Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam bmw e46 coupe 1.9 benzyna , i planuje zmienic silnik na 2.5/2.8/3.0 , moglby mi ktos doradzic , czy jest to w ogole mozliwe ? , jak to wyjdzie cenowo ? i czego będę potrzebować ?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko jest możliwe. Czego będziesz potrzebował? Najlepiej innego auta na części. Silnik, wiązka silnika, skrzynia, wał, most, półosie, zawieszenie przód, w zależności od wersji silnika, pedał gazu, sterownik silnika, coś napewno jeszcze wyjdzie. Jak sam tego nie zrobisz to gra nie warta świeczki, mechanikowi zapłacisz więcej niż auto warte.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniając ze 4 cylindrowego na 6 cylindrowy wszystko jest do zmiany, nie jestem pewien co do mostu.

Jeszcze potrzebny kompletny układ wydechowy.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 320ci m52tub20 przednie hamulce są takie same, do wymiany przednie amortyzatory, skrzynia, wał, dyfer, tylne hamulce i oczywiście wydech.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko skrzynia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pytam ponieważ w moim E46 jest silnik m43tu , słyszałem wiele na temat tego silnika , ale stwierdziłem że , " raz się żyje " i zakupiłem , po około 5 miesiącach użytkowania , strzeliła mi uszczelka pod głowicą :| , orientuję sie ktoś może ile by mogła wynieść wymiana takiej uszczelki ? Jak to cenowo u mechanika by wypadło ?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie , mam pały problem jestem po swapie z n42b20 na m52b28 , na wiązce silnika została mi jedna wtyczka która nie pasuje w żadne miejsce może jest ktoś w stanie pomoc ?

Kosta ma numer amp1-828816-1 bmw 1378108 i jeden kabel w niej jest zielono brązowy a drugi grubszy jest czarny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik na z jednym czy dwoma vanosami, ilu pionowa wtyczka, zlokalizuj chociaż jeden przewód gdzie jest wpięty, podaj jego kolor i nr piny we wtyczce.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Silnik z dwoma wanosami , kostka jest dwu pinowa , ogólnie auto nie kręci po przekręceniu stacyjki a jeśli podam prąd na krótko do grubszego czarnego kabla z tej kostki to auto odpala , problem w ze nie ma żadnej innej wtyczki która by tam pasowała a na żadnym z pozostałych kabli w skrzynce nie ma plusa po kręceniu stacyjką
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli silnik masz M52TUB28. Musisz podać gdzie na silniku jest wpięty chociaż jeden z tych przewodów, bez tego nic na schemacie nie mogę znaleźć
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewody z tej wtyczki idą na silnik czy do instalacji samochodu?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Czyli silnik masz M52TUB28. Musisz podać gdzie na silniku jest wpięty chociaż jeden z tych przewodów, bez tego nic na schemacie nie mogę znaleźć

Wydaje mi się ze jeden z tych kabli idzie na rozrusznik po po podaniu tam plusa auto kręci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma wydaje się, trzeba to sprawdzić. Po podaniu napięcia kręci przy włączonym zapłonie czy przy wyłączonym też?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedyna słuszną możliwość to jest to wtyczka X6011, według schematów były 2 i

8 pinowe. Czarny musi trafić do EWS pin1, zielono brązowy pod bezpiecznik F30 w schowku (połączenie obok sterownika silnika). Multimetrem możesz się upewnić. Kolory przewodów i ich grubości we wtyczce powinny być takie same.

Powinieneś sobie poradzić:

M6510 to rozrusznik.

IMG-20220531-224216.jpg

IMG-20220531-224722.jpg

IMG-20220531-224937.jpg

IMG-20220531-224650.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podepnij te dwa przewody bo zielony jest też na skrzynię jak dobrze kojarzę i daj znać czy coś się zmieniło.

Jaki masz sterownik skrzyni biegów? Dobrze byłoby błędy odczytać.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Skrzynie mam zf5hp19 a sterownik mam od 2.8 , nie wiem czy majster od skrzyni sprzedał mi skrzynie od 2.5 czy od 2.8 i czy to zagra na tym sterowniku od 2.8 jeśli jest to skrzynia od 2.5 , po robicie podepnę te kabelki i dam znać czy coś się zmieniło , błędów nie mogę odczytać bo komputer się nie łączy ale spróbuje dziś jeszcze innym
Opublikowano
Zauważyłem jeszcze ze w tej skrzynce ze sterownikami został jeden kabel (fioletowo biały) który idzie przez kastę do skrzynki bezpieczników pod numer 29 , wcześniej był on wpięty w wiązkę skrzyni ale na nowej wiązce nie ma gdzie go wpiąć Bo są tylko 3 piny a w poprzedniej były 4 , możliwe ze jest on nie potrzeby przy nowej wiązce i przy tej skrzyni ? Poprzednio miałem skrzynie gm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.