Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przymierzam sie do kupna BMW E87 2009. 2.0 N43


Auto bylo sprowadzone z niemiec, vin zakupiony. Silnik wymieniany przy 51k przebiegu, sprzeglo przy 120k przebiegu. Wedlug vinu przy 126k auto mialo szkode w Niemczech na 7-10k euro. Wlasciciel pisze, ze maska, blotnik, zderzak jest malowany. Cena 28 tysiecy. Czy faktycznie w niemczech podaja takie wysokie kwoty szkody, czy musialo tam byc cos mocniej rozwalone oraz jak wyglada sprawa z tym silnikiem N43


Na co szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie i czy nie brzmi to mega podejrzanie.

Opublikowano

Oglądałem dwie jedynki z silnikiem N43 i pytałem co sądzą o nich koledzy z forum. Posłuchałem ich i doszedłem do wniosku, że E87/E81 jest sensowne jedynie w Dieselu, a sam kupilem E87 z 2006 roku z silnikiem M47 szukając Benzyny z rocznika 2010+. Śmiało mogę Ci powiedzieć, że lepiej nie pchać sie w N43 na siłę, ponieważ to nie kończące się przygody z niskim ciśnieniem oleju, NOX'em, cewkami, wtryskami itp.


PS. Przed liftem polecam M47 i N46(Mniej awaryjny silnik niz N43 ale to wciąż delikatna benzyna), za to po Lifcie jedynie silnik N47 jest opłacalny, ale warto szukać oznaczenia N47D20C ponieważ wychodził również N47D20A mający zespoloną zębatkę na wale.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Opublikowano
A n47c ma jaka zebatke?

 

Źle napisałem ale chodzi mi o to, że N47D20A ma osadzoną na stałe zębatkę a w N47D20C ma wymienną zębatkę i nie ma problemu, że trzeba wymieniać wał jeśli wytrze się zębatka. Przy okazji D20C nie ma problemu z opadającymi tulejami i oprócz delikatnego układu paliwowego to dobry silnik, bo dłużej się wyjmuje skrzynię niz silnik (bynajmniej w E91)

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Opublikowano
Na codzien robie male trasy 5-10km. Takze diesel odpada. Celuje w rocznik 2009+

 

W 2009/2010 roku była mała modernizacja N43 (Wtedy wersja 116i dostała silnik 2.0) po której te silniki są trochę mniej awaryjne więc poszukaj informacji na ten temat i szukaj poprawionego N43. Co do małych dystansów jakie pokonujesz to w przypadku benzyny także będzie problematyczne jeśli kat jest na miejscu bo nie będzie się odbywało pelne wypalanie siarki. Na twoim miejscu po zakupie zrobił bym serwis startowy dla N43 (Świece, Cewki, Rozrząd + Uszczelniacze, Czyszczenie elektrozaworów, Nowy czujnik ciśnienia oleju itp) I jezdzil bym dopóki nie zaczną się problemy z Wtryskami wtedy nowy zestaw i znowu można jeździć.Ale koszt takiego serwisu startowego będzie ogromny. Osobiście wybrał bym "ropniaka" z ekologią w garażu.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A n47c ma jaka zebatke?

 

Źle napisałem ale chodzi mi o to, że N47D20A ma osadzoną na stałe zębatkę a w N47D20C ma wymienną zębatkę i nie ma problemu, że trzeba wymieniać wał jeśli wytrze się zębatka. Przy okazji D20C nie ma problemu z opadającymi tulejami i oprócz delikatnego układu paliwowego to dobry silnik, bo dłużej się wyjmuje skrzynię niz silnik (bynajmniej w E91)

Zasada na kazdym forum jest taka sama, nie wiesz, nie pisz bo ktos pomysli ze to prawda.

