Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Mogę prosić o podzielenie się wrażeniami użytkowników serii g2x posiadających zawieszenie m sport i adaptacyjny sportowy układ kierowniczy? Proszę o podawanie rozmiaru kół i rodzaju opon Run Flat / zwykle.

Będę wdzięczny za opinie!

Opublikowano
Witam

Mogę prosić o podzielenie się wrażeniami użytkowników serii g2x posiadających zawieszenie m sport i adaptacyjny sportowy układ kierowniczy? Proszę o podawanie rozmiaru kół i rodzaju opon Run Flat / zwykle.

Będę wdzięczny za opinie!

Musisz sam przetestować - dla mnie przy 19 RF jest wygodne i komfortowe. Ale dla każdego co innego znaczy komfort

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszędzie w demo są adaptacyjne bądź standardowe…;)

Standardowe jest Ok ale wyklucza zmienny sportowy układ kierowniczy kt jest dla mnie ważny.

Adaptacyjne miałem w f31 i był to bubel totalny - dudnił, pukał i dobijał na progach zwalniających. Teraz jest lepiej, ale i tak wyczuwam w nim pewna sztuczność.

W e91 miałem zawiech m sport i zmienny układ kierowniczy i to była bajka w prowadzeniu ( obsolutnie nie w komforcie!!! )

Opublikowano
Mam adaptacyjne na 19", szczerze mowiac to prawie zawsze w trybie komfort, na sporcie telepie samochodem tak, ze sie odechciewa jezdzic :) Takze, albo zwykle, albo adaptacyjne, sportowego na stale nie polecam :)
Opublikowano
Mam adaptacyjne na 19", szczerze mowiac to prawie zawsze w trybie komfort, na sporcie telepie samochodem tak, ze sie odechciewa jezdzic :) Takze, albo zwykle, albo adaptacyjne, sportowego na stale nie polecam :)

Bardzo często jeżdżę w trybie sport nie bardzo wiem o czym ty piszesz. Nawet bym powiedział że jest czasami za mało sztywny co czuć przy wyższych prędkościach

Opublikowano
Adaptacyjne mam i zamówiłbym ponownie. To samo z układem kierowniczym. Jest realnie bardzie komoforowe w trybie komfort i adaptacyjnym. Tryb sport gokart, ale bez dramatu. Lubię to :mrgreen: :) Nic mi nie stuka i nie dobija.
Opublikowano
Mam adaptacyjne na 19", szczerze mowiac to prawie zawsze w trybie komfort, na sporcie telepie samochodem tak, ze sie odechciewa jezdzic :) Takze, albo zwykle, albo adaptacyjne, sportowego na stale nie polecam :)

W trybie sport poza zawieszeniem sportowym włącza się tez kierownica sportowa i jest ona o wiele bardziej czuła. Trzeba ją bardzo stabilnie trzymać, inaczej faktycznie może się wydawać, że telepie - szczególnie przy wysokich prędkościach.

Teraz, przy mocnych wiatrach było o wiele przyjemniej włączyć same zawieszenie sportowe a resztę zostawić na komfort (sport individual). Na komfortowym zawieszeniu auto bujało przy każdym podmuchu. Ze swojej strony polecam adaptacyjne :) W mieście, jeżdżąc po dziurach, jest duża różnica między comfort/sport

Opublikowano
W trybie sport poza zawieszeniem sportowym włącza się tez kierownica sportowa i jest ona o wiele bardziej czuła. Trzeba ją bardzo stabilnie trzymać, inaczej faktycznie może się wydawać, że telepie - szczególnie przy wysokich prędkościach.

Teraz, przy mocnych wiatrach było o wiele przyjemniej włączyć same zawieszenie sportowe a resztę zostawić na komfort (sport individual). Na komfortowym zawieszeniu auto bujało przy każdym podmuchu. Ze swojej strony polecam adaptacyjne :) W mieście, jeżdżąc po dziurach, jest duża różnica między comfort/sport

 

 

Mam adaptacyjne na 19", szczerze mowiac to prawie zawsze w trybie komfort, na sporcie telepie samochodem tak, ze sie odechciewa jezdzic :) Takze, albo zwykle, albo adaptacyjne, sportowego na stale nie polecam :)

Bardzo często jeżdżę w trybie sport nie bardzo wiem o czym ty piszesz. Nawet bym powiedział że jest czasami za mało sztywny co czuć przy wyższych prędkościach

 

Moje ulubione ustawienie, to kierownica sport, zawieszenie komfort, skrzynie sport, sinik komfort i tak jezdze 99% czasu. Jak dla mnie na 19" sportowe zawieszenie jest bardzo malo przyjemne nawet na autostradzie (takiej gorszej jakosci). Nie oceniam tutaj jak poprawia stabilnosc, ale jak czuc wszystkie dziury :) Wiec w mojej opinii szczerze watpie, ze wiekszosc osob by byla zadowolona ze stalego zawieszenia sport (no chyba, ze stale sportowe jest mniej sportowe niz sportowy tryb adaptacyjnego, tego nie wiem).


