Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

e61 530d 2005

Jestem tu nowy, po zakupie wyszło na jaw kilka dolegliwosci jak zwykle .

Teraz mam problem z uciekającym prądem , auto po nocy potrafi być całkiem rozładowane , ostatnio prąd uciekł mi w pół godziny szukam po kolei winowajcy miernikiem . lecz w spoczynku na uśpionym zjada maks 0.09A zanim uśnie całkiem jest to około 0,3 A


Problem z klemą ibs widocznie ktoś ją wymnienił bo jest już z obudową lecz jeden ten pojedynczy kabel nie jest nigdzie podłączony. gdzie powinien się znaleźć?

przytwierdzony do przewodu + ?


Moja klema IBS ma odłączony kabel zdjęcia

https://zapodaj.net/1ee928bfbedb0.jpg.html

https://zapodaj.net/ab497d295cbed.jpg.html

https://zapodaj.net/83d86f3944d08.jpg.html

https://zapodaj.net/52dc65f7f6d98.jpg.html


nie posiadam jeszcze kompa szukam który interface kupić najlepiej?


Proszę podpowiedzcie coś bo o to tylko wierzchołek góry lodowej związanej z elektryką w moim BMW.

Do tego dziś po pomiarach i normalnym spięciu wszystkiego wyskoczył błąd poduszek.


Ratujcie bo włosy z głowy wypadają

Opublikowano

Cześć, nie wiem czy ci to pomoże, ale u mnie wygląda to tak: https://zapodaj.net/96987912dc7e4.jpg.html (e60 mam od miesiąca)


Jeśli chodzi o prąd to u mnie po zakupie też był problem, ale okazało się, że to akumulator sam w sobie był do d***, dodatkowo w kompie zakodowany był aku 90ah agm, a ktoś wsadził zwykły kwasowo ołowiowy. Aktualnie po zmianie aku mam już spokój z "rozładowywaniem", a dokładniej z padniętym aku. Gdybyś zmieniał zalecam wkodowanie odpowiedniej pojemności i rodzaju aku do kompa (moduł CAS, parametr "KLASSE_BATTERIE") oraz zarejestrowanie jego wymiany w INPA.


Co do interfejsu to ja używam jakiegoś najtańszego kabla OBD-USB z allegro, który kupiłem do e46 i narazie nie mam żadnych problemów z łącznością z modułami, kodowaniem itd.


Co do błędu poduszek to to może być po prostu błąd wynikający z rozładowania akumulatora, miałem coś takiego w e46, wystarczy skasować błąd i powinno być git.

Opublikowano

dzięki! czyli ten pojedynczy czerwony kabel od IBS jest przytwierdzony do kabla plusowego na stałe pod tą różową gumą, jutro spróbuje go tam podłączyć i zobaczę czy to zadziała , mam nadzieje że nie spale instalacji :)


u mnie brakuje z kolei tego cieńszego kabla który masz wpięty w kleme Plusową, kolejna zagadka :)


czyli jak nie ma większej różnicy co do kabla to zamówię z allegro i zobaczymy , wymieniałem właśnie w listopadzie aku ale nie zakodowałem , może to też jest jakiś problem .

Opublikowano

Zaciekawiłeś mnie w sumie też tym kablem więc poszedłem zrobić 2ie zdjęcie: https://zapodaj.net/166d13273b17d.jpg.html


Wygląda, że jest podpięty bezpośrednio do minusa :? nie wiem dlaczego ani po co, może coś związanego z webasto.


Apropo ładowania/ rozładowywania aku to możesz mieć też kończące się szczotki lub walnięty regulator napięcia w alternatorze, u siebie wymieniałem przy okazji serwisu 0 po zakupie i przy przebiegu 300kkm u mnie szczotki wyglądały już bardzo licho, ale ładowanie miałem jeszcze ok. Wymieniałem z racji, że w e46 przy tym przebiegu miałem problem z przygasającymi lampami w czasie jazdy na krótką chwilę i długo szukałem przyczyny bo ładowanie gdy mierzyłem było ok, a po wymianie regulatora napięcia (który jest razem z szczotkami) problem ustał.


Jak będziesz szukał kabla to możesz poszukać z rozłączanym piniem nie pamiętam którym, chyba pin 8, ponoć jest to przydatne.

