Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o poradę w sprawie auto start/stop.

Auto f30 320D z 2016 roku. Przejechane 15400km.

Przy wciśnięciu sprzęgła czyli po normalnej próbie uruchomienia silnika na światłach pojawia się problem jakby nie mógł się uruchomić. Trwa to dłużej niż zwykle kiedyś i aż boli jak się patrzy. Jak gdyby rozrusznik nawalał i auto nie chciało zapalić ale po chwili takiego "piłowania" zapala.

Sprawdzałem akumulator jest ponad 14v na urouchomionym silniku i 12v na postoju. Co to może być?


Dziękuję za poradę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie problem w rozruszniku. Albo gdzieś masy nie ma, albo plusowy kabel słabo styka, albo po prostu rozrusznik siada. Miałem podobny problem z F30 tylko, że automatyczna skrzynia.


A normalnie jak go próbujesz odpalić z przycisku, to zawsze startuje bez problemu?

Opublikowano

Tylko wtrącę, z własnego doświadczenia, że Bimmertool może nie odczytywać wszystkich błędów w porównaniu z ISTĄ-D.

Czytałem też na forum opinię, że bywa na odwrót - odczyta czasem więcej niż ISTA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to chyba je z nieba weźmie, skoro odczyta więcej niż ISTA. ;) Ja osobiście nie posługiwałem się nigdy tymi uniwersalnymi wynalazkami, więc ciężko mi powiedzieć co i jak. Osobiście nie wierzę, żeby brak możliwości wystartowania rozrusznika przez system START/STOP, nie skończył sie wygenerowaniem błędu. Aczkolwiek jest jeszcze inna opcja. System start/stop musi spełnić pewne warunki aby zadziałał. Zarówno pod kątem wyłączenia silnika jak i załączenia. W mojej ocenie jednak, gdy nie zostaną spełnione wszystkie warunki, to auto nie wyłączy silnika i nie wygeneruje błędu (np. niedoładowana bateria, zbyt niska temp zewn. itd itd). Jednak gdy chodzi o ponowne jego odpalenie, to jednak powinien błąd się pojawić, bo to juz jest nieprawidłowość systemu. No chyba, że coś powoduje, że ECU nie widzi, że hamulec jest odpuszczony, ale to mało prawdopodobne.
Opublikowano

Nie chodzi o brak rozruchu tylko przy rozruchu na światłach powiedzmy przy start stop silnik urochamia się jakby miał za słaby akumulator ale tylko przy gorącym silniku. Z rana i powiedzmy przy średnio ciepłym jest ok.

Co to może być

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A widzisz. To ja Cię źle zrozumiałem. Czyli kręci ale wolno, tak jakby bateria siadała, czy kręci normalnie ale odpala po dłuższym czasie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to chyba je z nieba weźmie, skoro odczyta więcej niż ISTA. ;) Ja osobiście nie posługiwałem się nigdy tymi uniwersalnymi wynalazkami, więc ciężko mi powiedzieć co i jak.

Jeśli chodzi o odczytywanie więcej niż widzi Ista to ja żyje z takim przypadkiem - "nasz forumowy" btool przy ujemnych temperaturach widzi błąd 8011F9 a Ista nigdy go nie odczytała. Ista Nie widzi żadnego ograniczenia mocy a test nagrzewnicy przechodzi pozytywnie no i zakładałem cęgi.

Błąd w btoolu pojawia się od razu po uruchomieniu silnika i można go od razu skasować - ista Nie widzi nic.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie do końca zrozumiałem Twoją wypowiedź. :) Nie wiem o co chodzi z cęgami. :) Rozumiem, że auto faktycznie ma jakiś problem, a ISTA nie widzi błędu z tym problemem związanego? To bardzo ciekawe, bo błedy przecież siedzą w modułach, programy diagnostyczne tylko je odczytują.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chcę robić offtopa bo nie tego dotyczy temat - chciałem tylko wtrącić że faktycznie jakiś zwykły program może zobaczyć coś więcej.


Błąd 8011F9 oznacza problem wewnętrzny błąd w PTC albo redukcję mocy grzewczej, żeby szybko odbudować napięcie po uruchomieniu samochodu.


Z cęgami chodziło mi o miernik cęgowy a dokładniej o to, że ista w teście nagrzewnicy (bo tego między innymi dotyczy błąd) sugeruje, żeby zmierzyć prąd pobierany przez nagrzewnicę (Ista wymusza na jakiś czas pracę elektrycznej nagrzewnicy). Test zatem przechodzi, ista nie pokazuje, żeby wystąpiło ograniczenie mocy - i tyle :)

Jeśli dobrze pamiętam to i btool i bimmertool widzą ten błąd a ISTA pokazuje wszystkie moduły są wolne od błędów :D

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobrze, ale jest problem w aucie czy nie? Chodzi mi o to, że ten BTool (nie wiem w ogóle co to jest, ale zakładam, że jakieś uniwersalne urządzenie diagnostyczne), może po prostu mieć błąd w oprogramowaniu i wytwarzać samo kod błedu na podstawie jakichś danych z ECU, które nie mają nic wspólnego z błędem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się, że nie ma problemu - przy ujemnych temperaturach po minucie leci już letnie powietrze. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia w takich warunkach inną fxx więc tak żyję z tym "problemem" bez większych pomysłów.

Cholera wie skąd te programy biorą ten błąd.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie doszukuj sie, bo bardzo szybko Ci sie nagrzewa. W mojej F20 z N47 nie ma szans, aby po minucie leciało cletnie powietrze, a tu u mnie minusowych temperatur w zasadzie nie ma. :)
Opublikowano
Kręci tak jakby był słaby akumulator, dlatego schodzi mu z sekundę lub dwie dłużej niż normalnie przy uruchamianiu silnika srart-stop. Wpienia mnie to bo jest tak od niedawna i wiem W coś jest nie tak i chce to załatwić
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
No to ja bym rozrusznika się nie czepiał. Spróbuj podmienić akumulator na inny na parę dni. Może jest tak, że występuje w nim jakiś problem, gdy trochę się rozgrzeje. Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.