Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojawił się wyciek oleju na rurze wylotowej. Ponoć "standard" w tych modelach po latach.

Nigdzie nie znalazłem tutoriali z wymian intercoolera w modelu E87 z silnikiem 163KM. Miałem nadzieję, że pójdzie dość łatwo wyjęcie, jak np. w E90.

Zakasałem rękawy i do roboty. Po zdjęciu dolnych osłon, okazało się że na przeszkodzie stoją sanki (wózek, czy jak to tam jeszcze zwą).

Pewnie zderzak trzeba zdjąć, a może i przednie wzmocnienie. Nie wiem, bo do tego nie doszło, bo chodziło mi tylko o wymianę gumowej uszczelki.

Chwila zastanowienia i zauważyłem, że ta wymiana powinna się udać po wyjęciu wiatraka.

I udało się. Wyjęcie wiatraka, to 2 minuty.

Dostęp zrobił się swobodny do rury wlotowej i wylotowej. Jednak wyjęcie drucianego zabezpieczenia na połączeniu gumowej rury z krućcem intercoolera jest trudne.

Przestrzeń między intercoolerem, a wózkiem jest mała i z ledwością daje się cofnąć zabezpieczenie na tyle, bo swobodnie wysunąć rurę z intercoolera.


Następnym razem "zabieg" powinien potrwać krócej. Bez straty czasu na odkręcanie dolnych osłon.


Jeszcze mała ciekawostka:

Żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia rury. Jest tam metalowy kołnierz, na który nachodzi gumowa uszczelka.

Otóż zewnętrzna średnica tego kołnierza, w miarę zachowała swój okrągły kształt. Natomiast od rowka w którym mieści się wspomniana uszczelka, kołnierz w jednym miejscu był trochę rozciągnięty.

Natomiast wewnątrz, kołnierz był dość konkretnie zniekształcony.

Takich zniekształceń gołymi rękami nie da się zrobić. Jestem drugim właścicielem tego samochodu.

Gdy go kupowałem, miał zaledwie 60 tys. km przebiegu. Dało się jeszcze wyczuć fabryczny zapach we wnętrzu.

Nie dopatrzyłem się też jakichkolwiek śladów wcześniejszej ingerencji w tamtych okolicach.

Czy to możliwe, by w fabryce ktoś tak inwazyjnie potraktował tę rurę? :shock:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tą zawleczkę wysuwa się w bok około 1-2 cm i wyjmuje wąż . Te uszczelki lubią puszczać po latach . Norma wycierają się od wibracji .


Ja intercooler wymieniłem na parkingu normalnie . Znaczy bez podnośnika czy kanału to nie jest normalnie . Zdjać osłonę pod silnikiem . Potem drugą pod chłodnicami . Odkręcasz 2 wkręty trzymające intercooler . Potem wyjmujesz wentylator . Odpinasz węże i w sumie to on sam wypadł na glebę .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może nie doczytałeś, ale mowa jest o modelu E 87. Rocznik 2005. Silnik 163 KM.

Po odkręceniu dwóch osłon o których piszesz i odkręceniu dwóch śrubek nic nie wypada.

Po prostu nie "wykręcisz" się tym intercoolerem, bo wózek "stoi" na przeszkodzie.

I jeszcze piszesz o zabezpieczeniu na rurze intercoolera, które wysuwa się w bok. A w moim wysuwa

się w dół.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałem IC w zasadzie na parkingu pod domem to poszło mi sprawnie . Pomijając że przy M-glebie zdjęcie osłony silnika to latanie z jednym podnośnikiem .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.