Tak po czasie, adaptacyjne zawieszenie to cos czego nigdy bym sam nie wybral, a teraz bym najbardziej zalowal xD

Opublikowano
Jestem bardzo zadowolony z adaptacyjnego sportowego zawieszenia w M340d na 19 i 18 calowych kołach Run Flat. Nie czuję za bardzo różnicy w komforcie między letnim i zimowym zestawem. W trybie sport jest wyraźnie sztywniej, ale nie jest jakoś bardzo sztywno, gdybym jeździł po torze to bym wolał sztywniejszą charakterystykę. Przy czym w trybie comfort też czuć, że jest to sportowy zawias i auto bardzo pewnie prowadzi się przy wysokich prędkościach autostradowych. Z tego co mi mówił sprzedawca oraz znajomi, to stały sportowy zawias jest sztywniejszy niż sportowy adaptacyjny w ustawieniu sport - dla mnie do daily to by było nie do przyjęcia.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam sportowe zawieszenie M z adaptacyjnym układem kierowniczym + sportowy dyferencjał jako wisienka na torcie.


Na lato mam seryjne 19 z oponami RoF - jest znośnie, czuć nierówności poprzeczne jak się przez nie przejeżdża ( taki lekki ping pong ), ale w porównaniu do pakietem S226 z E90 które miałem prawie 9 lat jest dużo wygodniej.

Obawiam się, że jeżeli ktoś robi głównie odcinki miejskie to będzie się bawił w ciągłe omijanie studzienek i dziur by nie pogubić wypełnień w zębach.

Ja tam lubię taką jazdę, cały czas coś się dzieje :)


Na zimę mam zestaw 19 cali z oponą bez RoF, różnicy niestety dużej nie ma w kwestii tłumienia. Oponka 225 zamiast 255 na tyle. Autko jest troszkę bardziej "denerwowe" przy wietrznych dniach, ale nadal poprawne.


Z mojego osobistego punktu widzenia, trzeba wiedzieć w co się pchasz, bo dla wielu wielu wielu ludzi zawias sportowy będzie za bardzo męczący.

Ja natomiast 95% czasu latam w sporcie z trakcją full off i za sprawą wyżej wspomnianej szpery praktycznie każdy wylot z skrzyżowania o ile warunki drogowe pozwalają zostawia duży banan na papyrdzie :D

Co ciekawe nie trzeba nawet za specjalnie mocno wciskać gazu, a sama kontrola uślizgu jest bajecznie prosta. Polecam szpere.

Opublikowano
Moje pierwsze wrażenia: w G20 zawias M sport + 18" RFT zimowe w są dla mnie nieco za miękkie, brakuje mi nieco czucia, być może to kwestia przyzwyczajenia, dla porównania w MINI F60 Countryman S F60 z RFT 18" jest sztywniej i chyba nieco pewniej. Układ kierowniczy w G20 jest czuły, taki jak lubię, ale przy 140-150 czuć podatność na podmuchy wiatru bardziej niż w MINI, które teoretycznie jest bardziej pudełkowate.
Opublikowano

Mnie zawszę dziwi jak ktoś oczekuje od podzespołów sportowych lub w tym wypadku usportowionych komfortu. Konfigurując sobie tak auto jesteś świadomym że muszę być gotowy na pewne kompromisy w imię innej charakterystyki w kierunku sportu.


Ja bardzo często jeżdżę właśnie po mieście w zawieszeniem ustawionym w try sport

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, bo tak się składa, ze technologia zawieszeń poszła bardzo do przodu i sportowe, pewne prowadzenie można pogodzić z komfortowym resorowaniem. Np Alfa Giulia prowadzi się fantastycznie sportowo a wybiera dziury lepiej niż większość aut, uważanych powszechnie za komfortowe. Tak tez jest w g20 ( koła 18” bez Run Flat )

Poza tym pojęcie komfortu resorowania ma różne znaczenie dla różnych kierowców.

Dla mnie np to szybkie, dość twarde i przede wszystkim ciche tłumienie nierówności z minimalizacja ruchów nadwozia.

Do tego potrzebne jest bardzo sztywne nadwozie i sztywne zawieszenie z bardzo skutecznymi amortyzatorami.

Opublikowano
Kolego, bo tak się składa, ze technologia zawieszeń poszła bardzo do przodu i sportowe, pewne prowadzenie można pogodzić z komfortowym resorowaniem. Np Alfa Giulia prowadzi się fantastycznie sportowo a wybiera dziury lepiej niż większość aut, uważanych powszechnie za komfortowe. Tak tez jest w g20 ( koła 18” bez Run Flat )

Poza tym pojęcie komfortu resorowania ma różne znaczenie dla różnych kierowców.

Dla mnie np to szybkie, dość twarde i przede wszystkim ciche tłumienie nierówności z minimalizacja ruchów nadwozia.

Do tego potrzebne jest bardzo sztywne nadwozie i sztywne zawieszenie z bardzo skutecznymi amortyzatorami.

