Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


W mojej piątce z 2012 roku 520d zbyt często kończą się łożyska z przodu.

Objaw: dźwięk "kulkowania" i szorowania podobny do załączonego na filmiku.

Od nowości do 115-120 tysięcy były oryginalne łożyska. Po zgłoszeniu problemu do mechanika - do wymiany łożyska.


Zdecydowałem aby wybrać FAG-a - obydwa zostały wymienione na nowe.

Niestety po około 15 tysiącach prawe łożysko znów zaczęło terkotać i "kulkować". Przy skręcaniu w lewo dźwięk bardzo się pojawia i słychać go szczególnie na zewnątrz samochodu.

Lewe łożysko również wydaje podobno dźwięk, jednakże z mniejszą mocą.


Wideo: https://youtu.be/dA8JtGjy7Pk


Zdecydowałem się wymienić FAG-a po prawej stronie na SKF-a.

Odesłałem łożysko do sprzedawcy i uwzględnił gwarancję i zwrócił mi koszt.

Niestety SKF wytrzymał około 7-8 tysięcy kilometrów. Lewy FAG nadal wydaje dziwny dźwięk, ale póki co nie słychać tych dźwięków w kabinie.

Być może ponownie będę reklamował prawą stronę - i lewą też. Lewa ma ponad 20 tysięcy (FAG), prawa 7-8 tysięcy (SKF). Obydwa podobny dźwięk podczas kręcenia kołami.


Docelowo z obydwoma łożyskami coś jest nie tak i szukam przyczyny, aby nie wymieniać ich kolejny raz na nowe. Koszt oryginalnego łożyska jest dwukrotnie większy niż FAG-a czy SKF-a.


Tylko pytanie czy jakość zamienników jest aż tak fatalna czy z moim autem coś jest nie tak?


Co dotychczas zrobiłem:

1) sprawdziłem zbieżność, jednak pan od zbieżności nie widział przyczyny - mechanik też

2) sprawdziłem wyważenie kół - 100% OK

Auto jest w 100% bezwypadkowe i ma 150 tysięcy przebiegu.


Z góry dzięki za jakąkolwiek opinie, bo szkoda kolejny raz wymieniać łożyska bez przyczyny.

--

gv

Opublikowano
Jakie masz ET felg? Masz założone dystanse? Tarcze hamulcowe proste?

Felgi oryginalne Styl 236 (17') - ET30

Tarcze hamulcowe ATE na drugim komplecie klocków (też ATE). Bez bicia podczas hamowania (kiedyś miałem ten problem - był zły montaż).

Jednakże nie sprawdzałem miernikiem czy 100% tarcze OK, tylko podczas hamowania jest "idealnie".


Sprężyny oryginalne, amortyzatory Bilstein B6 dwuletnie (w sense w 2020 były nowe) :8)

--

gv

Opublikowano
Ja obecnie mam 119tys km przebiegu, łożyska z przodu tak jak Ty musiałem wymienić podczas wymiany tarcz i klocków (jakiś miesiąc temu), gdyż chrupały. Na anglojęzycznych forach można znaleźć sporo postów mówiących o konieczności wymiany właśnie przy takich przebiegach i o tym, że kolejne założone łożyska nie są w stanie zrobić już takiego przebiegu...
Opublikowano
Ja obecnie mam 119tys km przebiegu, łożyska z przodu tak jak Ty musiałem wymienić podczas wymiany tarcz i klocków (jakiś miesiąc temu), gdyż chrupały. Na anglojęzycznych forach można znaleźć sporo postów mówiących o konieczności wymiany właśnie przy takich przebiegach i o tym, że kolejne założone łożyska nie są w stanie zrobić już takiego przebiegu...

 

Dzięki. Zastanawiam się nad oryginałami. Cena za sztukę powala. Sklepy twierdzą że nie powinno być problemu z Fagiem czy SKF-em..


Pozdrawiam

--

gv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


Kupiłem dwa nowe fagi do przodu.

Okazało się, że po dwóch tygodniach (i cieplejszej temperaturze) problem nie występuje.

Wczoraj mój mechanik przyglądał się problemowi i okazało się że jest ok.


Jest podejrzenie... Zacisk hamulcowy...

--

gv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.