Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie działa klakson. Wyciągałem kierownice do malowania skory, podłączyłem wszystko, zakręciłem i nie działa sygnał dźwiękowy. Błędu poduszki nie ma, multifunkcja działa. Jest jakiś bezpiecznik? Czy może akurat teraz zepsuł się sygnał? Co jeszcze mogło się stać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.

Zobaczę jak wygląda schemat elektryczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kość X1880 , podaj plus na pin nr .3 kol.przew. fioletowo - szary ( zadziała wtedy jedna z syren ) , następnie podaj plus na pin nr.4 kol.przew. fioletowo - niebieski .......... zadziałał druga syrena.


FDsL83tG

CTm7AfCV


Oczywiście , zanim co kolwiek będziesz robił potwierdzaj miejsca pinów w kości jak i kolory przewodów czy zgadzają się z moim opisem.


Jeśli klakson zadziała to może coś się dzieje z modułem A72?????

Do tej samej kości co powyżej X1880 , pin nr.2 dochodzi plus od bezpiecznika F28.......20A. Pin nr.1 to MASA/MINUS.Można by było sprawdzić czy dochodzi napięcie?



FDmYe9TD

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Plusa podajesz do odłączonej kości od modułu A72.


Dobrze by było abyś do plusowego kabla podłączył bezpiecznik , aby zabezpieczyć obwód elektryczny.


Jeśli będzie dźwięk to następnym miejscem będzie kość X01005 , pin nr. 2 , kol.przew.zielony . Tam musisz podać masę/minus. Oczywiście wszystkie wcześniej opisane kości muszą być podłączone...


CUcdFswE

Opublikowano
Ok zajmę się tym jutro. Jednak przypuszczam, ze coś zrobiłem nie tak składając kierownicę, mógłbym złożyć coś zle? Przykładowo po wciśnięciu poduszki nie stykałyby się jakieś styki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Według schematu elektrycznego styk w poduszce to przerwa w podaniu masy do elementu elektrycznego oznaczonego I01004. Tzn . Przewody idące od wewnętrznego styku poduszki mają po drodze dwie kości ....... X01005 ( zaraz za poduszką ) i X01003 ( kość wchodząca do wyżej wymienionego elementu elektrycznego I01004 ).


CTPcdIea

CUcdFswE



Kość X01003


CTSaZFEX



Aby coś pomieszać podczas składania kierownicy to będzie ciężko, przeważnie kości są różne.

Popatrz czy dobrze wpiąłes kości ( odpowiednio głęboko) oraz czy konektory w kościach nie są za bardzo rozgięte ( brak dobrego styku pomiędzy konektorem a pinem ).

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
X1880 na pinie 3 i 4 włączają się syreny. Pin 2 i 1 mają 12v. Dałem masę do X01005 do koloru zielonego (są tam 2 przewody tylko) i nic się nie stało. Co dalej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy w kości X01005 jest rezystancja po naciśnięciu klaksonu?

Oczywiście miernik podłącz do kości od strony klaksonu na kierownicy.

To samo zrób przy kości X01003 , pin nr. 5 i 6 . Oczywiście , wcześniej podłącz kość X01005.


CTPcdIea

CTSaZFEX




Jeśli pokaże ci się rezystancja to powiem ci szczerze ,że już brakuje mi pomysłów.

Nigdzie nie mogę znaleźć zasady działania klaksonu. Po drodze od samego włącznika na kierownicy do fanfar masz dwa moduły...

- I01004

- A72

Może jeden z nich jest uszkodzony?



Jeszczen jeden pomiar chodzi mi po głowie, wszystko po to aby stwierdzić czy sygnał z kierownicy wchodzi do modułu I01004 i dalej wpada do A72.

Wszystkie kości musisz mieć podłączone.

Oczywiście ten pomiar będzie dotyczył napięcia. Tylko czy ty dojdziesz sondami do tych miejsc ?

Opublikowano
Tylko jak nam zmierzyć rezystancje na x1005, żeby się dostać do pinów muszę ściągnąć poduszkę - a przecież wtedy jej nie nacisnę żeby użyć klaksonu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz co , nie wiem jak jest zbudowana twoja kierownica. Według schematu elektrycznego pierwsza kość jaką możesz rozpiąć to X01005. Jeśli nie masz takiej możliwości to odepnij kość X01003 od modułu I01004. Piny do sprawdzenia to 5 i 6 ( chodzi mi o pomiar rezystancji )
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój opis błędu mówi , że ten zacisk 30 dotyczy przełącznika zespolonego kolumny kierownicy.

Zacisk 30 oznacza , że dany element zasilany jest bezpośrednio z akumulatora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przez to właśnie nie działa ci klakson. Brak zasilania na niego.
Opublikowano
No tyle poniekąd zrozumiałem. Tylko co dalej. Gdzieś szukać przerwanego przewodu idącego z aku? Btw, błąd po usunięciu się nie pojawił póki co
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już wcześniej o tym pisałem.

Moduł A72 zasilany/zabezpieczony jest bezpiecznikiem F28......20A.

Co dalej???

Warto by było sprawdzić konektory w kości, czy nie są za bardzo rozgięte? Wcześniej pisałeś , że napięcie na tych pinach jest?

Jeśli napięcie wchodzi do modułu, należałoby sprawdzić czy wychodzi dalej?


Teraz jest kwestia które piny sprawdzić na wyjściu z modułu A72 w kierunku I01004?

Znalazłem jeden opis , lecz nie jestem tego pewny.

Kość X01002....

- pin nr. 1 , MASA/minus , kol.przew. biały

- pin nr. 2 , PLUS , kol.przew. czarny


CTPcdIea

1VnYIfpUNg

Opublikowano
Mistrzu, chyba mam winowajcę. Po poduszce leci taśma z dwoma ścieżkami. Przy wciśnięciu klaksonu plastiki na kierownicy dociskają gumowa osłonę nad nimi, żeby przewody się styknęły. Są to ścieżki z kości x01005. Jedna pokazuje ciągłość, druga nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.