Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pisałam już watek wcześniej natomiast wszelkie rady zawiodły

Miałam typowe objawy uszkodzonego czujnika walka rozrządu i to tez wskazywał komputer, czujnik został wymieniony kilka razy, później zepsuł się czujnik położenia walu i również został wymieniony. Auto kilka dni jeździło dobrze a teraz znowu jest problem z trybem awaryjnym skrzyni. Tak jak wcześniej auto traci moc, ale doszło również szarpanie, gaśniecie, brak redukcji, często brak reakcji na pedał gazu i problemy z ruszaniem z miejsca. Po sprawdzeniu skrzyni i komputer pokazuje brak polaczenia ze skrzynia oraz błędy:

53 crankshaft sensor// czujnik wału korbowego

9e can throttle-valve and load signals // zawór przepustnicy i sygnały obciążenia

9a can accelertor pedal setting // czujnik pedał przyspieszenia

99 can dme load signal // sygnał obciążenia dme

98 engine intervention // interwencja silnika.

Auto chodzi jakby wypadało a któryś cylinder.

Pytanie od czego zacząć sprawdzanie dalej? Świece, cewki, lewe powietrze, kompresja, odma czy może vanos? Może ktoś miał podobny przypadek i mógłby mnie nakierować gdzie szukać przyczyny?


edit:komputer dalej pokazuje błąd czujnika wału, aktualnie jest tam czujnik z siemensa, który został wymieniony tydzień temu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skup sie na stabilnej pracy silnika bez błędów, skrzynia jest podpięta do sterownika silnikowego, jak gubi informację z poprawnej pracy silnika, sama może nie chodzić poprawnie. Ile samochód ma przejechane? Stoczyłem walkę ostatnio z E60 N53, samochód nie przechodził czystości spalin, szarpał, nie chodził poprawnie, z braku pomysłów zdecydowaliśmy sprawdzić ustawienie rozrządu, oba wałki znacząco spóźnione, mimo niewielkiego przebiegu. Skorygowaliśmy ustawienie, błędy z nierównomierności pracy zginęły, praca silnika się ustabilizowała, silnik pracuje jak stół, wcześniej musieliśmy podbijać wolne obroty bo się chwiał, za 3 dni auto jedzie na BT, jestem ciekaw co się zmieni na analizatorze. Może i u Ciebie ustawienie jest już trochę rozjechane?
Opublikowano
silnik ma przejechane około 300tys, po wymienię poprzedniego czujnika wału samochód jeździł poprawnie, kwestia ze został wsadzony używany i mogła stopic się izolacja. Dziś wkładam nowy i zobaczę efekty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.