Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,


Mam problem z wypaleniem DPF poprzez ISTA w E90 330D 03/2006. Po aktywacji procesu wypalania niestety podczas jazdy stan wypalania jest cały czas "nieaktywny". Wszystkie wymagania są spełnione, temp cieczy 90st, pełny bak, jazda ponad 60kmh i niestety ciągle bez wypalania. Oczywiście przy odpytaniu stanu DDE jest informacja, że wysłano żądanie wypalania.


Tutaj pojawia się moje pytanie bo nie wiem czy dobrze myślę (moje pierwsze BMW). Od pewnego czasu ewidentnie auto jeździ z ograniczoną mocą, doładowanie maksymalne to ok 14psi (0,96b) błąd jaki mi się permanentnie wyświetla to P14A7 czujnik ciśnienia spalin. I teraz czy to jest błąd samego czujnika czy właśnie zbyt wysokiego ciśnienia spalin? Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? Np na postoju mam ok 115mbar.

Opublikowano
Czy oprócz błędu czujnika ciśnienia spalin masz też błąd od zapchanego dpf?? Jeśli jest tylko błąd czujnika to wymień go na nowy. On odpowiada za monitorowanie stanu zapełnienia DPF. Jego błąd blokuje wypalanie filtra. Dopuszczalne ciśnienie wsteczne na obrotach jałowych to 35mbar. U mnie zazwyczaj po wypaleniu dpf w dobrych warunkach tzn. przy szybszej jeździe ze stałą prędkością ciśnienie wsteczne na jałowych to około 3-4 mbar. DPF rok temu miałem prany. U Ciebie 115 mbar na jałowych albo oznacza zepsuty czujnik jak podpowiada błąd, albo jest tak zapchany dpf i stąd może też być błąd czujnika. Opcje dwie albo wymienić w ciemno czujnik, albo kupuj pełną wersję aplikacji Btool i tam wymuś wypalanie filtra z cyklicznym kasowaniem błędów i wypal filtr. Jeśli po wypalaniu dalej będzie błąd czujnika to będziesz miał winnego.
Opublikowano
Serdeczne dzięki za pomoc. Wychodzi na to, że chyba warto zmienić czujnik. Polecisz jakiegoś konkretnego producenta? Z tego co widzę rozbieżność cenowa jest znaczna a nie chce się naciąć tak jak można się naciąć np na termostatach Behr.
Opublikowano
A jeszcze jedno pytanie. Jak to jest z tym "trybem awaryjnym" czy czymkolwiek, w którym teraz znajduje się auto, że jeździ na doładowaniu poniżej 1b. Czy ten tryb nie powinien się choć na chwilę wyłączyć gdy kasuję wszystkie błędy ISTĄ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.