Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej


Opiszę pokrótce swój temat. Wydaje mi się, iż zagadnienie jest dosyć specyficzne ze względu na budowę turbiny. Może ktoś spotkał się z podobnym tematem i zasugeruje mi coś zanim pojadę na ponowne wyrwanie turbo.


E46, 330D, M57N, 204 kuce

Turbo: GT2260V, 750773-4


Zaraz po zakupie auta poprosiłem mechanika o wywalenie klap wirowych oraz o profilaktyczny demontaż turbo. Auto nie jechało i okazało się że turbina ma zapieczoną geometrię.


Turbina została wypiaskowana, wymieniono środek, naprawiono elektroniczny nastawnik ze ślimakiem. Po założeniu tego z powrotem auto jechało niby lepiej, ale bez szału. Okazało się, że uwalony jest jeszcze przepływomierz. Po wymianie przepływki auto ożyło, ale tylko częściowo.


Pojechałem na hamownię i wyniki są obiecujące, ale moment rośnie za późno i bardzo powoli. Wskutek tego, poniżej 2000 obrotów auto jest mułem. Niby dobrze dla sprzęgła i dwumasy, ale nie tak to powinno jechać...

204,6KM przy 3908 RPM

406,9Nm przy 3081 RPM


Poniżej 2000 obrotów nie ma szału a ten moment obrotowy powinien rzekomo rosnąć od 1500-1600 obrotów.

Po sprawdzeniu na kompie wyszło na to, że powietrza jest pod dostatkiem (wymieniona przepływka), ale ciśnienie doładowania jest zbyt niskie i rośnie za późno. Wskazywałoby to na to, że zbyt późno otwiera się zmienna geometria a co za tym idzie nastawnik powinien zostać ponownie wymieniony lub ustawiony jeśli idzie tam coś wyregulować.

Komp wywala tylko dwa błędy: jeden związany z wentylatorem chłodnicy (tym też się zajmę) oraz błędem wywalanym z racji braku klap wirowych.


Na obudowie turbiny jest śrubka rzekomo ograniczająca ruch zmiennej geometrii. Mechanik wykręcił bardziej tą śrubę, ale nic się nie zmieniło. Załączam wykres z hamowni.


Miał ktoś podobne przeboje?

Co powinienem zrobić w kolejnym kroku? Muszę wyrywać to turbo i dać do gościa, który to poprawi? A może wystarczy wymienić lub poprawić sam nastawnik turbiny np. na nowy, bez wyrywania turbo i wkładania go z powrotem?


Ma ktoś może wykres niemodyfikowanego M57N, bez chip tuningu? Patrzyłem na przykłady z netu i moment rośnie szybciej, niż u mnie.


W moim przypadku wykres wygląda tak: https://imageupload.io/i/Wpx3Q3FZo8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Należy skasować adaptacje przepływomierza po wymianie, klapy można usunąć tak żeby nie było błędu. Prawdopodobnie tak jak podejrzewasz musisz dać turbo do kogoś kto zrobi je jak należy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@dawid5

@maniek21112


Panowie, dzięki za zajrzenie do tematu oraz za Wasze sugestie.


Zakładam, iż mechanik z w miarę sensownym kompem diagnostycznym będzie w stanie zresetować wartości dla przepływomierza, żeby komp auta załapał nowe zakresy pracy? Nie trzeba chyba odwiedzać ASO w celu ogarnięcia tego drobiazgu?


Czyli najpierw lecę z tematem przepływki a jeśli nic się nie zmieni, to wyrywanie turbo lub samego nastawnika.


Co zasugerowalibyście w kwestii klap wirowych, żeby komputer nie wywalał błędów? Mechanik powinien zostawić ich część lub jakiś moduł, zamiast wywalać całość i użyć zestawu zaślepiającego?

Idąc dalej: czy błędy związane z brakiem klap wirowych mogą jakoś wpływać na osiągi auta? Wydaje mi się, iż nie powinny ale kto pyta, nie błądzi...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ista lub dis, uniwersalne raczej nie zrobią tego. W tym sterowniku błąd klap nie powinien mieć wpływu, ja wszystko zostawiam, wywalam tylko klapki, zaślepiam otwory (montaż zestawu prędzej czy później kończy się wyciekami oleju, szczególnie przy aluminiowych) i błędu brak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

@dawid5

@maniek21112


Dzięki raz jeszcze za Waszą pomoc. Wniknę w temat.


Jakiś interface do łączenia się z kompem auta też trzeba będzie zakupić żeby nie jeździć w ciemno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.