Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam problem z przeładowywaniem turbiny, podciśnienia mam sprawdzone i są szczelne, geometria turbiny działa w pełnym zakresie, dźwigienka geometrii opiera się o ogranicznik przy zadanym podciśnieniu -600hPa, sprawdzane wakuometrem. Mam prawdopodobnie niesprawny N75, bo delikatnie puszcza ciśnienie, co śmieszne zakupiłem nowy ori Pierburga i on również puszcza nawet bardziej niż stary, jestem na etapie reklamacji.

Przy pracującym silniku na biegu jałowym podpięcie wtyczki do N75 powoduje natychmiastowe wciągnięcie gruszki, i otwarcie pełne turbiny, rośnie boost i mam doładowanie 1050hPa zamiast zadanego 1020hPa, podczas jazdy jest tylko gorzej bo np zamiast 1100hPa turbo ładuje 1500hPa. Jak odepnę wtyczkę na jałowym to doładowanie spada do wartości zadanej. Oglądałem filmiki na YT odnośnie pracy zmiennej geometrii GT2260v, i no tak na mój rozum to sztanga wysunięta daje minimalny boost, a wsunięta maksymalny i powinna się ona wsuwać przy większym obciążeniu silnika, natomiast ona u mnie jest wciągana od razu po odpaleniu , dopiero odpięcie N75 powoduje że sztanga się wysuwa i boost spada.

Jeżeli N75 jest sam w sobie nieszczelny, to chyba tak na chłopski rozum powinien niedoładowywać, bo panowało by mniejsze podciśnienie na wyjściu, i kolejna sprawa dlaczego nie mam żadnego błędu, a regulator nie próbuje sterować tym N75? Mam też bardzo zawożony odczyt masy powietrza, np. 480 zamiast 380 na obrotach jałowych (przepływka sprawna), ale myślę że jest to spowodowane właśnie tym przeładowaniem.


Miał ktoś podobne problemy? to może być wina N75 czy szukać dalej? nie mam niestety kolejnego sprawnego N75 zeby podmienić, chciałem wziąć od kolegi z E46, ale się okazuje że u niego jest dokładnie to samo co u mnie, dokładnie te same objawy czyli przeładowanie, zawyżona masa powierza, gruszka wciąga sztangę od razu po odpaleniu auta. U niego N75 też delikatnie puszcza ciśnienie, i już teraz zgłupiałem trochę i sam nie wiem gdzie dalej szukać rozwiązania, i czy szukam w dobrym miejscu a ten delikatny ubytek podciśnienia nie jest normalny.

Opublikowano

Zawór sterujący (nie n75 bo to nie vag) nie może przepuszczać pomiędzy wyjściem i wejściem.

Zrób trójnik pomiędzy wyjsciem z zaworu a gruszką i sprawdź czy zawór pracuje odpowiednio.

Przepuszcza te -600 podciśnienia,oraz czy się zamyka i odpuszcza gruszkę turbiny,czyli schodzi do zera.

Vacunometrem sprawdź szczelność też gruszki.

To,że masz masę powietrza 480 zamiast 380 na obrotach jałowych,to wina zamkniętego egr-u.

Egr powinien się otwierać wpuszczając spaliny, tym samym obniżać masę powietrza.

Przy obrotach ponad 1400 powinny się masy wyrównać i zapewne tak jest w Twoim przypadku.

Opublikowano

N75 to potoczna nazwa, każdy wie o co chodzi i chyba nikogo nie obraża myślę :) Cały układ jest szczelny (oprócz zaworu) bo testowałem każdy element osobno najpierw. Na wejściu do zaworu jest podciśnienie -1000hPa (tyle panuje w układzie), na wyjściu na gruszkę jest -800hPa po podłączeniu wtyczki, po odłączeniu podciśnienie spada do 0. Jak będę miał w rękach sprawny zawór to sprawdzę jaką wartość on podaje na gruszkę, myślę że powinien -600 właśnie czyli wartość przy której gruszka przymyka geometrię, po coś się ustawia gruszkę na takie wartości...

