Skocz do zawartości

3.0sd pobór prądu na postoju


grunek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu podczas odpalania auta rano migają kontrolki, mam w aucie zamontowaną kamerę z funkcją parkingową podłączona przez adapter ACC zasilanie podpiąłem z oświetlenia w podsufitówce. Początkowo oryginalny adapter kamery wyłączał ją gdy napięcie spadło do 11,8v lecz od pewnego czasu pojawił się problem z odpaleniem auta i postanowiłem kupić inny adapter na którym można regulować wyłączanie od 11,8v-12,4v (aktualnie mam 12,4v). Po zgaszeniu auta kamera odrazu wyłącza się gdyż napięcie akumulatora odrazu spada do ok 12,1- 12,2v ale przy odpaleniu potrafi spaść do 8,99v wtedy właśnie migają kontrolki oraz resetuje się zegar itp. Dodam, że akumulator ma 1,5 roku Continental 92ah 850a agm. Postanowiłem również sprawdzić pobór prądu na postoju czy czasem nie uśmierca to mojego Aku. Po około 20 min gdy auto się już uśpi (na wyłączonej kamerce) pobór waha się pomiędzy 0,02a a 0,06-0,07a (skacze) czy są to normalne wartości, jakiś błąd pomiaru czy raczej po uśpieniu powinno trzymać twardo 0,02-0,03a? Dodam, że pomiar robiłem miernikiem cęgowy w zakresie 40a oraz multimetrem w zakresie 10a i wartośći skaczą na oby dwóch urządzeniach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prąd spoczynkowy powinien wynosić do 30mA. Dopuszczalny to 80mA.

Uśpienie BMW jest uzależnione od wyposażenia auta. Najbezpieczniej jest odczekać 1h.


W czasie odpalania , przy sprawnym , naładowanym akumulatorze napięcie nie powinno spaść poniżej 10,5V.

Dlaczego , pierwsze co powinieneś zrobić to doładować akumulator. Jakie masz napięcie akumulatora , gdy auto się uśpi?


Na tą chwilę , czytając twój opis , obstawiam dwie awarię ( oczywiście wykluczam słabo doładowany akumulator ) .....

- słabą masę

- złe przejście prądu ( PLUSA ) z akumulatora do rozrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych 20-30 min mam napięcie na aku 12.2v i oczywiście wtedy kamerka jest wyłączona bo mam ją ustawioną wyłączenie gdy spadnie poniżej 12.4v tzn odrazu po zgaszeniu leci do 12.3v później do 12.2v. Dodam że oryginalny adapter ACC kamerki odcinał prąd do 11.8v i na początku miałem tylko komunikaty o poborze prądu rano ale odpalała normalnie, nie restował się zegar. Faktycznie robiłem już masę, wymieniałem oryginalny przewód masowy oraz dodałem dodatkowo nowy i również rozrusznik też mam nowy Boscha bo faktycznie kiedyś miałem problem z odpaleniem (słabo i długo kręcił) najpierw zrobiłem masę a po tygodniu czy dwóch okazało się że rozrusznik padł. Być może winna Aku ?? Ale również robiłem test Aku i niby wychodzi że jest dobry. Zastanawiam się nad wymianą znowu na nowy tylko nie wiem czy brać BMW 92ah 850a agm tam jest napisane że to Varta czy ogólnie kupić Varty lecz jest 95ah 850a agm. Może te częste spadki poniżej 11.8v trochę go wymęczyły? No chyba że coś pobiera prąd bo tak jak pisze są takie skoki na postoju, nie trzyma 20-30ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie elektryczne sprawy są nie co złożone...

Pierwsza sprawa to doładuj akumulator elektronicznym prostownikiem.

Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po odpaleniu auta. Kolejne miejsce jeśli chodzi o sprawdzenie napięcia ładowania to alternator.

Czy jesteś pewny że masz w systemie ustawiony akumulator AGM?

Jak często używasz auta?


U mnie po zgaszeniu auta , tak jak u ciebie , napięcie spada i wynosi 12,3V.

Jak auto uśpi się całkowicie napięcie wzrasta do 12,6V. Nadmienię ,że mój akumulator jest z 06/2013r ( czyli ma prawie 9 lat ). Pomiar robiłem latem , czyli temperatura wahała się w przedziale 20°C - 25°C.


Pisałeś ,że masę wymieniałeś???

Sprawdź jej jakość...

Do tego musisz zaangażować jeszcze jedną osobę. Ty miernikiem elektrycznym musisz zmierzyć napięcie między silnikiem a karoserią auta.

Jedną sondą dotyka silnika , druga nadwozia. Miernik ustawiasz na 20V - napięcie stałe. W czasie odpalania zwróć uwagę na najwyższe wskazanie napięcia. Nie powinno przekroczyć 0,5V.



