Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam się nad wyrzuceniem dpf'a. Śledząc fora odnośnie DPF nie znalazłem jednego konkretnego tematu który by odpowiadał na pytania które raczej większość sobie zadaje przed taka decyzją.


1 Co wstawić w miejscu usuniętego dpf?

- Pusta puszka po dpf (czytałem o możliwych overboostach)

- Wspawanie rury wewnątrz puszki.

- Wycięcie dpf zostawiając seryjnego kata w puszce.

- Downpipe lub downpipe z katem.


2 Czy przy usuwaniu DPF warto odrazu zaślepić EGR czy go zostawić? Przy okazji usuwania DPF w komputerze, usunięcie EGR może oszczędzić kosztów w przyszłości.


Kwestii usuwania dpf tylko fizycznie czy komputerowo i fizycznie nawet nie poruszam. Na forach zdania są powiedzmy, że podzielone więc wątpię, że tutaj dojdziemy do "jednogłośnej" decyzji.


Co do pytania nr. 1 ja bym najlepiej wyjął swojego DPF'a i postawił na półkę żeby czekał na gorsze czasy :wink:

Dlatego też szukam od kilku dni puchy po dpf ale obowiązkowo z katem i nie mogę znaleźć. Jakby jakiś forumowicz miał na sprzedaż to proszę o wiadomość na priv.

Opublikowano

Też zastanawiam się nad taką operacją szczególnie że u mnie DPF sprawia więcej problemów niż pożytku :D

Z tego co udało mi się dowiedzieć to najlepiej byłoby rozciąć puszkę z filtrem, zostawić katalizator, wykruszyć wsad DPF i w jego miejsce wsadzić atrapę(coś na wzór db killera w motocyklach), niestety jest to dość nieprzyjazny proces więc raczej planuję zakup downpipe od RM Motors a fabryczny filtr odstawić w razie gdyby się miał przydać :D

Co do EGR, problemy powoduje chłodniczka spalin, jeżeli twój samochód nie jest objęty akcją serwisową i nie masz wadliwej części to zostawiłbym go w spokoju, wbrew pozorom EGR to nie tylko ekologia, jego zadaniem jest obniżać temperaturę spalania. Generalnie polecam przeczyścić dolot i przy okazji EGR właśnie. Jeżeli dobrze pamiętam w ISTA można ograniczyć EGR w silnikach z DDE7 do 30% otwarcia.

Niestety nie udało mi się ustalić czy przy takiej operacji jak wymiana fabrycznego filtra na prostą rurkę spowoduje wywalenie checka na desce. Chciałbym póki co fizycznie pozbyć się filtra i kombinować z softem tylko jeżeli pojawią się jakieś problemy.

Opublikowano

Niestety nie udało mi się ustalić czy przy takiej operacji jak wymiana fabrycznego filtra na prostą rurkę spowoduje wywalenie checka na desce. Chciałbym póki co fizycznie pozbyć się filtra i kombinować z softem tylko jeżeli pojawią się jakieś problemy.

 

Odnośnie prostej rurki. Tu też mam dylemat bo przy wyborze DP zastanawiam się czy brać z katem czy bez. Z jednej strony chcę wywalić DPF żeby auto miało lżej więc rozum podpowiada pusty DP. Rozsądek znowu podpowiada żeby jakiegoś kata tam włożyć. Chociaż z EURO 2. :D

Co do grzebania w sofcie. Musiałbym sprawdzić na jakiej podstawie komputer w moim aucie wypala DPF. Jeśli wypalanie się włącza jedynie na podstawie ciśnień czyli tego jak bardzo filtr jest zapchany to raczej nie mam się czego obawiać i zostałbym tylko przy fizycznym usunięciu. Gorzej sytuacja wygląda jeśli składa się na to więcej rzeczy jak np. ilość km przejechanych od ostatniego wypalania czy ilość spalonego paliwa. To akurat wyczytałem w jakimś innym temacie więc nie wiem ile w tym prawdy. W każdym razie nie chciałbym się kiedyś zaskoczyć chmurą za moim autem tylko dlatego, że komputer stwierdził iż jest to odpowiedni moment żeby podlać paliwa i wypalić DPF'a którego w aucie nie ma :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie i informacji w materialach BMW trzeba wykodować, bo DDE odpala regenerację sam.


There are two kinds of regeneration:


- Continuous regeneration:


This form of regeneration takes place during normal driving. At exhaust-gas temperatures of between 280-350°C, continuous regeneration takes place in the form of a slow oxidation process. The soot particles cannot be incinerated until the exhaust gases reach the required temperature.


- Periodic regeneration:


Periodic regeneration is performed automatically by the DDE after no later than 1000 km (600 miles). On vehicles with many short-distance drives, periodic regeneration already starts taking place after just 400 - 800 km (250 - 500 miles).


For regeneration, the intake air is reduced by the throttle valve. One or two post-injections are performed. This increases the exhaust-gas temperature to about 600 °C. The soot is incinerated with the residual oxygen.


The periodic regeneration is performed at all speeds. The most efficient method is regeneration at a constant speed in excess of 60 km/h (38 mph) over a period of 20-30 minutes.


The DDE calculates the time for periodic regeneration from the following values:


average distance travelled

average driving speed

temperature in the diesel particle filter

values from the exhaust gas pressure sensor

The last successful regeneration can be read out by the diagnosis system


The following conditions must be fulfilled for a regeneration:


The coolant temperature must be in excess of 75 °C

the exhaust-gas temperature before the diesel particle filter must be greater than 240 °C

there must be enough fuel (fuel reserve indicator light is not lit up). Whenever the reserve lamp lights up, the regeneration process is suspended.

no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE

The fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) must display the status "currently not present"

Constant driving speed above about 60 km/h (approx. 38 mph). The optimum speed is about 100 km/h (approx. 60 mph).

Opublikowano

Czyli kwestie kodowania mamy już wyjaśnioną. Ciekawe czy wygląda to inaczej w zależności jaki DDE mamy w aucie.

Druga sprawa która mnie nurtuje to ten downpipe zamiast DPF. Warto bawić się w te DP z katami czy pusta rura i tyle? Jednego kata EURO3 jak się nie mylę mam seryjnie na środku wydechu.

Opublikowano

Na pewno zostaw sobie katalizator w puszce, bez można się porzygać od zapachu spalin.

Zresztą po co wywalać dpf jeżeli się nie chce w jakieś mocne tuningi iść?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.