Odnośnie masy też mam podejrzenie że to przez EGR. Mam wywalony fizycznie i programowo razem z klapami kolektora. Nie wiem jak się to robi w sofcie ale chyba tylko check engine off był zrobiony, bo gościu zczytał moją mapę i po chwili wgrał z powrotem. Na obrotach jałowych masy wyrównują się dużo wyżej niż 1400, pod obciążeniem muszę sprawdzić, ale wydaje mi się że też wyżej. Zamiast EGR mam wstawioną przelotową flanszę, co pewnie też zmienia wielkość przepływu.

Zawyżona masa i doładowanie były odkąd auto kupiłem, ale machnąłem ręką bo błędów nie było a auto jeździło normalnie, EGR nie działał od początku raczej bo jak wyjąłem teraz jego zawór sterujący to się okazało że jest kaput też... czyli był EGR ciągle zamknięty, to by tłumaczyło zawyżoną masę.


Ciekawostka, jak wczoraj parkowałem autem z podpiętym kompem i podglądem parametrów, to jak postał dosłownie z 10 sekund to silnikiem coś zatelepało na chwilę, i masa zadana podskoczyła do 460 z 380 (odczyt dalej 470-780) :) dlaczego? ECU mapę przełączyło? :) Czasami silnik chodzi bardzo płynnie i gładko na jałowym, a czasami buja nim zauważalnie. Nie zauważyłem żadnej zależności tego zachowania, dzieje się to randomowo.


Także suma summarum pogadam z gościem od softu jak to jest z tym EGR, i muszę dorwać sprawny N75 i zobaczyć jakie daje wartości podciśnienia na gruszkę. Geometria turbiny została tymczasowo ręcznie przestawiona i teraz nie ma przeładowania, a boost jest równy zadanemu, ale mam nadzieję że sprawny zawór będzie już odpowiednio sterował tą geometrią.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam nowy sprawny zawór N75, na wyjściu -800hPa, już zgłupiałem... wychodzi na to że jest on źle sterowany przez sterownik silnika... sterowany jest bo podczas jazdy z wpiętym wakuometrem wartość podciśnienia się zmienia, czym bardziej gaz wciśnięty tym bardziej podciśnienie spada, ale zanim dojdzie do -600 które zaczyna otwierać gruszkę to trzeba gazu mocno wlepić. Gaz w podłodze jest ok, podciśnienie -200hPa co odpowiada maksymalnej wartości otwarcia geometrii. Myślę że jest albo uwalony ECU, albo ktoś już kiedyś grzebał w sofcie w przeszłości i namieszał w sterowaniu zaworem podciśnienia.


Czy ktoś może mi powiedzieć jakie ma podciśnienie na rozgrzanym silniku? czy to normalne że podciśnienie spada czy to już padnięta pompa vacum? u mnie na zimnym jest ok -900 - -1000hPa, na rozgrzanym -450hPa na jałowym i żeby podskoczyło muszę przygazować.

Opublikowano

Sprawdź jak vacum trzyma podciśnienie po wyłączeniu silnika, jak podciśnienie trzyma to pompa jest szczelna i wydajna.

Nie powinno być różnicy podciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku.

Na podcisnieniu -450 hPa nie wystrujesz turbiny.

Dla testu możesz wlać 10ml oleju do pompy vacum i sprawdzić czy podciśnienie się zwiększy.

Wszystkie testy zrób jak najbliżej pompy vacum,żeby wykluczyć nieszczeność zaworów i przewodów podciśnieniowych.

Opublikowano

Po zgaszeniu podciśnienie spada bardzo pomału, po minucie spadło o ok 50hpa, mierzyłem będąc wpiętym do układu koło akumulatora podciśnienia. Podłączyłem też wakuometr bezpośrednio do pompy na ciepłym i na jałowym ssała -450hPa. Nie sprawdzałem jej już na szczelność ale z tego co pamiętam, jak ostatnio sprawdzałem układ z pominięciem pompy to podciśnienie nie spadło praktycznie wcale po kilku minutach, czyli może ona być nieszczelna.

