może być przyczyną, oraz jak rozumieć błędy i wykres pracy cylindrów. Dziękuje i pozdrawiam. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej te błędy odczytane w inpa, w całości, z opisami. Sonda ma tu największy wpływ oraz błąd złego składu mieszanki (na 99% lewe powietrze). Te wycie to zapewne praca wisko, chwilę po odpaleniu jest spięte zanim rozrzuci olej, jeżeli ogólnie działa prawidłowo (spina gdy jest taka potrzeba) to trzeba się przyzwyczaić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

"25 avtivate Lambda probe heating before KAT Bank 1

Error frequency : 14

Logistic counter: 40

Engine speed 1408.00 1/min

load 315.93 mg/Hub

lambda probe voltage control probe Bank 0.09 V

temperature cooling water 42.00 Grad C

appear before (rel.) 1.90 h

Kurzschluss gegen Masse

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 19 F2 0E 28 2C 3A 12 78 B2 10

------------------------------------------------------------- 228 lambda contol tolerance Bank 2 to big

Error frequency : 1

Logistic counter: 39

Engine speed 1152.00 1/min

load 217.88 mg/Hub

temperature cooling water 75.00 Grad C

lambda contol tolerance Bank 2 13.28 %

appear before (rel.) 0.30 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E4 B1 01 27 24 28 A4 A2 B2 20 ============================================================"


To otrzymałem w pdf, tylko tych z opcji "shadow" brakuję :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź na początek, jaka jest sprawność 6 cylindra (ciśnienie sprężania)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz jeszcze na stan świecy. Auto z LPG? Jeśli odczyt na benzynie to tak ja wyżej, ciśnienie sprężania, jak świece ok to możesz podmienić wtryskiwacze pierwszy z szóstym.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sonda przed katalizatorem na banku 1 do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kupiłem nowe świece platynowe(NGK BKR6EQUP), jutro powinny dojść. Miernik do sprawdzania poziomu kompresji z Yato właśnie odebrałem, więc jutro na spokojnie będę mógł sprawdzić.


Auto ma instalację LPG (wtryski nowe może z 500km przejechane Barracudy). Filtry od gazu również wymienione i instalacja wyregulowana.(tj wtryskiwacze około 500km temu). Pomiar pracy na cylindrach nie pamiętam, czy odczyt był na lpg, czy benzynie. Jutro podjadę i sprawdzę jak pracuje na gazie, jak na benzynie i wrzucę zdjęcia. Pomiar zrobić na zimnym i następnie na ciepłym silniku, czy tylko na ciepłym?


Co do sondy lambda, czy z Boscha będzie dobra, czy polecacie jakiejś innej firmy(używana nie wchodzi w grę)? Wymieniać wszystkie na raz, czy jedna wystarczy?


Czy zakładając nową sondę będę musiał przeprowadzić jakąś adaptację? Czy wystarczy skasować błędy po wymianie i przejechać ileś tam kilometrów i sama się zaadoptuje?


Czy jest jakiś sposób na lokalizację lewego powietrza?




Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli pojawia się problem z silnikiem, wszelka diagnostyka i pomiary powinno robić się na benzynie, LPG ma swój sterownik i że tak powiem, oszukuje trochę sterownik silnika co mu się podaje, jeżeli jest dobrze ustawiany to ok, jeżeli tam są błędy-a mogą być, będą zaburzały prawidłowy odczyt problemu.


Jeżeli pytasz o pomiar, nie ma większego znaczenia, jeżeli jest problem z cylindrem, będzie to widać bez względu na temperaturę


Sonda powinna być zmieniona ta, która generuje problem, wymienianie wszystkiego po kolei nie ma sensu


Bosch jest ok, kasowanie błędów i adaptacji to dobry krok po naprawie problemu i powinno się to zrobić


Na lewe powietrze dobra jest próba dymowa, albo podczas pracy silnika, spsikać breclenerem układ dolotowy podczas pracy, jak jest spora nieszczelność, w miejscu gdzie jest problem, na chwilę obroty powinny się podnieść (układ dolotowy poza powietrzem, pociągnie trochę brecklinera, co spowoduje że obroty zauważalnie się podniosą)

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

W takim razie, biorę się jutro do roboty, a sondę jutro sprawdzę numery seryjne i zamówię. :)


Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.