AR Giulia to zupełnie inne auto pod każdym względem. Giulie mam dla przyjemności -G20 na co dzień do rooty

Opublikowano

AR Giulia to zupełnie inne auto pod każdym względem. Giulie mam dla przyjemności -G20 na co dzień do rooty

 

Ciężko żeby porównywać Giulie za 500k z M340i za 300k. Do tego porównania trzeba by wstawić M3 G80 :)

Opublikowano

AR Giulia to zupełnie inne auto pod każdym względem. Giulie mam dla przyjemności -G20 na co dzień do rooty

 

Ciężko żeby porównywać Giulie za 500k z M340i za 300k. Do tego porównania trzeba by wstawić M3 G80 :)

. Żadne z nich tyle nie kosztowało. Akurat Giulie zmieniłem z ///M. I z pewnością zostanie u mnie na długie lata. Chyba że będzie coś fajniejszego na rynku
Opublikowano
Pisze o zwykłej Giulii Veloce 280KM…..

 

Jeździłem taką przed zakupem G20, i jedyne co mnie nie skłoniło do zakupu Giulii w porównaniu do G20 to mało miejsca z tyłu i wąski otwór załadunkowy do bagażnika (2+2). Ale tak jak piszesz, jestem pod wrażeniem zawieszenia w AR, testówka była na 19" i według mnie lepiej tłumiła nierówności (studzienki/dziury) niż G20 na 18", fakt te w BMW to run flat i może to miało jakiś wpływ ale AR bajka.


///M Luki Gratuluję zakupu AR, pięknę auto, prowadzi się bosko i ta pozycja za kierownicą dużo bardziej nastawiona na sport niż w G20. Takie moje skromne zdanie. Za 195 k można było wyjeżdżać z salonu AR Giullia Veloce 280.


W moim przypadku było tak jak w starej reklamie orange z sercem i rozumem, serce mówiło Alfa rozum BMW.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Po 1,5 roku jazdy m340d stwierdzam ze zawias m w polaczeniu z kolami 19" i oponami run flat to zestaw nie dla mnie. Naprzemiennie uzytkuje g21 m340d i f31 ze zwyklym zawieszeniem i zwyklymi oponami 18". Jazda g21 po Warszawie (10 garbow zeby wjechac/wyjechac z osiedla) zaczyna mnie juz wykanczac. Mysle zeby przejsc na zwykle opony i felgi 18", ewentualnie zmienic tylko opony na zwykle 19. Czy ktos moze sie wypowiedziec na temat komfortu jazdy na m zawiasie i zwyklych oponach? Czy poczuje cokolwiek zmieniajac opony run flat na zwykle 19, czy dopiero jak przejde na 18?


Druga kwestia to sila wspomagania kierownicy. W f31 zawsze mialem wrazenie ze kierownica ciezko sie kreci (wczesniej rownolegle uzytkowalem Renault). Teraz jak mam f31 i g21 odnosze wrazenie ze w F31 kierownica chodzi leciutko, a w G21 duzo ciezej. Czy mial ktos okazcje rownolegle uzytkowac te dwa modele i tez odnosil takie wrazenie?

Edytowane przez boohmacher

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
...Czy ktos moze sie wypowiedziec na temat komfortu jazdy na m zawiasie i zwyklych oponach? Czy poczuie cokolwiek zmieniajac opony run flat na zwykle 19, czy dopiero jak przejde na 18?

Dla mnie mpakiet + 19runflat tez są za twarde chociaz zmniejszenie cisnienia w oponach do dopuszczalnego minimum sporo poprawia.

Nie wiem jak jest przy zmianie tylko opon z runflat na nie runflat, ale moge powiedziec, ze przy przejsciu z 19runflat na 17bez runflat komfort jazdy poszybowal w kosmos.

Kierownica faktycznie chodzi ciezko, przy jezdzie parkingowej jest ok, przy jezdzie na autostradzie tez spoko. Problem jest przy jezdzie krętymi uliczkami, po miescie przy predkosciach 50km/h wtedy trzeba sie namachać kierownicą i zwyczajnie czuć to w rękach. Jest wyraznie ciezej niz w innych autach, ktorymi jezdze.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, czy ktoś finalnie zmieniał w G20 przy zawieszeniu sportowym m, opony z RF na zwykłe 19 lub 18" ? Zastanawiam się nad zakupem i podczas jazdy testowej było na prawdę twardo, amm porównanie, ponieważ obecnie mam f30, sportowe zawieszenie M, 19" bez RF i komfort jazdy jest dużoooo lepszy w F30, pytanie czy po zmianie opon na zwykłe w G20 było by również dużo wygodniej (auto używane więc nie mam opcji adaptacyjnego ;);)

będę wdzięczny za odp

Opublikowano

Mam G21 w M zawieszeniu. Po zakupie pierwsze co zrobiłem to wymieniłem P-zero 19' RF na P-zero 18 bez RF, w dodatku 67dB.

Jest znaczna różnica w komforcie - ciszej, wygodniej.W życiu już nie wrócę do 19 na RF.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.