Opublikowano

o dzięki za zdjęcie , ale u mnie jest już ta klema poliftowa, więc ktoś tam grzebał , mam ten podwójny kabel wpięty niebieską wtyczką w okolicach klapy bagażnika a ten pojedynczy wisi mi nie podpięty.

Więc pewnie on właśnie musi być przypiety do plusowego kabla .


tak jak chyba tutaj


https://zapodaj.net/901aeb2f12b5d.png.html


zobacze jutro :D mam nadzieje tylko ze nic nie popalę :D

Opublikowano

Czerwona to klema dodatnia, pirotechniczna. IBS to klema minusowa do pomiaru parametrów akumulatora i doboru ładowania.

Old type (before IBS “era”) systems maintained fixed bort voltage (typically 14.0/14.4 V), which ensured charge of lead-acid batter (and, when they were charged, this voltage overcharged them – excess energy was transformed in heat: electrolyte evaporated and the lifetime of battery decreased).

In the situation, when the battery is charged (SOC typically 75 .. 80%), IBS system ensures 0.0 A current in the battery chain, in such way increasing its lifespan. To ensure this 0.0 A mode, onboard voltage is decreased to 12.5 .. 12.9 V. But 0.0 A mode, as we understand, don’t charge the battery (because the current is 0), which means – IBS system has to define SOC correctly! If SOC will be detected faulty (for example, a replaced battery is not registered), the situation, when the partly charged battery is kept in such energetical balance, can appear!

Note: in the overrun mode the bort voltage is increased to 15.0 V, to use “excess” energy much more valuable – to charge the battery.

Opublikowano

tak marku wiem , ale mi chodzi o jeden z kabli z klemy ibs na zdjęciu jest jak by wsuwka i u mnie jest on luzem , nie mam pojecia dokąd go wpiąć.

w poście nad twoim widze że klema ibs jest połączona z piro . myślisz ze to ten przewód od klemy ibs ?

Opublikowano

Hej ,

dziś podpiąłem na razie druciarsko plus od ibs i zaczął działać , wczesniej ładowanie w granicach 14.3 lub mniej teraz waha się od 14,8 do 15,4 w czasie rzeczywistym.

Poprzedni własciciel widocznie zrobił wymiane klemy ale nie działała ani trochę. może to jest przyczyna moich perypetii z akumulatorem.


Jutro dojedzie do mnie interface wiec zakoduję obecny akumulator i posprawdzam wszystkie moduły.


https://zapodaj.net/826cd73826e36.jpg.html

https://zapodaj.net/b1d063bd06cf1.jpg.html


jak będzie dalej coś nie tak to dalej będziemy tutaj rozwiązywać problem.

Opublikowano

https://bmwteka.com/wds/ru/e60/d1559c4a

tutaj masz schemat. Jak nie zapomnę jutro mogę spojrzeć u siebie fizycznie, ale z tego co pamiętam, jest wtyczka która po wypięciu powoduje, że IBS nie działa i jest to mała wtyczka jak pamiętam. Kodowanie (właściwe) ma ogromne znaczenie. Nawet jeżeli pojemność jest prawidłowa a masz założony AGM a zakodowany był zwykły już działa to źle. Chwila postoju na radiu i już żółta kontrolka od aku, że jest wyładowany. Po zakodowaniu właściwego rodzaju nie ma takiej sytuacji, dlatego wszelkie nieprawidłowści w kodowaniu trzeba poprawić.

Opublikowano

Jutro mam nadzieje uda mi się wszystko poinstalować i zakodować odpowiedni akumulator, tak jak mówie po podłączeniu plusa od ibs jest duża różnica w ładowaniu, bo bez tego maks to było 14.3 skokowo 14.4 ,

mam nadzieje ze uda mi się ogarnać betkę bo od zakupu więcej ją robie jak jeżdże xD już nie wspomne o magiku elektryku który za wiązke w klapie i "naprawe" diversity skroił mnie 1000zł ale nie miałem wyjścia bo wkładka w drzwiach mi padła a div i tak był do roboty , i jeszcze konwerter bo są wszystkie jego objawy czyli nietrzymanie na 5-6 biegu na wolniejszych obrotach... pomału do przodu a odpuszczać nie chce bo sie zakochałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.