Skocz do zawartości

E34 M50b20 - problem z odpalaniem


_Arek_1685052849

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


W mojej Bawarce zacząłem mieć pewien problem, Po dłuższym postoju przez noc, samochód odpala ale nie wkręca się na obroty tylko trzyma ~300obr i po paru sekundach gaśnie, po ponownym odpaleniu złapie już normalne obroty ale co jakiś czas znowu trochę przygaśnie ale wtedy już sama się podniesie na obrotach do normalnych i tak kilka razy, Gdy praca się ustabilizuje po wciśnięciu gwałtownie gazu auto strzela w kolektor ssący, a na ulicy brakuje mocy i muszę naprawdę delikatnie wciskać gaz. Dodam, że po rozgrzaniu samochód wkręca się ładnie i ma moc,


Sprawdzałem:

- Przepływkę - odpiąłem po nocy, odpaliłem było jeszcze gorzej

- krokowiec - też odpiąłem wtyczkę , nie było róznicy auto po nocy zapaliło i zgasło

- świece - wszystkie suche

- sprężanie - 12,5 - 13,2


Mam nadzieję, że ktoś pomoże, z góry dzięki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem dziś omomierzem czujnik temperatury i wyszło, że na zimnym silniku widzi 4.7kohm gdzie przy około 20 stopni C powinno byc 2.3-2.7 kohm. a przy 80 stopni C 03-06 kohm. Wydaję mi się, że na dzisiejszą temperaturę była trochę za duża oporność.


PS: Nie mam programu ani interfejsu, żeby podłączyć ją, ale w najbliższych dniach podjadę do znajomego co ma i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem ją podłączyć. Wyszło, że jedyny błąd był od grzałki sondy i co ciekawe pokazało, że wałek jest przyśpieszony o 40 stopni. Dziś zdjąłem pokrywę blokada na koło zamachowe, końce wałków (te kwadraty) równo do krawędzi głowicy punktami do góry więc rozrząd się zgadza. Vanos działa zamiast przewodu olejowego podałem mu powietrze i się przestawił, Jeszcze jutro sprawdzę elektro zawór czy się wysunie.


Zawór vanosa pracuję normalnie na 12v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba podejrzeć podczas diagnostyki jaką sterownik widzi temperaturę silnika i powietrza, od zimnego do pełnego rozgrzania.

Opis oporności który znalazłeś w sieci tyczy czujników pod sterownik bosch, a ty masz siemensa i niekoniecznie musi się zgadzać.

Druga sprawa to wyczyść dokładnie zawór wolnych obrotów, tak by przesłonka chodziła bez zacięć, możliwe że tu jest problem.

Do wartości położenia wałka się nie odniosę bo nie wiem czym to jest diagnozowane, w każdym razie po przekroczeniu około 3 tysięcy obrotów ma się zmieniać.

Nastawnik vanosa jest zasilany 12 voltami.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sprawa wygląda tak, rozrząd wszystko okey, Co do podglądania czujników podczas jazdy, to tak średnio bo jest u mnie na okolicy tylko jeden gość co ją podepnie i to wczasie gdy ja jestem w pracy. Ale mniejsza, posprawdzałem tak:

- rozrząd jest dobrze

- Przepływka, podmieniałem, było gorzej


I teraz bardzo ciekawa sprawa, Poprzednio miałem zbiegi okoliczności, że po tankowaniu poprawiało się ale pomyślałem, że może cieplej na dworzu czy coś. Ale teraz gdy złożyłem pokrywę oraz podmieniłem przepływkę nic nie zmieniło pojechałem zatankować, Na drugi dzień normalnie odpaliła, fakt, że po gwałtownym dodaniu gazu trochę się przydusiła ale nadal to nie było zgaśnięcie i trzymała normalne obroty a nie około 300 i gaśnięcie. Ilość paliwa raczej nie ma nic do tego bo czy ja dotankowałem przy 20 litrach kolejne 20 czy przy rezerwie 20l to reakcja była taka sama. Jeszcze zerknę dla pewności czy pompka dobrze siedzi w koszu.


Co jeszcze bym mógł sprawdzić? Na pewno wydajność pompki ale myślę, że powinna być okey, bo na ciepłym jest dobrze a gdy tak się dusi z rana wydaje mi się, że czuć benzyną tak jakby nie przepalała. ukłąd iskrowy wykluczam bo co by miało do tego tankowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Możliwe że pompa nie ma odpowiedniej wydajności, nie trzyma ciśnienia. Na zimnym będzie to bardziej odczuwalne ponieważ potrzeba więcej paliwa. Ale nie ma co gdybać, trzeba wpiąć manometr na trójniku przed listwą wtryskową i zmierzyć.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Strzelam, że pompa paliwowa. Filtr też wymień przy okazji. Miałem tą samą akcję w E38.


///edit: a czekaj! a sprawdziłeś czujnik położenia wału i wałka? Mi np. wszystko ładnie śmigało, do momentu kiedy silnik się nie rozgrzał. I wtedy gasł w trakcie jazdy od tak sobie. W moim wypadku to był czujnik położenia wału. Przy padniętym czujniku położenia wałka były zawsze problemy z odpaleniem na zimno. Hmmm. Kto wie, może być 1000 różnych rzeczy. Ale sprawdź oba czujniki. I pompę.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.