Skocz do zawartości

[BMW E46] - 320d - lejące wtryski - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam wszystkich.


BMW E46 320d 2004 polift 150KM.


Wczoraj zrobiłem 2x test wtryskiwaczy poprzez metodę menzurkową. Wartości wtrysków po testach

1. Test nr 1

I wtryk - 95 ml ropy

II wtrysk - 9 ml ropy

III wtrysk - 8.7ml ropy

IV wtrysk - 6,5 ml ropy


2. Test nr 2

I wtrysk - 7.5 ml

II wtrysk - 6.8 ml

III wtrysk - 6.6 ml

IV wtrysk - 4.8ml


Drugi test skończyłem szybciej. Dodatkowymi objawami jakie zauważyłem.

- Kopcenie czarnym dymem przy wciśnięciu pedału do końca przy wyższych obrotach

- lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym

- lekkie poszarpywanie na 3 biegu przy okolicy 50km/h


Od dłuższego czasu walczyłem z dymieniem, bo nie dawało mi spokoju. Wymieniłem w tym czasie

- separator odmy

- filtr paliwa/powietrza

- wyczyściłem EGR.

- wyczyściłem kolektor oraz przy okazji zaślepiłem klapki wirowe


Nie sprawdziłem jedynie lewego powietrza bo nie miałem za bardzo czym, ale po teście z wtryskiwaczami mam wrażenie, że to jest powodem moich zmartwień. Niestety nie mam jeszcze odczytu live data z Inpy, ale jeżeli będzie to potrzebne zrobię to na dniach.


Moje pytanie odnośnie całego tematu to co z tym powinienem zrobić

1. Regeneracja 3 z 4 wtrysków ?

2. Wyczyszczenie wtrysków bezpośrednio z preparatem do czyszczenia wtrysków by dużo zmieniło?

3. Zamiana na używki?


Link z zdjęciami po wykonanych testach

https://drive.google.com/drive/folders/1O6tnJOILIBXyj1A6t3ArEQ7_fLPQnUBu?usp=sharing


Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady co z tym zrobić, bo chciałbym mimo wszystko uniknąć większych kosztów (jak każdy chyba).

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem, ale mogę podpowiedzieć Ci co nieco:

- nie zwlekaj z regeneracją lub wymianą wtrysków

- jeśli któryś lub kilka leje za mocno, może się to skończyć dziurą w tłoku i wtedy w pakiecie masz remont silnika

- istotne są też podkładki pod wtryskami, muszą zostać wymienione na nowe

- ktoś powinien sprawdzić korekty podczas jazdy, oprogramowaniem diagnostycznym


Wiele zakładów zajmujących się wtryskami oraz pompami wtryskowymi zwyczajnie wali w ciula. Coś tam niby zrobią ale nie zawsze można nazwać to regeneracją. Często problem pozostaje a ludzie szukają rozwiązania dookoła, zakładając że mają "zrobione wtryski". To że zapłacisz za usługę, nie znaczy że zostanie wykonana.


Szukanie najtańszej opcji może sprawić, że zapłacisz x2 lub x3. Używki mogą być gorsze od Twoich i co wtedy?

Wybór usługodawcy jest kluczowy. Napisz skąd jesteś - możliwe że ktoś z forum zna uczciwy zakład w bliższej lub dalszej okolicy. Najlepiej byłoby gdyby ta sama firma wyjęła, zdiagnozowała/naprawiła i z powrotem założyła wtryski.


Pokrewny temat (pompowtryskiwaczy) przerabiałem w dwóch autach z grupy VAG i stąd wiem że nie można z tym iść byle gdzie. Różnica przed/po była kolosalna.

Opublikowano
Nie jestem mechanikiem, ale mogę podpowiedzieć Ci co nieco:

- nie zwlekaj z regeneracją lub wymianą wtrysków

- jeśli któryś lub kilka leje za mocno, może się to skończyć dziurą w tłoku i wtedy w pakiecie masz remont silnika

- istotne są też podkładki pod wtryskami, muszą zostać wymienione na nowe

- ktoś powinien sprawdzić korekty podczas jazdy, oprogramowaniem diagnostycznym


Wiele zakładów zajmujących się wtryskami oraz pompami wtryskowymi zwyczajnie wali w ciula. Coś tam niby zrobią ale nie zawsze można nazwać to regeneracją. Często problem pozostaje a ludzie szukają rozwiązania dookoła, zakładając że mają "zrobione wtryski". To że zapłacisz za usługę, nie znaczy że zostanie wykonana.


Szukanie najtańszej opcji może sprawić, że zapłacisz x2 lub x3. Używki mogą być gorsze od Twoich i co wtedy?

Wybór usługodawcy jest kluczowy. Napisz skąd jesteś - możliwe że ktoś z forum zna uczciwy zakład w bliższej lub dalszej okolicy. Najlepiej byłoby gdyby ta sama firma wyjęła, zdiagnozowała/naprawiła i z powrotem założyła wtryski.


Pokrewny temat (pompowtryskiwaczy) przerabiałem w dwóch autach z grupy VAG i stąd wiem że nie można z tym iść byle gdzie. Różnica przed/po była kolosalna.

 

Jestem z okolic Białegostoku. Jeżeli chodzi o same wtryski to pewnie byłbym w stanie sam je zmienić + wprowadzić kody wtrysków. Mam interfejs wraz z inpa/nsc i pewnie byłbym wstanie zaprogramować wtryski, ale no musiałbym się rozejrzeć po internecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regeneracja 3, bo jeden daje na przelew? Jak jeden to zdecydowanie polecam nowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@Ghu-dal


Oj, zawodnicy których znam są z drugiego końca polandu.

W Białymstoku masz dobrego mechanika, który ostro walczy na yt: Prof Chris.

Zacząłbym tam, możliwe, że poleci Ci dobrych zawodników od wtrysków:


Kolejowa 12, 15-701, Białystok


Możesz też zrobić tak jak poleca Maniek - nowa sztuka z założenia powinna działać...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Profesor nie naprawia diesli :D może dlatego, że mało klientów zgodziłoby się na 4 nowe wtryskiwacze oraz nową pompę wtryskową (nowe ze sklepu) w przypadku jak ma kolega.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za info Panowie. W takim wypadku wiem co robić dalej z autkiem. Z jednej strony szkoda inwestować w starego gruza, a z drugiej strony kupić kolejne za podobną kwotę to i tak to samo będzie trzeba włożyć. Rozejrzę się za mechanikami u siebie i się zasugeruję waszymi radami.


Temat można zamknąć :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. Wtryski zostały sprawdzone. Nie 3 a 4 powinny iść do regeneracji. Mechanicy z Jaworzna od regeneracji wtrysków powiedzieli, że nawet na stół nie mogli położyć wtrysków, bo osłonki były przetopione. Jestem przed dylematem co dalej. Regenerować 4 wtryski czy jeździć do momentu, aż samochód skończy swój żywot. Z chęcią bym zregenerował, lecz pytanie w jakim stanie jest pompa wtryskowa. Jeżeli pompa również już kończy żywot to zaraz zregenerowane wtryski szlag trafi. Jakieś sugestie co w tym kierunku zrobić? Czy po prostu "jeździć i obserwować" ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brak słów, niech Ci fachowcy robią pompy w 1.5 dci. Dasz do regeneracji 4 to będziesz miał 4 do wymiany, Twoja decyzja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.