Kazdy silnik n47 (a, b, c, d) jest taki sam. Wszystko co napisales nie jest prawda. Zebatka jest zawsze zespolona i nie istnieje jakies opadanie cylindrow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na codzien robie male trasy 5-10km. Takze diesel odpada. Celuje w rocznik 2009+

 

W 2009/2010 roku była mała modernizacja N43 (Wtedy wersja 116i dostała silnik 2.0) po której te silniki są trochę mniej awaryjne więc poszukaj informacji na ten temat i szukaj poprawionego N43. Co do małych dystansów jakie pokonujesz to w przypadku benzyny także będzie problematyczne jeśli kat jest na miejscu bo nie będzie się odbywało pelne wypalanie siarki. Na twoim miejscu po zakupie zrobił bym serwis startowy dla N43 (Świece, Cewki, Rozrząd + Uszczelniacze, Czyszczenie elektrozaworów, Nowy czujnik ciśnienia oleju itp) I jezdzil bym dopóki nie zaczną się problemy z Wtryskami wtedy nowy zestaw i znowu można jeździć.Ale koszt takiego serwisu startowego będzie ogromny. Osobiście wybrał bym "ropniaka" z ekologią w garażu.

Nie bylo zadnej modernizacji. Kazdy n43 jest taki sam od pierwszej produkcji do samego konva. Wersja 1.6 ma inny wal, tylko tyle.

Opublikowano

Nie bylo zadnej modernizacji. Kazdy n43 jest taki sam od pierwszej produkcji do samego konva. Wersja 1.6 ma inny wal, tylko tyle.

 

Poprawiony rozrzad, wtryski z indeksem 11 (z tego co pamietam to 11) które są wytrzymalsze. I napewno coś jeszcze bo miałem długą listę jak szukałem swojej jedynki. To nie jest identyczny silnik.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

Opublikowano

Zasada na kazdym forum jest taka sama, nie wiesz, nie pisz bo ktos pomysli ze to prawda.

Kazdy silnik n47 (a, b, c, d) jest taki sam. Wszystko co napisales nie jest prawda. Zebatka jest zawsze zespolona i nie istnieje jakies opadanie cylindrow.

 

Opadają tuleje i masz objawy identyczne jak uszczelka pod głowicą, ale przecież nie wiem to nie będę pisał, bo samych inżynierów mamy na forum... Zapraszam do mnie mam N47 z takim blokiem, złożysz i zobaczysz. Co do zespolonej zębatki to może była jakaś modernizacja silnika bo mam na wierzchu wał od N47D20C i mogę zdjąć ją bez problemu.


EDIT: Nie spamujmy tutaj bo to nie wątek do sprawdzania wiedzy każdego tylko forumowicz pyta o opinię na temat auta

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtrsyki to nie silnik. Zostawmy to. Powtarzam: nie wiesz, nie pisz, tworza sie pozniej jakies historie o silnikach.

Najlepszym wyborem jest przedliftowe n46 118i/120i oraz przedliftowe n45 czyli 116i. Bylo tym juz pisane wiele razy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasada na kazdym forum jest taka sama, nie wiesz, nie pisz bo ktos pomysli ze to prawda.

Kazdy silnik n47 (a, b, c, d) jest taki sam. Wszystko co napisales nie jest prawda. Zebatka jest zawsze zespolona i nie istnieje jakies opadanie cylindrow.

 

Opadają tuleje i masz objawy identyczne jak uszczelka pod głowicą, ale przecież nie wiem to nie będę pisał, bo samych inżynierów mamy na forum... Zapraszam do mnie mam N47 z takim blokiem, złożysz i zobaczysz. Co do zespolonej zębatki to może była jakaś modernizacja silnika bo mam na wierzchu wał od N47D20C i mogę zdjąć ją bez problemu.


EDIT: Nie spamujmy tutaj bo to nie wątek do sprawdzania wiedzy każdego tylko forumowicz pyta o opinię na temat auta

Nie pisz glupot i nie udzielaj bledych informacji prosze.

Opublikowano
Nie wierzysz? To nie wierz i skończ temat bo szkoda mi czasu na pisanie z tobą.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty skoncz temat. Piszesz bzdury od samego poczatku i nie potrafisz nawet przyznac sie do bledu. Zrobilem tych silnikow dziesiatki. Co z wami sie "mlodzi" na forum dzieje? Wskakuje tu od czasu do czasu jakis co bedzie polemiki uprawial i wciskal ze ma wal u siebie od n47 ze zdejmowana zebatka... :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat zębatka się nie psuje . Trzeba mieć turbo pecha żeby padła . Wymieniasz resztę gratów i jeździsz .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.