Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Dzisiaj odkryłem, że nie mam ogrzewania w kabinie:


Objawy

- jak samochód jest w fazie dogrzewania czyli po postoju to leci ciepłe powietrze (oczywiście dopiero zaczyna lecieć bo auto nie złapało jeszcze temperatury), natomiast, po rozgrzaniu jest zimne.

- ustawione na klimatroniku 28 st, pokrędło na czerwone pole

- leci zimne powietrze z przodu - z tunelu na tylną kanapę leci ciepłe.

- czasami przez chwilę poleci ciepłe / letnie powietrze po czym znowu zimne.

- wąż idący do nagrzewnicy - ciepły / gorący, powrót zimy


Pytania:

1 - czy może być uszkodzona dodatkowa pompa wody skoro wąż za nią jest ciepły? Ewentualnie który bezpiecznik odpowiada za jej pracę ?

2 - gdzie są 2 pozostałe odpowietrzniki w N47 143 KM? Czytam i czytam ale ich nie widzę - oprócz tego oczywistego przy zbiorniczku.

3 - jeżeli nagrzewnica byłaby zapchana to dlaczego na tylną kanapę leci ciepłe powietrze? Inny układ ?

4 - czy jeżeli uszkodzone są klapy odpowiadające za strumień powietrza to wąż za nagrzewnicą byłby zimny ?


dzięki, samochód mam od kilku dni.


pozdrawiam

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pompke dodatkową będziesz mial uszkodzoną to jest błąd w module JBBF. Możesz też odpiąć wtyczkę i miernikiem sprawdzić opór. Ma być przejście lub podłaczyć do pinöw + i - 12V i powuinna chodzić. Instrukcja naprawy jest na youtube, szczotki na allegro.

Odczytaj czy masz jakieś błędy w module od klimy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Pompka działa częściej, ale ogólnie jest takie przeświadczenie, że jest tylko do RESTA. ogolnie w dieslu to ona wymusza obieg cieczy na nagrzewnicę, łatwiej odpowietrzyć układ chłodzenia, szybciej robi sie w kabinie ciepło zimą itp itd :) Naprawa nie jest skopmplikowana, więć ja bym zaczął od tego. Niestety często to sama nagrzewnica jest zawolona tak kamieniem, że trzeba ja wymienić, żeby w aucie było ciepło. Tylko wtedy najcześciej jest tak, że strona kierowcy grzeje, a pasażera już nie.
Opublikowano

Raczej nie będzie to wina dodatkowej pompki. U mnie nie działała i ciepło leciało non stop. U kolegi jest identycznie.

Układ odpowietrza się sam bez najmniejszego problemu. Dwa tygodnie temu wymieniałem pompę wody i nic nie musiałem robić tylko wlać nowy płyn. Po uruchomieniu silnika poziom w ogóle się nie zmienił.


A czy wadliwy czujnik temperatury climatronika może być przyczyną braku ciepła?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mówie że nie odpowietrzysz czy nie bedziesz mial ogrzewania, ale pompka po to przez BMW zostala wstawiona. W przypadku zafajdolonej nagrzewnicy , może pomóc z ogrzewaniem.

Co do reszty trzeba by kompa podlaczyc. Moze cos wyjdzie.

Opublikowano
Hej, Mam pompkę niestety zespoloną z webasto - koszt nowej ok 1300 PLN. Oglądałem na internecie instrukcję wymiany szczotek i warto spróbować - szczotki zamówione, będę działał. Możliwe również, że nagrzewnica jest zapowietrzona a pomka ułatwia jej odpowietrzenie. Niestety widze tylko 1 odpowietrznik przy zbiorniczku. Innych nie mogę znaleźć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.