Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Auto to BMW f32 435i 2015r. przebieg 48000 km jestem właścicielem od nowości. Przychodzę rano do samochodu otworze drzwi (nieważne czy auto zamknięte, czy otwarte) pojawi się błąd maski a za chwilkę cała choinka błędów, poduszki, napinacze i pełno innych. Autko zapali, ale też nie działają zegary obrotomierza i tak kilka razy powskakują błędy, same znikną i później można jechać nawet 1000 kilometrów już nic nie wyskoczy w czasie jazdy(status błędów na komputerze tym na monitorku ok). Ale znów jak wyłączę auto na dłuższą chwilkę i otworzę drzwi, bagażnik cokolwiek czasami wywali sam błąd otwarcia maski popipka dźwięk przestanie i jest ok (w czasie jazdy nigdy nie wskoczy). I to też dziwne, że nie zawsze wskoczy błąd.

Miesiąc temu pojawiło się pierwszy raz, wyliniałem na nowy akumulator, bo myślałem, że to ten problem, akumulator sobie zakodowałem skasowałem wszystkie błędy i chwilkę było spokoju ok miesiąc. Dziś otwieram od nowa.

Zawsze choinka zaczyna się od pojawiania się błędu maski-sprawdzłem istą cieżko wyczaić bo kilka modułów świeci na żółto jest pełno błedów, ale się skasują.


Może to błąd czujnika maski, tam jest czujnik w lewym zamku? może od tego te błędy się pojawiają, Może ktoś miał podobny problem albo podpowie mi jak zdiagnozować problem. Albo jak go szukać?

Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Masz bezkluczykowy dostęp do auta?

Często padają tam klamki, które wywołują wiele różnych błędów.


Zobaczę jakie bezpieczniki za nie odpowiadają. Wyjmiesz je i zobaczmy czy coś się zmieni?



F13........7,5A


KZRwZpF6




____________________________________________





Odnośnie czujnika zamkniętej klapy silnika...

Czujnik jest jeden , po stronie kierowcy...


1VnXJCEc5o

D7SG1CHZ



OPIS DZIAŁANIA.......


Jeśli pokrywa komory silnika jest zamknięta, styk w wyłączniku stykowym pokrywy komory silnika jest otwarty. Jeśli pokrywa komory silnika jest otwarta, stan przełącznika stykowego pokrywy komory silnika zmienia się (styk zamknięty). Przełącznik stykowy pokrywy komory silnika jest podłączony do Car Access System (CAS) lub przedniego modułu elektronicznego (FEM) lub Body Domain Controller (BDC). Stan przełącznika stykowego pokrywy komory silnika jest oceniany przez jednostkę sterującą CAS lub jednostkę sterującą FEM lub jednostkę sterującą BDC. Jednostka sterująca CAS lub jednostka sterująca FEM lub jednostka sterująca BDC przesyła raport o stanie jako wiadomość przez magistralę danych do ultradźwiękowego wewnętrznego czujnika ruchu.


Przełącznik stykowy pokrywy komory silnika, który nie został podłączony, jest oceniany przez system dostępu samochodu lub przedni moduł elektroniczny jako zamknięty. Gdy pokrywa komory silnika jest zamknięta, jednostka sterująca CAS lub jednostka sterująca FEM lub jednostka sterująca BDC odbiera niski sygnał




AWARIA KOMPONENTU......


Jeśli przełącznik stykowy pokrywy komory silnika ulegnie awarii, można oczekiwać następującego zachowania:

Wprowadzenie kodu usterki w Car Access System (CAS) lub przednim module elektronicznym (FEM) lub Body Domain Controller (BDC)


KONTROLA DZIAŁANIA KOMPONENTU......


Za pomocą systemu diagnostycznego można przeprowadzić kontrolę działania wyłącznika stykowego pokrywy komory silnika.


Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Nie ma dostępu bezkluczykowego.


Rano mi się pojawił błąd maski później przez 400 metrów jazdy samochodem siało błędami - choinka. Uspokoiło się. Autko postało godzinkę wsiadam błąd maski zapalił się, zgasł i dojechałem do garażu. Wyłączyłem auto wysiadłem zamknąłem auto - otwórzyłem - otwórzyłem drzwi spokój zero błędów. Czekam na instrukcje i dziękuję za pomoc lub jakieś podpowiedzi. Mam złącze ISTĘ to też mogę sprawdzić lub zrobić zrzuty. Jak sypnie błędami to połowę modułów na żółto i pełno błędów.


Może dodam ze pierwszy raz ten błąd się pojawił jak miałem otwartą maskę i podłączony prostownik. Autko stało ok. 3 tygodni. Może to coś naprowadzi.

Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może masz jakieś zwarcie?

Odłącz kość przy czujniku i zobacz czy coś się zmieni?

Sprawdź organoleptycznie przewód kory idzie od czujnika w stronę kabiny.

Opublikowano
ok jutro wieczorem odłączę. Jeszcze poszukam w ista testu tego czujnika pokrywy może coś pokaże. Może on sieje takie błędy. Bo zawsze pierwszy błąd to błąd maski czasem na nim się skończy a bywa, że błąd maski a potem choinka.
Tomek
Opublikowano
Odłączyłem nawet przełożyłem zamek od kolegi z czujnikiem i nic otworze auto zapli się błąd maski i sypie błedami od poduszek po napinacze co tylko się da. Nic tam nie widać, żeby coś wzrokowo nie grało. Pewnie będę się musiał przejchać do jakigoś magika bo sam tego nie rozwiąże.
Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opisy błędów najczęściej wskazują na wadliwą wiązkę,wadliwe połączenia ( kości elektryczne) bądź wadliwy moduł.
Opublikowano
Dziś wyjechałem samochodem i oczywiście choinka błędów. Przejechałem kilometr nie działy licznik obrotomierz siało różnym błędami, zgasiłem samochód zapaliłem błędy znikły i później do czasu zgaszenia i ponownego uruchominia było ok. I postanowiłem sprawdzić ładowanie. Akumulator jest naładowany rano miał 12,6. Włączyłem w ukrytym menu ładowanie alternatora i w czasie jazdy w nocy przy włączonych światłach pokazywało 14,6 -14,7 czasami wskoczyło na 14,8, a nawet 14,9. Sprawdzałem na wolnych też milimetrem i pokazywało 15 (chiński sprzęt to też jest tolerancja błędu). to ładowanie nie jest za wysokie?
Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.