Skocz do zawartości

Wada fabryczna czujnika paliwa?


davidpl

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy i koleżanki. Samochody BMW z silnikami diesla produkowane po 2013 roku (pewnie do jakiegoś 2016roku, dotyczy to wszystkich serii, ale chyba głównie silników n47) w dużej mierze mogą podlegać rozszczelnianiu się czujnika wysokiego ciśnienia paliwa, przez co olej napędowy pchany jest przez wiązkę elektryczna silnika aż do sterownika. Niestety nie ma tu akcji serwisowej a naprawa kosztuje niemało, trudno usterkę tez wykryć odpowiednio wcześnie. Jeśli po podniesieniu maski po prawej stronie silnika widzicie błyszczący, czarny czujnik paliwa to najprawdopodobniej się on rozszczelnił i paliwo może znajdować się w sterowniku silnika. Inne objawy to błędy oraz intensywny zapach oleju napędowego pod maską. Z tego, co mi wiadomo jest to dość „popularna” usterka.

Na filmiku opis o co mniej więcej chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat poruszany już kilkakrotnie na forum. U mnie objawem była wyjącą pompa paliwa. Dzięki kolegom z forum ogarnąłem temat, że to ten czujnik na przewodzie, ślady paliwa były już w złączkach, na szczęście komputer jeszcze był czysty. Dobrze, że w miarę wcześnie zacząłem szukać co się dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam czujnik koło 800 w ASO, wymiana jest raczej szybka. W razie naprawy całej usterki jest wymiana czujnika z wiązka (jakieś 1600zł) + wymiana sterownika silnika (nowy w ASO 8k), można tez wrzucić używany i wgrać do niego dane ze starego całość może wyjść koło 5-7k na mieście, w ASO 20k. Także odpowiedz sobie sam na to pytanie ;) ogólnie objawy usterki są dość późno z tego, jak paliwo już jest w sterowniku… nie polecam kupowac używanych czujników, bo mogą się szybko rozszczelnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaopatruję się w aso BMW Team i tam ten przewód kosztuje dokładnie 489zł, nazywa się to przewód dopływowy paliwa. Przy wymianie trzeba sprawdzić wszystkie złączki elektryczne, oczywiście łącznie z komputerem. U mnie skończyło się na czyszczeniu wszystkich złączek, było już na nich paliwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.newtis.info/tisv2/obj/1VnXycbM3r

Nie wiem czy jest sens kombinować z samym czujnikiem, on jest raczej tylko z przewodem do dostania. Nie jest to czujnik na listwie wtryskowej. Jak otworzysz maskę i stoisz przodem do auta to po prawej stronie (od strony kierowcy) masz dwa przewody, jeden z nich jest właśnie tym doprowadzającym paliwo i na nim jest czujnik. Jak nie ogarniesz to jutro zrobię zdjęcie pod maską i pokażę o który chodzi. W katalogu części BMW widnieje to jako przewód dopływowy paliwa. Jeśli pompka paliwa chodzi cicho, a na wtyczkach jest sucho to bym nie wymieniał. Sprawdź profilaktycznie wtyczkę od komputera i komputer w środku. Jest to ta mała czarna puszka po lewej stronie pod maską, zaraz przy wlewie płynu do spryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
ma ktoś może filmik jak odłączyć wtyczkę od czujnika? blokada przy wtyczce mnie pokonała... a nie chce nic połamać.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.