Można by było również sprawdzić spadek napięcia na dodatnim przewodzie , który idzie od akumulatora do rozrusznika. Nastawiasz miernik elektryczny na odczyt napięcia stałego. Jeden koniec sondy dotyka przewodu dodatniego od akumulatora , druga punktu dodatniego od rozrusznika. Napięcie nie powinno przekraczać 200mV - 0,2V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałeś masę sprawdzałem i wynosi dokładnie 0,5v co prawda z tym rejestrowaniem agm to nie jestem pewien gdyż sam rejestrowałem to komputerem z allegro z programem do BMW (https://allegro.pl/oferta/tester-diagnostyczny-vident-bmw-mini-rolls-royce-7904008530) nie ma tam jednoznacznej adaptacji agm tylko jest Aku w obudowie E65 i bez obudowy E65 coś takiego. Sprawdzę jeszcze spadek napięcia na przewodzie plusowym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do ładowania to po odpaleniu waha się od 14,8v do nawet 15.1v także jest chyba ok. Auto najwięcej używam w weekend a w tygodniu to jedynie dojazd do pracy ok. 5 km w jedną oraz ewentualnie wyjazd do miasta max 15-25km dziennie a w weekend ok 150-200km. Czy przy pomiarze spadku napięcia jeżeli do sondy podłącze dodatkowy przewód ponieważ nie starczą oryginalne ze względu na dość sporą rozpiętość Aku oraz rozrusznika nie będzie to miało wpływu na pomiar?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy długość przewodu będzie miał wpływ , nie wiem. Opieram się na wiedzy z internetu.

Podejrzewam, zaznaczam , podejrzewam że tak ponieważ jest to naturalne , lecz badań czy testów na tak długim odcinku nie czytałem/widziałem.


Czemu pisze o sprawdzeniu jakości przewodności przewodu? Ponieważ przewód plusowy idzie z bagażnika do komory silnika podwoziem . Jest on narażony na wilgoć.

Przechodząc z bagażnika do podwozia jest skręcany na śrubę. To miejsce bardzo często koroduje. Niektórzy świadomi użytkownicy zabezpieczają je przed wilgocią , np. woskiem do profili zamkniętych.


Jeśli chodzi o dystans jaki pokonuje twoje auto to nie ma tragedii. Z doświadczenia ....... doładowywałbym akumulator minimalnie 2 razy w roku ( przed zimą i przed latem ) albo częściej.

Ja auto mam garażowane i temperatura przez cały rok waha się w przedziale +10°C - +20°C.

Akumulator AGM to wytrzymała bateria.

Piszą ,że akumulator dużo wolniej się starzeje gdy jego napięcie jest utrzymywane na poziomie +12,5V i wiecej.

Tak więc doładuj akumulator i wtedy porób pomiary.

BMW to elektryczne auto i nie lubi jakichkolwiek , większych spadków napięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku naładowany do pełna i auto na drugi dzień wieczorem nie chciało już odpalić. Rano znowu naładowałem, szukałem złodzieja prądu i nic po ok. godz pobór prądu wynosił dokładnie 0,02-0,04a. Zauważ że przekaźnik który jest przy bezpiecznikach w bagażniku na dole (taki czarny nr1) jest dość ciepły, nie wiem czy wymienić go zapobiegawczo? Po otwarciu drzwi i bagażnika auto po ok. godzinie już nie chciało odpalić, może jest również problem z IBS klemą? W przyszłym tygodniu kupię Aku oryginalny BMW i zobaczę czy problem zniknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie kupuj nowego akumulatora!!!!!

Odczytaj błędy.

Nie do końca wiem gdzie szukać tego przekaźnika? Przekaźnik możesz wyjąć , otworzyć i podłączyć go na krótko aby sprawdzić poprawność jego działania.

Chodzi ci o przekaźnik I01068.


1VnYdmfOjR

Cjnqw7LG




Jak ładowałeś akumulator?

Opisz dokładniej moment odpalania auta.

Może jest problem z rozrusznikiem?


Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin, popatrzę na schematy i poszukam tego przekaźnika. Może uda mi się ustalić za co on odpowiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozumiem, że po naładowaniu akumulatora napięcie wynosi 10,5V?

Jeśli chodzi mi o moment odpalania to pytam co się dzieje w aucie, czy coś strzela /cyka


W czasie odpalania podłącz cengi prądowe do plusowego przewodu przy akumulatorze aby sprawdzić pobór prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gdy akumulator jest nadawany to napięcie wynosi 12.6-12.6v i rano odpalił dobrze a na drugi dzień wieczorem już trzeba było użyć boostera. Dodam, że w tym okresie przyjechane zostało jakieś 20 km i odpalany był ok 4 razy. Nawet gdy otworze drzwi to Aku siada po ok 30-60 min wtedy nawet rozrusznik nie kreci i wszystko miga w środku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.