Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Planuje zakup BMW, żona się uparła na x3 (osobiście wolałabym 5).

Jako ze spalanie jest istotne, to wybór pada na B47. Szukam w BMW premium selection, niby mówią ze od 2018 roku nie ma problemów z rozrządem, ale czy to prawda?


Robię około 15kkm rocznie, czy uważacie ze zakup auta z 80k przebiegu będzie bezpieczny? Chce go mieć jakieś 2-3 lata.


Z góry dziękuje za pomoc :)

Opublikowano

Jak był wymieniany olej tak jak fabryka każe, czyli co 30tys km to ja bym nie tykał takiego auta, bo to proszenie się o kłopoty według mnie. :roll:

Pochyliłbym się nad autem jeśli olej był wymieniany max co 15 tys. km, czyli między przeglądami dodatkowa wymiana oleju.


Ja szukam X2 dla żonki, mniejsze auto i zdecydowanie bardziej zwinne w zakrętach, a miejsca w środku i bagażnik wystarczający.

Kiedyś jeździłem taką X2 przez weekend i jakby miało ciekawsze wnętrze to może bym śmigał teraz X2 M35i zamiast X4 :mrgreen: X2 naprawdę fajnie się jeździło. :cool2:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Jak był wymieniany olej tak jak fabryka każe, czyli co 30tys km to ja bym nie tykał takiego auta, bo to proszenie się o kłopoty według mnie. :roll:

Pochyliłbym się nad autem jeśli olej był wymieniany max co 15 tys. km, czyli między przeglądami dodatkowa wymiana oleju.

:cool2:

 

Ciężko powiedzieć jak był olej wymieniany, mogę dopytać :)


Z tego co czytałem to problemy zaczynaja się około 120k przebiegu.

Opublikowano

Dokładnie tak, problemy się zaczynają od 120k przy takich autach serwisowanych wg zaleceń fabryki. :duh:

Ale jak ktoś ma w leasingu na 4 lata czy w wynajmie takie auto to ma to w nosie i się cieszy, że tak rzadko musi na serwis jechać. :mad2:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja szukam X2 dla żonki, mniejsze auto i zdecydowanie bardziej zwinne w zakrętach, a miejsca w środku i bagażnik wystarczający.

Kiedyś jeździłem taką X2 przez weekend i jakby miało ciekawsze wnętrze to może bym śmigał teraz X2 M35i zamiast X4 :mrgreen: X2 naprawdę fajnie się jeździło. :cool2:

Oj, uwierz mi - jeśli przesiadłbyś się z X3 do X1 (czy z X4 do X2, never mind) to szybko byś zatęsknił. Te auta są bardzo słabo wyciszone (także po LCI), z uwagi na FWD trakcja dużo gorsza (w xDrive zwykły dołączany Haldex na tył), pomijam już zubożenia wyposażenia na siłę w stosunku do serii 3 wzwyż (np. brak radaru w zderzaku, nawet iDrive jest na siłę okrojony z funkcjonalności aby seria 1/2 była „gorsza” od serii 3).


Co do B47 - ja w serii 5 zrobiłem 120kkm z N47 (to w rzeczywistości bardzo podobne silniki). A dokładnie z N47s1, czyli z dwoma turbo i nie miałem żadnych problemów. Ale od nowości olej faktycznie wymieniany dodatkowo w połowie interwału.

Więc nawet N47 dobrze eksploatowany też potrafi być nieproblematyczny - i tu nie chodzi tylko o częstszą wymianę oleju, ale o eksploatację nie głównie/tylko w mieście na krótkich dystansach, ale również regularnie na trasie. W moim wypadku były to codzienne dojazdy do miasta ok. 30km S-ką (wystarczające, aby silnik porządnie się rozgrzał, cykl wypalania DPF zakończył, etc.). Uważam, że wiele osób prosi się o kłopoty (nawet wymieniając olej 2x częściej), jeśli kupuje diesla i eksploatuje go na codzień tylko w mieście…

Przed sprzedażą na siłę szukałem w serwisie co można wymienić (miałem jeszcze aktywne BRI) i nic się nie udało znaleźć, oba turbo pracujące jak trzeba, wszędzie na zewnątrz sucho jak wiór, brak jakichkolwiek podejrzanych odgłosów z rozrządu…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto, warto silniki B47 niewiele mają wspólnego z N47. Kultura pracy dużo lepsza. Spalanie małe, co w dzisiejszych chorych czasach też nie bez znaczenia.

Jeżeli chodzi o alternatywę 20i to lekkie nieporozumienie jeżeli chodzi o osiągi (charakterystykę), 30i trochę lepiej ale też d ... nie urywa. 6 garczków załatwia sprawę, ale pieniądze inne.

Po za tym nawet biorąc pod uwagę koszt rozrządu , to przy cenie auta, o którym piszemy nie jest to jakiś wielki wydatek. Komplet dobrych opon, niewiele taniej wyjdzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto, warto silniki B47 niewiele mają wspólnego z N47

Mają wiele wspólnego - B47 nie jest całkowicie nowym silnikiem, lecz rozwinięciem N47. Oczywiście wprowadzono szereg modyfikacji, ale bazowo jego konstrukcja jest kontynuacją poprzednika.

Podobnie zresztą jak N47 był rozwinięciem M47 (choć tutaj przeprowadzono dużo więcej modyfikacji, wśród których jedną z większych było „nieszczęsne” przeniesienie napędu rozrządu na tył silnika). B47 to rozwiązanie akurat (niestety) zachował bez zmian.


Aczkolwiek tak jak piszesz - w B47 udało się poprawić kulturę pracy, co do spalania - nie wiem. Pewnie też, aczkolwiek już N47 potrafił być naprawdę oszczędny.


Żeby była jasność - ja tu nie bronię N47 :wink: oczywiście kupiłbym B47, bo jest kolejną, udoskonaloną iteracją silnika 2.0d

Chcę jedynie uwypuklić fakt, że decydując się na diesla - aby nie mieć problemów - trzeba zapewnić mu odpowiedni serwis (czyli wymiany min. co 15kkm a nie w reżimie LongLife).

I co równie ważne - nie kupować diesla, jeśli ktoś jeździ na krótkich dystansach (miasto), bo to błędne koło dla silnika. Pierwszy objaw jaki się pojawi (i to bardzo szybko) to rosnący poziom oleju w silniku - co wynika z nieudanych cykli wypalania DPF. Poziom rośnie, bo z każdym nieudanym cyklem do oleju silnikowego dostaje się nieco paliwa. A w konsekwencji olej silnikowy jest coraz bardziej „rozrzedzany” paliwem i przez to coraz bardziej traci swoje prawidłowe właściwości smarne… a jak do tego dodamy wymiany tegoż co 30kkm w reżimie LongLife - to mamy gotową receptę na problemy.


Oczywiście do powyższego należałoby dodać zasady dbania o eksploatację turbo, które raczej są jasne dla każdego użytkownika silnika turbodoładowanego, unikanie tankowania paliwa w niepewnych miejscach (żywotność wtryskiwaczy) - i tymi silnikami można naprawdę zrobić całkiem przyzwoite przebiegi bez większych problemów.

No i jeszcze temat chiptuningu, w szczególności robionego bez wiedzy/głowy. Podnoszenie charakterystyki przede wszystkim momentu obrotowego (zwłaszcza śrubowanie go „na max” od dołu) nie pomoże łańcuchowi rozrządu (i skrzyni 8HP na standardowym konwerterze w dłuższej perspektywie też).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.