Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

moja przygoda zaczęła sie z e46 2.0, samochód złoto i przez nią zakochałem się w bmw, nie było żadnych problemów poza dyfrem (wymieniłem i śmigała dalej bez problemu) i po jakimś czasie wpadłem na pomysł zmiany na coś "lepszego, nowszego"

Od roku posiadam bmw e92 2.5 w benzynie 218km, zakupiłem chorą (silnik do remontu) jakieś pół roku stał u mechaników, oczywiście każdy mówił coś innego.

Finalnie znalazłem konkretnego mechanika który wyremontował mi silnik.

w aucie wymieniono popychacze 24szt. , dwa wałki, Disy, rozrząd, odma wraz z pokrywą, został sprawdzony valvotronic, wymieniono olej oraz wszystkie filtry. :mad2:


Samochód chodzi dobrze, czasami występuje rzucanie silnikiem, ale to tylko gdy odpalam po nocy. Przy każdym rannym odpalaniu kopci na biało, tak długo aż się nie nagrzeje, później nie kopci. Mechanik mówił, że to normalne bo paruje z tym że kopci jak dwusuw, zauważyłem olej na pokrywie oraz zdarzyło mi się dolewać płynu chłodnicznego 2 razy w odstępie 4 dni . Silnik ma też chwile zawahania - mianowicie przy nagłym dodaniu gazu np. przy wyprzedzaniu, samochód musi chwilę "pomyśleć" (elektrozawory były wymieniane miesiąc temu, nowe boscha), po chwili namysłu już normalnie wkręca się na obroty. Czytałem różne opinie na temat tego silnika oraz jego osprzętu, dlatego postanowiłem wymienić ten silnik na M54b30, stąd też ten temat. Wykonał ktoś taki "zabieg" i czy ewentualnie istnieje możliwość podpowiedzi, na jaki najlepiej zamienić. Chce aby to auto służyło mi bardzo długo, zdaje sobie sprawę że fani bmw oraz potencjalny kupiec w przyszłości nie lubią gdy w tej marce jest SWAP. Dlatego też ten swap chcę zrobić dla siebie, żeby te auto służyło mi przez lata i nie było problemów z silnikiem jakie miałem bądź będę miał z tym, nie bardzo uśmiecha mi się wkładać ponowne 6000zł na remont, dlatego wolę raz a porządnie włożyć i wykonać taki manerw tzn. swap.

Jeżeli ktos zna rozwiązanie problemu związanego z kopceniem, bardzo proszę o podpowiedz, wyskoczył checkengine, silnik pokazuje pomocnicza pompę wodna czy to może być to?

Jezeli to nie ten dział, to bardzo proszę o przerzucenie,


Z góry dzięki.

Edytowane przez Oskar321
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj

Popraw tytul, nie ma silnika n54b25.

Zapewne masz n52b25 i swap na m54b30 to jeden z najbardziej glupich pomyslow jakie tu juz probowano zrobic. Sprzedaj auto jak ci nie pasuje, a jak chcesz sie bawic w swap, idz w silnik z 335i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co ci moze pasowac w e92? Jest jak kazde inne. Nic specjalnego. Silnik to nie wszystko. Co zrobisz ze skrzynia? Nie pasuje, co z walem, nie pasuje, co z dyfrem, nie pasuje, co z instalacja, co z abs/dsc? Wypisujac takie hasla, swap na m54, nie masz pojecia o co chodzi w dzisiejszych samochodach. Osoby, ktore prubowaly takiej operacji nawet nie zadaja takich pytan. To strona techniczna, strona sensowna, ci co znaja silniki, m54 to stary dychawiczny naped, kazdy 2.0d nowej generacji zostawia je z tylu. Pakowanie muzeum w prawie muzeum jakim jest e92? No prosze.
Opublikowano
Gdybym wiedział o co chodzi to bym nie pytał, totalnie bez sensu takie docinki, napisałem z konkretnym zapytaniem, nie zadałem pytania co wiesz na temat mojej wiedzy.Walczę z samochodem i poszukuje pomocy a nie wykładu na temat tego co wiem a czego nie i jakie są moje gusta.Szanuje ze chociaż pod koniec napisałeś to o co zapytałem wiec ok dzięki .Gdyby ktoś mógł podpowiedzieć konkretniej, może jakieś inne propozycje silnikowe bądź co może być przyczyna tego kopcenia to byłbym wdzięczny. Wywaliło checkengine.Komputer pokazuje pomocnicza pompę wodna, to może być to?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisalem wyraznie co musisz zmienic jesli chodzi o swap a ty sie irytujesz ze ktos pisze nie po twojej mysli. Swap na m54 jest glupim pomyslem i na pewno, jesli komus bedzie sie chcialo cos w tym temacie odpowiedziec, to potwierdzi. Jedynie n54 jesli chodzi o swap ale to wiecej wyjdzie niz cale auto. Jesli chodzi o problem, gdzie pompa wody a gdzie kopcenie? Masz silnik do remontu, konkretnie, pierscienie.
Opublikowano
Nie irytuje się dlatego ze ktoś pisze nie po mojej myśli, tylko ze jest to totalnie nie związane z tematem. Dzięki za info będę działać w tej sytuacji, jak coś się poprawi to dam znać dla potomnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.