Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie, mam pytanie, czy przy napędzie xdrive, aby nie uszkodzić reduktora VTG można założyć różnice w bieżniku od 1 do 1.5 mm pomiędzy przednią a tylną osią oraz różny wzór bieżnika opon pomiędzy przednią a tylną osią. Rozmiar oczywiście według katalogu 275/35/20 i 245/40/20. Pozdrawiam
Opublikowano

Różnego wzoru bieżnika bym nie ryzykował bo to są różne modele opon i nie ma gwarancji, że będą miały tą samą średnicę (praktycznie, bo teoretyczne to pewnie tak).

Różne zużycie bieżnika jest dopuszczalne w końcu nie będziesz zmieniał opon co chwilę - 1 - 1,5mm nie będzie robić problemu.

Opublikowano
Ok dzięki, a jeśli mam drugi komplet kół 20 cali od Bmw F12 i z tyłu koła są 9 calowe a w F01 szły na tył 10 calowe to czy można założyć dystanse do xdrive?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam Panowie, mam pytanie, czy przy napędzie xdrive, aby nie uszkodzić reduktora VTG można założyć różnice w bieżniku od 1 do 1.5 mm pomiędzy przednią a tylną osią oraz różny wzór bieżnika opon pomiędzy przednią a tylną osią. Rozmiar oczywiście według katalogu 275/35/20 i 245/40/20. Pozdrawiam

Nie można, napęd rozwalisz.

Ok dzięki, a jeśli mam drugi komplet kół 20 cali od Bmw F12 i z tyłu koła są 9 calowe a w F01 szły na tył 10 calowe to czy można założyć dystanse do xdrive?

f01 i f12 mają inne rozmiary kół i opon. Też odpada.

Opublikowano

Pogubiłem się co chcesz zrobić...

O X-drive już tutaj całe tomy napisano.


Zasada jest prosta - koła podczas jazdy na wprost mają kręcić się z taką samą prędkością.

Nie wiem co jest w F12 a co w F9...

Do każdego samochodu z X-drive BMW dawało komplety kół - albo na takich samych felgach - wtedy tył i przód zawsze miały takie same opony. Albo na różnych felgach z odpowiednio dobranymi oponami. Aby nie zepsuć VTG trzeba trzymać się homologowanych ZESTAWÓW.

Nic się nie stanie jeśli np. weźmiesz ZESTAW z innego modelu BMW z X-drive - zamontujesz go do innego z X-drive (ale cały zestaw, o ile będzie pasować - ET, średnica, szerokość itp).

Nie możesz mieszać zestawów (np. przód od jednego BMW a tył od innego). Nie możesz zakładać opon z zestawu felg o różnej szerokości na felgi o jednakowej szerokości.


Najprościej - trzymaj się tego co producent zaprojektował aby nie mieć kłopotów.


To tyle w teorii. W praktyce - kombinując możesz tak trafić, że będzie dobrze. Ludzie jeżdżą na niehomologowanych oponach i jest OK ale to już loteria, która w przypadku niesprawdzonych komponentów może Cię sporo kosztować.


Dystanse możesz założyć bo one nie powodują zmiany prędkości obrotowej kół (o ile będziesz trzymać się tego co wyżej napisałem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.