Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Może ktoś tutaj pomoże w rozwiązaniu mojej zagadki.


Otóż kupiłem fajne e36 touring ze swapem m54. Wszystko fajnie silnik zdrowy podaje aż miło, aż nagle przez przypadek jak szarpałem się z wnętrzem poszła zwara i padł mi czujnik temp (dołożony) i wentylator na włącznik, ale nie o tym. W moich poszukiwaniach problemu zajrzałem do kompa (dostałem cynk od poprzedniego właściciela, że "elektryk" mógł tam ukryć przekaźnik/bezpiecznik). Oczywiście jak to w swapie robionym przez "elektryka" wyjąłem taki makaron, że jedyną reakcją na to jest "O k!@#a". Trochę kabli rozplątałem i pospinałem delikatnie by nic nie ruszać, bo w końcu fura działa i niech tak zostanie. I tu zaczęła się jazda, po 3 próbach ułożenia tego g tam skąd przyszło (wszystko delikatnie by nic nie urwać), udało się, próba odpalenia..... i ch@!$ kręci, ale nie odpala.


Ogólnie siedzę już nad tym trochę i objawy są takie pompa nie podaje paliwa (działa bezpośrednio z aku). Wziąłem zamieniłem 3 przekaźniki przy kompie (podejrzewam, że są to od dme pompy i lambdy, bo nie ma ich w fabrycznym miejscu przy bezpiecznikach) na te od klaksonu, wentylatora i pewnie od nawiewu (zakładam, że sprawne) oczywiście nadal nie odpala. Zastanawiam się już czy może padł mi czujnik położenia wału, ale za nim zacznę "wymieniać wszystko" jeszcze musze podłączyć kompa.


Teraz pytanko czy ktoś spotkał się może z podobnym problemem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem braku paliwa to nie problem ;) problemem jest to że nie wiadomo co tam jest namieszane, spróbuj podpiąć kompa i zobacz czy są jakieś błędy, sprawdź czy przy każdym przekaźniku są zajęte conajmniej 4 styki.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Kogoś z kompem do pożyczenia jeszcze szukam, bo na razie nie mam jak tego złomu scholować. A przekaźniki wszystkie zajęte i sprawne, więc no chyba bez kompa nie rusze :///


Wgl zastanawiam się cały czas jak to odpalało, bo jak starałem sie zlokalizować przekaźnik od pompy poprzez kabel z pinu 10 (ms43 siemens) odkryłem, że u mnie pin 10 jest pusty. Czy na siemensie może być inne źródło 12v na przekaźnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko może być, jak sam zauważyłeś zrobione było tak aby działało. Próbowałeś odpalić na jakimś autostarcie? Może to nie jest problem z paliwem, w ten sposób chociaż tyle wykluczysz.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ogolnie wróciłem do problemu, bo wcześniej czasu nie miałem i głównym podejrzanym jest teraz (z pompy na krótko auto nie pali) czujnik położenia wałka+ wału. Zobaczyłem, że od krecenia auto ma wyciek z przodu silnika przy czujniku wałka wydechowego (całe wtyczki mokre). Udało mi sie znaleść obd w środku, ale nie działało, więc no xD. Zmierzyłem czujnik multimetrem i był kompletnie padnięty. Po wymianie dalej nie gada, ale jeszcze wyjmuje czujnik walu i mam nadzieje, że też będzie martwy, bo wtedy prosta sprawa. Inaczej chyba na złom wywale
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podepnij się bezpośrednio pod sterownik diagnoza na pinie 32 wtyczki 40 pinowej.

Masz wogole zasilanie na te czujniki we wtyczkach przy włączonym zapłonie? W jaki sposób sprawdzasz czujniki halotronowe?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Wydechowy wyjąłem i zmierzylem multimetrem na testerze diod piny 1 i 2 (jesli dobrze pamietam) W zepsutym byl kompletnie nieciagly uklad, a w nowym pokazuje idealne 750 w spoczynku i reaguje na metal (dolotowy po prostu odpialem i tez wyskoczylo 750 wiec strzelam, ze tez git raczej). No a walu jeszcze nie chciało mi sie jeszcze "wyławiać" z dołu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na wale jest inna kolejność przewodów. Proponuję podpiąć go pod inpę.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Masz wogole zasilanie na te czujniki we wtyczkach przy włączonym zapłonie?



Ogólnie dzięki za ten tekst, bo jak tak sobie siedziałem na wykładach myśląc czemu mogę nie mieć zasilania na czujniki i wpadłem co mogło się wydarzyć. Takie same objawy są jak wgl nie mam zasilania na dme. I faktycznie okazuje się, że nie mam zasilania na pinie 8 na pierwszej wtyczce kabel idzie od niebieskiego przekaźnika. 12v dochodzi do przekaźnika, a uziemienie idzie gdzieś przez cienki brązowy kabel z białym paskiem do wiązki silnika. Po uziemieniu kabla pompa się włącza bez kluczyka i wyłącza przy zapłonie (nadal nie odpala, ale już coraz cieplej). Na razie szukam schematu wiązki gdzie to uziemienie jest podłączone

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bezpieczniki przy sterowniku silnika sprawdzałeś?

Zdaje się że ten przewód masowy idzie do 2 wtyczki DME pod pin 23.

W tym Aucie jest EWS?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Oczywiście, że przejrzalem bezpieczniki 3 razy. I ta idzie do 23 na drugiej. W aucie nie powinno być ewsu (moduł zmostkowany na pinie 1 i 3). Okazało sie, że było immo na kompie, ale właśnie wróciłem z kompem po usunięciu i dalej nie pali :((((

 

Ale dogadałem się z gościem od sterownika, że pożyczy mi kompa sprawnego bez immo (mój może mieć procesor uszkodzony a tego już sprawdzić się nie da) jutro się podepnie i kto wie, może nawet odpali

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij wkońcu inpę.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.