Skocz do zawartości

Wyłącza się podgrzewanie kierownicy


maszyn0wicz

Rekomendowane odpowiedzi

Wyciągałem sporo kostek w kierownicy w celu naprawy klaksonu. Koniec końców fanfara działa, po złożeniu wszystkiego wieczorem próbuje odpalić grzanie kierownicy i zonk - dioda wyłącza się po paru sekundach, kierownica nie grzeje… co sprawdzić?…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:D jesteś mistrzem :D Jednym zdjeciem kierownicy uszkodziłeś wszystko. Najprościej bedzie jak uważnie zdejmiesz ją jeszcze raz i dokladnie posprawdzasz czy wszyskie piny sa proste, gniazda nie zmasakrowone. We wtyczkach, które według ciebie odpinaleś i ktorych nie odpinałeś :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majster ze mnie nie zły, wiem, czego nie ruszę zaraz spie**ole :D ista pokazuje reakcje na wciśnięcie guzika, wyłączony, a jak kliknę - jest informacja o włączonym na 1 sekundę, potem znów wyłączony (a dioda gaśnie później). Na tę samą sekundę pokazuje „przerwanie maty - TAK”, rozumiem ze uszkodzona mata po prostu? Ten moduł przy niej wyciągałem najdelikatniej jak potrafię…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kość X01007 , zasila z modułu I01004 ogrzewanie kierowcy

Opis pinów w/w kości...

- pin nr.5 , PLUS , kol.przew. czerwony ( jest to zasilanie z modułu A72 )

-pin nr.3 , MINUS , kol.przew. niebieski ( jest to zasilanie z modułu A72 )

- pin nr.1 , PLUS ( czujnik temperatury ogrzewania kierownicy )

- pin nr.2 , MINUS ( czujnik temperatury ogrzewania kierownicy )

- pin nr.6 , PLUS ( grzałka w kierownicy )

- pin nr.4 , MINUS ( grzałka w kierownicy )


CTPcdIea

FDqMRatU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przycisk do włączania ogrzewania kierownicy podłączony jest do modułu A72. Z poprzedniego tematu już wiesz , że ten moduł zasilany jest z zacisku kl.30 , zabezpieczony bezpiecznikiem F28........20A. Zasilanie z modułu leci do kolejnego modułu I01004 a od niego bezpośrednio do kierownicy I01118.


Z przycisku włączającego ogrzewanie kierowcy wychodzą trzy przewody..

- pin nr.1 , sygnał, włącznik ogrzewania kierownicy ( Przełącznik ogrzewania kierownicy i regulacji kolumny kierownicy )

pin nr.2 , sygnał, włącznik oświetlenia ( Przełącznik ogrzewania kierownicy i regulacji kolumny kierownicy )

- pin nr.3 , MINUS ( Przełącznik ogrzewania kierownicy i regulacji kolumny kierownicy )


CVCeD7eN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przestała działać cała kiera, wiec to chyba będzie jakaś najprostsza kostka :mad2: Taśma zwijana za kierownicą może mieć na to wpływ? Bo jak naprawiłem klakson, to jechałem i przy skręcie coś tam strzeliło, ale brzmiało jakby plastikowa blokada zwijania taśmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze temat powoli umiera. To nie taśma, bo przy włączeniu auta chwile kiera działa (grzanie nie). Ista mówi, ze napięcie jest po prostu za niskie i dlatego ją odłącza. Muszę sprawdzić napięcie na którejś kostce taśmy kierownicy. Tylko nie wiem której, grzaniem się potem zajmę… jeszcze mi powiedzcie jak wrzucać tu zdjęcia, bo byloby wtedy o wiele prościej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakie piny sprawdzałeś w kości X01002 ?

Co najgorsze nie mam nigdzie zasady działania aby porównać wartości napięć.


A jakie napięcie występuje na kości X01007, pin nr. 4 (masa) i 6 (plus)


CTPcdIea


Rozumiem , że gdy na kości X01002 występuje napięcie 3,94V , to na kości X1880 , pin nr.1 ( masa ) i 2 ( plus ) 12V....?


FDsL83tG

CTm7AfCV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kości x01002 sprawdzałem pin 1 i 2 (przewód biały i czarny)


Dobrze rozumiesz co do ostatniego zdania


Co do kości x01007 za grzyba nie wiem jak ją zdjąć… już zdejmując x01002 oderwałem odrobinkę jej obudowy. Ale próbowałem dzisiaj wcisnąć tam przewód, żeby stykał tej obejmy przewodu - czy przycisk grzania kierownicy jest wcisniety czy nie, pokazywało brak napięcia. Tylko teraz pewność czy styk był dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć, na kości x01007 mierzyłem pin 3 i 5, tak jak pisałeś w odpowiedzi wyżej. Tylko szkoda ze nie wiemy, jakie wartości powinny wychodzić z x01002. Spróbować podać jej bezpośrednio 12v do PINu 1 i 2?


Eh i próbowałem tez dziś na krótko grzać kierownice podając 12v na 3 i 5, zamiast 4 i 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze raz , nie mam inforcji jak odbywa się grzanie kierownicy...?

Według schematu elektrycznego w kierownicy jest czujnik temperatury.

Może on jest niesprawny i podaje złe wartości do modułu I01004?

Może sam moduł jest walnięty na linii odpowiedzialnej za grzanie kierownicy?


Zmierz rezystancję na czujniku temperatury ( pin nr. 1 i 2 , kości X01007 ) oraz na linii grzewczej ( pin nr. 4 i 6 , kości X01007 ).

Może znajdzie się osoba na tym forum , która robiła bądź zrobi dla ciebie pomiar rezystancji w swoim BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kierownica działa, zacisnąłem mocniej styk 1 i 2 na x1880. Wróćmy na grzania kierownicy, które nadal jest przerywane. Na krótko kierownica się podgrzewa, kiedy dałem 12v na 4 i 6 pinie w x01007, bo tam nie dostaje w ogóle napiecia

 

Jest tu jeszcze ktoś? Tyle z działania kierownicy, myliłem się, ona działa na początku potem ją odłącza (pewnie przez za niskie napięcie), ostatnio było 9v jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.