Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki blad 279300 aplikacja bimmer tool .

Dokładny opis

279300 Pozycja siłownika klapy zawirowującej, dryf krótkoterminowy odchylenie pozycji zbyt duże (bieżący/ostatni cykl jazdy)

Dodam ze 1,5 miesiąca temu mechanik mi mial wymontować i wykodowac klapy wirowe.

W czym moze byc problem mial ktoś podobny błąd?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Odchyłki położenia pomiędzy bieżącym pomiarem a ostatnim pomiarem siłownika przy otwartych i zamkniętych klapach żaluzjowych są obliczane w fazie adaptacji siłownika żaluzji.

Kod błędu jest rejestrowany, gdy jedno z tych odchyleń pozycji przekracza odpowiedni krótkoterminowy limit dryftu. Wartości graniczne to:

-Wartość graniczna odchylenia przy otwartych klapach zawirowujących: między 10% a 200% (w zależności od wersji).

-Wartość graniczna odchylenia przy zamkniętych klapach zawirowujących: 9 %

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w fazie adaptacji siłownika klapy zawirowującej.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Bez odbicia.


Plan serwisowy

1. Sprawdź i wyczyść układ mechaniczny klap wirowych (usterka może być spowodowana sadzą).

2. Sprawdź działanie klap zawirowujących z kontrolą działania w diagnostyce.

Jeżeli funkcja jest OK i klapy wirowe są sprawne mechanicznie:

Usuń kod błędu i usuń adaptację siłownika żaluzji z funkcją serwisową.

W przypadku ponownego wystąpienia błędu: Wymienić siłownik klapy zawirowującej.

Jeśli funkcja nie jest OK: Wymień siłownik klapy zawirowanej i usuń przystosowanie siłownika klapy za pomocą funkcji serwisowej.


Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Adaptacja aktuatora zawirowywaczy automatycznie uczy się po włączeniu zapłonu.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2022 - BMWFaultCodes

Opublikowano

Powiedz mi bo mechanik wywalił klapy i mial je wykodować. Sądząc po błędzie albo tego nie zrobił ewentualnie cos zle tak??

Bo nie wiem czy się zgłaszać do niego z reklamacją..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedz mi bo mechanik wywalił klapy i mial je wykodować. Sądząc po błędzie albo tego nie zrobił ewentualnie cos zle tak??

Bo nie wiem czy się zgłaszać do niego z reklamacją..

pytanie po co wywalać te klapy?

Opublikowano

Panowie ale po niby usunieciu klapek i bo wykodowaniu nie powinno być takich błędów dobrze myślę?

Jak najbardziej jest podstawą do reklamacji??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.