Skocz do zawartości

Czy V12 (M70) od początku pracuje na 12 cylindrów ...


don

Rekomendowane odpowiedzi

Pracuje na wszystkich. A jak ci trzepie silnikiem dopóki się nie rozgrzeje , to masz uszczelki kolektora ssącego do wymiany. To bardzo częsta bolączka M70....
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje na wszystkich. A jak ci trzepie silnikiem dopóki się nie rozgrzeje , to masz uszczelki kolektora ssącego do wymiany. To bardzo częsta bolączka M70....

 

u mnie przy pierwszym, porannym odpaleniu ma kilka chwil słabości. tak przez pierwszą minutę. nigdy jednak nie gaśnie i zaczyna pracować normalnie chociaż nie jest jeszcze rozgrzany (wskazówka na niebieskim polu). jechać do mechanika na wymianę tych uszczelek ? doga to operacja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaczyna się chłodno rano i dziś np. wózek mi chyba na 2 garach pracował zanim go na gaz nie przełaczyłem.

 

O tej uszczelce kolektora to już słyszałem - ale skoro to jej wina - dlaczego na gazie ( silnik nadal lodowaty ) juz nie trzebie tylko pracuje na wszytkie gary ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś słyszałeś ale się do końca nie dowiedziałeś - system odłączania części cylindrów to ma Chrysler w modelu 300C hemi.

 

nie tylko, system ten był bardzo popularny w stanach w latach 80-90, a w autach europejskich to np. Porsche 928 miało ten system (silnik V8, na wolnych obrotach pracują 4 cylindry - są dwa aparaty zapłonowe)

...tylko BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się chłodno rano i dziś np. wózek mi chyba na 2 garach pracował zanim go na gaz nie przełaczyłem.

 

O tej uszczelce kolektora to już słyszałem - ale skoro to jej wina - dlaczego na gazie ( silnik nadal lodowaty ) juz nie trzebie tylko pracuje na wszytkie gary ?

 

Byc moze dlatego wlasnie, ze masz gaz.

W moim E32 750i bylo tak samo - na benzynie pracowala w trybie awaryjnym na 6 cylindrach. Na gazie nie bylo zadnych problemow, od razu chodzilo wszystkie 12 cylindrow.

Dlugo walczylem z ta usterka, ale jedynym rozsadnym wyjsciem wydawalo sie wywalenie instalacji gazowej.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na logike biorąc należy się zastanowić do jest w układzie zasilania paliwem

 

pompki, filtr, moduł sterowanie wtryskiem, wtryskiacze, świece

pośrednio też przepływościomierz

 

który z tych elementów może w pierwszej kolejności poddawać się niskiej temperaturze ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po skasowaniu wszystkich bledow samochod chodzil na 12 cylindrach na benzynie, ale wystarczylo go przelaczyc na gaz i z powrotem na benzyne, zeby chodzil juz tylko na 6. Na gazie natomiast caly czas chodzil na 12.

 

Mozesz sprawdzic cisnienie paliwa. Swiece raczej nie, bo problem wystepowalby tez na gazie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz w tym sporo racji - też o tym słyszałem że tak sie dzieje i nawet nie wiesz że w trybie awaryjnym jeździsz

 

u mnie to występuje tylko na zimnym silniku (po nocy z minusową temperaturą) jakby wogóle "ssania" nie było. Jak się ciut rozgrzeje - na benzynie chodzi SUPER

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz w tym sporo racji - też o tym słyszałem że tak sie dzieje i nawet nie wiesz że w trybie awaryjnym jeździsz

 

u mnie to występuje tylko na zimnym silniku (po nocy z minusową temperaturą) jakby wogóle "ssania" nie było. Jak się ciut rozgrzeje - na benzynie chodzi SUPER

 

Miałem dokładnie taki sam objaw i były to uszczelki kolektora ssącego...

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koolektor ssący - też słyszłem taką wersje. Tylko dlaczego na gazie, sekunde później chodzi bardzo dobrze ?

