Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie od jakiegos czasu mysle o e60 a więc napewno celuje w model Lci czyli po 2007. Poprawioną elektronikę i jak na moje ciutke ładniej wyglądają lampy ale który motor wybrac ?? O benzynach się słyszy spoto zlego np N52 tam chyba jest problem ze popychaczami i jakieś tam inne a n53 na zimno chodzi dosc dziwnie a więc myślę 3.0d ale spotkalem sie z problemem panewek w wersji 235 koni i tam są podobno inne wtryski niz w 197 nie nadające się regeneracji. Nie wiem jak to jest naprawdę dlatego proszę o jakąś pomóc wiem ze jest jesczze 3.0d 218 na żeliwnym bloku ale wolałbym cos rocznikowo pod 2010 bardziej a F10 to juz wogole inna historia. Także jakies porady mile widziane
Opublikowano

posiadam e61 525d 197km. zrobiłem 35tys km i nic się nie dzieje. Na starcie wymieniłem termostaty, wyczyściłem kolektor, przyblokowałem egr na 87 (przez bimmer tool),serwis skrzyni, zrobiony chip na 240KM. z usterek to poprawiałem wiązkę klapy.

w tym silniku masz wtryski zwykle, kolektor oryginalnie bez klapek, statystycznie rozrząd w tym silniku nie pęka. Z minusów - skrzynia to 6hp21 czyli słabsza niż w wersji 231, 235.

Opublikowano
Wersje 231 km i 235 wtryski są piezoelektryczne czyli faktycznie nie nadające się do regeneracji, za to mają duży potencjał jeśli chodzi o moc Ktoś niby to regeneruje ale jak z tym do końca jest nie wiem. Co do problemu panewek to zdarzają się takie przypadki ale chyba nie są zbyt częste. Przyczyny proste- te auta jako nowe były zazwyczaj serwisowane co 30 tyś km. Do tego jeśli są nadmierne problemy z dpf dodatkowo olej rozrzedzany jest paliwem. Jednym słowem ekologia dobija te silniki. Sam mam wersje 231 km, przebieg blisko 300, w rzeczywistości może jeszcze więcej. Wtryski chyba jeszcze ori nie ruszane i raczej nic nie wskazuje na problem z nimi bo spalanie naprawdę niskie. Zmieniłem termostaty, kolektor dolotowy na taki ze wzmocnionymi klapkami, pranie dpf do tego wymiana oleju co 10 tyś km i odpukać auto śmiga bezawaryjnie. Zrobiłem 90 tyś km i nigdy nie miałem nawet jednego błędu w sterowniku silnika.
Opublikowano

Czyli w wersji 197 można się rozglądać za manulna skrzynia bo takich tez kilka jest na rynku. Plus nie ma klapek w kolektorze tez plus. No i wiadomo poprzedni właściciel to jest ku....a największy problem w BMW zawsze tak było. Ja sam mam 3.0d M57 193 wiec raczej mocny motor ale przez pierwsze 2 lata wsadziłem chyba z 10 tys a to wtryski a to dwumas a to półosie aku itd

Trochę mnie pocieszylo z tymi panewkami, że to nie jest częste a tak ogólnie ile może kosztować wymiana panewek ?? Wolalbym zmienic panewki niz silnik bo wiem że panewki tez można wymienić.

Z Rozrządem byłoby gorzej napewno drozej... a te wtryski piezoelektryczne to droga zabawa ??? Bo rozumiem że te w 197 nadają się do regeneracji jak te z M57 193 koni.

Aha i wazna sprawa jak to jest z Xdrivem jest stały czy dołączany bo już się pogubiłem. Jak się olej zmienia to można tym jezdzic bezproblemowo ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.