Spróbuję tej metody z olejem.

Rozmawiałem też z gościem który usuwał mi EGR i klapy, jak spojrzał w soft to moja mapa N75 jest inna niż kilku e60 530d które robił dotychczas, ale sam soft wyglądał na fabryczny... jak będzie na miejscu to zmieni mapę tak aby turbo było sterowane prawidłowo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pompa daje 450 ... to jest zbyt mało.

musi dawać przynajmniej 0,8 bara.

u mnie wymiana zmieniła wszystko.

próbowałem uszczelniać ale jak jest wyrobiona to trzeba zmienić i tyle.

doktorat zrobiłem na podciśnieniach.

poczytaj sobie u mnie ;)

gdzieś tam od trzeciej strony chyba zabawa się zaczyna.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=380963&start=30

tam też znajdziesz linki do pobocznych wątków.

tak czy tak.

u mnie był taki problem że na zimbym pompa dawała 0,8 a jak się zagrzała to prawie nic nie dawała. rozszczelniona była.

a bez podciśnienia nie ma sterowania odpowiedniego.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Dzięki kolego orzel_man, wychodzi że jednak pompa vacuum i u mnie siadła.

A jesteś w stanie mi powiedzieć jakie masz podciśnienie za N75 (tym Pierburga)? Nie mam u kogo podejrzeć niestety, wiem że masz biturbo ale powinny one być tak samo sterowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mogę to sprawdzić no problem... tylko niech pomyślę... który to był ten z tyłu czy ten z przodu...

muszę pokminić i sprawdzę.

na bank z magistrali na "akumulator" mam szybkie 0,9 - 1,0 Bara.

w pełni szczelne.

a z tym zaworem to wogóle.

stary puszczał - pierdziała membrana

zamówiłem nowe - z czego jeden strasznie drogi

na początku było ok, a teraz po zgaszeniu buczy.

Odpuściłem

tylko nie wiem czy pomiar na jałowym coś da.

chcesz znać wartość podciśnienia która wychodzi na tą dużą gruszkę od turbo ?



edit: a zobacz jeszcze nie nie masz zapocenia olejowego na pompie na dole i czy nie ma przypadkiem śladów oleju na chłodniczce EGR

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jedna sprawa... masz sprawną przepływkę ???

bo coś mi tu się wydaje że to może być temat...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Tak, przepływka jest sprawna na bank. No poprosił bym o wartość tego podciśnienia co wychodzi na gruszkę właśnie, chciałbym zobaczyć u Ciebie jak to wyglada, chyba ze ktoś z czytających wątek ma 530d i wie jaka wartość jest u niego to tez by mi pomogło. Czytałem o Twoich przebojach i ogólnie z tym autem mam tak samo praktycznie cały czas, normalnie można zgłosić do Pani Krystyny Jaworowicz ze Sprawy dla reportera :D

U mnie tez buczy N75 po zgaszeniu do puki nie spuści podciśnienia, i nie tylko on bo cos jeszcze buczy i to chyba jest ten elektrozawor na szynie CR, bo jak odpinam wtyczkę od niego to buczenie znika.

Oczywiście wyciek spod pompy vacum był, ale po założeniu nowych uszczelnień problem znikł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie po wymianie uszczelnień też nie ciekło... ale podciśnienia nie było.

na zimnej pompie było ok.

ale jak tylko się nagrzała (a tam dość szybko to się dzieje) to już się rozszczelniała wewnątrz i kicha.

skończyło się wymianą na nową.

Spróbuję coś nagrać dzisiaj albo jutro będę miał więcej czasu.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem...

sorry ale cierpię na brak czasu i nie bardzo miałem jak nawet nagrać.

wrzucam filmik.

wartość na główną gruszkę sterującą turbo jaka idzie z zaworu dobija po uruchomieniu do prawie 1 bar.



pozdro

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.