Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E91 320xd 2012, 184KM

Typ silnika: 2.0L 4WD

Diesel

Automat


Po wymianie turbiny oraz przepustnicy auto jeździ inaczej, odczuwalny jest spadek mocy i potrzeba dłuższego czasu na przyśpieszenie. Około 3 sekundy zanim się zbierze po mocny przygazowaniu. Wcześniej było bardziej dynamiczne. Co to może być? Turbina i przepustnica nowe.


Najpierw wyświetlało mi błąd: "Full engine power no longer available. Possible to continue journey. Drive moderately" i auto nie miało pełnej mocy. W warsztacie wymieniono mi turbinę na nową. Problem zniknął i auto jeździło jak dawniej.


Pojeździłem około 250km i zaczęły pojawiać się skoki mocy. Przy wciskaniu gazu do końca auto ledwo się zbierało, a czasami nagle dostawało gwałtowny przypływ mocy. Pojechałem do warsztatu i wymieniono mi przepustnicę na nową i teraz odczuwalny jest spadek mocy i potrzeba dłuższego czasu na przyśpieszenie. Około 3 sekundy zanim się zbierze po mocnym przygazowaniu. Nie ma już tej dynamiki. Testowo zrobiłem około 10km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przede wszystkim to zmienic warsztat, nie wiedza co robia. Turbo nigdy nie wywala bledow jakie wystepowaly u ciebie, bez sensu bylo wymieniane, dwa, te auta nie maja przepustnicy, to klapa gaszaca, nie ma nic wspolnego z praca silnika. Problem jest prawdopodobnie w systemie egr i klapkach w kolektorze dolorowym. Zmien mechanika.
Opublikowano

Skasowali cię na ładną kwotę bo ta niby przepustnica nie uczestniczy w pracy silnika a jedynie odpowiada za szybkie zduszenie jednostki aby chronić poduszki, dwumasę itp.

Niestety dużo mechaników zatrzymało się na etapie 1.9TDI z pompą i w ogóle nie mają pojęcia o nowszych konstrukcjach.

Opublikowano (edytowane)
Ok, dzięki za odpowiedzi. Podobno było "zwarcie w przepustnicy" i błędy po podpięciu do komputera związane z przepustnicą. Przed wymianą turbiny kojarzę, że był błąd związany z EGR ale wymienili turbinę. Edytowane przez 123multidrop
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 100% byla bledna diagnoza, na kase celowo na pewno nie naciagali poniewaz zle to wszystko zrozumieli. Niestety, tak jak kolega napisal, n47 to nie 1.9tdi, one sypia bledami, ktore trzeba rozumiec, bardzo czesto bledami wskazujacymi na jedno a jest zupelnie co innego, aczkolwiek w tym przypadku to jest dosc oczywiste, to nie turbo i nie "przepustnica".
Opublikowano

Dziękuję, więc chyba poszukam kogoś innego i od razu wskażę kierunek: system egr i klapki w kolektorze dolorowym.


Dziwne, że po wymianie turbiny wszystko działało dobrze i była dynamika. Błąd "Full engine power no longer available. Possible to continue journey. Drive moderately" też zniknął.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poniewaz system oczyszczania spalin czyli egr tak ma, przewaznie zaczyna "swirowac" ot tak, pozniej jest ok nawet pol roku, pozniej znowu nie dziala i tak w kolko az bedzie wywalalo ten blad coraz czesciej, zawsze jest spadek mocy, cisnienie zamiast do silnika ucieka przez egr.
Opublikowano

W wersji 184 masz dodatkowo klapy wirowe w uszczelce kolektora i można to tanim kosztem sobie wymienić przy okazji wyczyścić resztę. EGR jest elektroniczny, przydałoby dodatkowo przesmarować dźwignię pod plastikową pokrywką, sama chłodnica spalin ma wyjście bezpośrednio do kolektora i nie syfi kanału w głowicy (za to syf jest w całym kolektorze :P) i jest to prościej zdemontować niż przy 177KM.


W ogóle da się w łatwy sposób sprawdzić czy klapy się nie blokują, po prawej stronie wystaje taki srebrny "cycek" i dwa centymetry dalej przed nim jest dźwigienka. Wystarczy poruszać palcem i jeśli swobodnie wraca to znaczy, że jeszcze całkiem nie są zabite ale jeśli nigdy tam nie było zaglądane to pewnie kilogram sadzy się uzbiera.

Opublikowano
Na początku gość mówił, że usunie błąd (Full engine power no longer available. Possible to continue journey. Drive moderately) i trzeba mieć nadzieje że nie wróci i na razie jeździć, ale chwile pomyślał i powiedział, że nie da się tego błędu usunąć i trzeba diagnozować, później była wymianka turbiny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aso to aso, maja swoje ceny ale 4.5 za turbo, 1.6 za klape.... Podnosze ceny w warsztacie :duh:
Opublikowano
Mega duży koszt. Jest sens to robić w ASO? Czy lepiej podjechać do jakiegokolwiek warsztatu żeby zdemontowali filtr dpf, oddać go na własną rękę do regeneracji i zobaczyć jak będzie działać, a na razie wymianę chłodnicy recyrkulacji spalin EGR olać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Egr musi dzialac, inaczej dpf bedzie zawsze sie zapychal, nie dziala funkcja jego wypalania. Chlodnice nie musisz wymieniac (aso musi), nalezy sprawdzic/rozebrac/nasmarowac elektroniczny zawor egr i przeprogramowac sterownik dde (aso twierdzi ze soft jest zly), moze ktos grzebal i zamiast naprawic problem, zabawil sie w wylogowanie pojawiajacego sie bledu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.