 

nota bene, uszczelnaiłeś uszczelkami ( jakimi ) czy silikonem ( jakim ) ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niki ja mam podobny problem ale z silnikiem m60. w kompie 0 błędów a w czasie jazdy lipa. na zimnym silniku dławi sie i strzela, a jak się zagrzeje to jak mu pasuje chodzi albo nie. tak jakby wypadały cylindry. drży cały samochód poi dodaniu gazu.

powiedzcie jakie ma być ciśnienie paliwa bo wczoraj mierzyłem i było 3 atm nie wiem czy tyle ma być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koolektor ssący - też słyszłem taką wersje. Tylko dlaczego na gazie, sekunde później chodzi bardzo dobrze ?

 

nota bene, uszczelnaiłeś uszczelkami ( jakimi ) czy silikonem ( jakim ) ?

 

 

Czemu na gazie tak jest? To nie mam pojęcia nie miałem nigdy gazu w BMW....

Uszczelki kupiłem oryginalne bo nie ma zamienników...

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś słyszałeś ale się do końca nie dowiedziałeś - system odłączania części cylindrów to ma Chrysler w modelu 300C hemi.

 

nie tylko, system ten był bardzo popularny w stanach w latach 80-90, a w autach europejskich to np. Porsche 928 miało ten system (silnik V8, na wolnych obrotach pracują 4 cylindry - są dwa aparaty zapłonowe)

 

wiem ,ze jeszcze np Mercedes w S-klasie W220 w silnikach V8 zastosował ten system :D

 

pewnie wpływ Chryslera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj coś zauważyłem.

 

Waracając ze śląska do Krakowa jadąc A4 postanowiłem "przegonić" auto na benzynie. Ustawiłem jak zawsze tempomat na 140 km/h .... Jade, jade a to jakoś głosniej niż zwykle (jadąc na benzynie) i przy 140 skrzynia redukuje z 4 na 3 i za chwile znów z 3 na 4 .... Ale prędkość auto statra sie utrzymać ....

 

przłączam na gaz ( nie zwalniając ) i auto jak nowe ... cicho idzie, skrzynia od razu dała 4.

 

Kilka razy przełączałem benzyna / gaz i doszełem do wniosku ze auto powyżej pewnej ilości obrótów ( chyba powyzej 2000/min ) pracuje na jedną stronę tylko na bezynie. Na gazie pracuje za 2 strony do końca zakresu obrotów.

 

To samo dziś rano i wogóle moje poranne kłopoty z zapaleniem.

 

Wnioski: na bardzo zimnym silniku oraz powyżej 2 tyś obr/min jedna strona mi nie pracuje. Teraz ciekawe jaki jest powód ?

 

Pompa paliwowa? filtr paliwa ? sterowanie wtryskiwaczy ?

 

Co o tym myślicie ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ,ze jeszcze np Mercedes w S-klasie W220 w silnikach V8 zastosował ten system :D

 

pewnie wpływ Chryslera :D

 

Odwrotnie, to wplyw Merca na Chryslera - w S-klasie zastosowano to wczesniej.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwowa? filtr paliwa ? sterowanie wtryskiwaczy ?

 

Don, nie ma co gdybac. Po prostu jedz do mechanika i droga eliminacji posprawdzajcie wszystko po kolei. U mnie przyczyna nie byla zadna z tych rzeczy - po prostu prawdopodobnie od jazdy na gazie komputer przelaczal sie w tryb awaryjny.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Don:

Jeśli masz zwykłą instalację gazową to jeszcze może być problem z tym, w jaki sposób gazownicy odcięli wtryskiwacze benzynowe. Może być tak że emulator się psuje i przy włączeniu na benzynę nie załącza czasami wtryskiwaczy. Jeśli zastosowane są dwa emulatory po 6cyl to wystarczy ze jeden szwankuje i to może też być powód. Może być też tak że jest to naprawdę tania instalacja i nie ma nawet emulatorów a wtryskiwacze odcięte są na plusie po prostu przekaźnikiem i on się zawiesza. W tych przypadkach które ci podałem na gazie będzie wszystko ok. Polecam tak jak koledzy piszą wizytę w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.