Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam do wyboru Michelin Pilot Sport 4 245/40/R19 rocznik 2021 z homologacją BMW albo najnowsze Pilot Sport 5 2022, ale bez homologacji. I teraz dylemat, co wybrać..
Opublikowano
Wybrać lepsze i tańsze o rozmiarze homologowanym do tego modelu auta (wykaz znajdziesz na naklejce lub w certyfikacie zgodnosci) a to czy BMW je poleca czy nie to czysty marketing dla snobów (których wśród nas nie brakuje) :norty:
Opublikowano
Jeśli przód i tył ten sam rozmiar - * niekoniecznie. Jeśli mieszane i x drive sprawdziłbym u producenta opon obwód tych rozmiarów, czy nie ma za dużej różnicy.
Opublikowano
Jeśli przód i tył ten sam rozmiar - * niekoniecznie. Jeśli mieszane i x drive sprawdziłbym u producenta opon obwód tych rozmiarów, czy nie ma za dużej różnicy.

tu nie wiem do końca co kolega miał na myśli pisząc to co napisał :?: Ale chyba nie zrozumiał tematu.

Kupujemy zawsze opony w rozmiarze i pozostałych parametrach (ind. prędkosci, nośności) homologowanych konkretnie do twojego auta i jego wersji (jest ich zwykle kilka i są różne dla różnych wielkości felg ). Są opony, które dodatkowo maja pieczątkę że poleca je BMW, Merc, Porsche itp. I to jest przeważnie marketing i snobizm, bo pan klient, który nie wie nic o oponach i niewiele o samochodach pojedzie do ASO, zapłaci +40% za to że ma logo BMW na oponie i ma pewność, że ma prawidłowe.

Są oczywiście (przeważnie to już są superauta) dedykowane opony o wyjatkowych rozmiarach lub parametrach (na przykład bardzo wysoki indeks prędkosci) przewidziane do konkretnych aut jak Ferrari, Koenigseg czy McLaren. Ale to nie dotyczy marek masowych jak nasze BMW (również M Power).

Tak czy owak. Jak ktoś nie wie nic niech sobie kupi dedykowane z logo marki. Jeśli masz lekkie pojęcie kupujesz to samo taniej lub lepsze w tej cenie. Tyle w skrócie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

I to jest przeważnie marketing i snobizm, bo pan klient, który nie wie nic o oponach i niewiele o samochodach pojedzie do ASO, zapłaci +40% za to że ma logo BMW na oponie i ma pewność, że ma prawidłowe.

Nie opowiadaj bajek, bo ludzie to czytają i jeszcze ktoś cię posłucha.

xDrive to bardzo wrażliwy napęd i przy ogumieniu mieszanym muszą być opony homologowane. Bez tego napęd siądzie. Nie za 5k km to za 10k km.

Opublikowano
I to jest przeważnie marketing i snobizm, bo pan klient, który nie wie nic o oponach i niewiele o samochodach pojedzie do ASO, zapłaci +40% za to że ma logo BMW na oponie i ma pewność, że ma prawidłowe.

Nie opowiadaj bajek, bo ludzie to czytają i jeszcze ktoś cię posłucha.

xDrive to bardzo wrażliwy napęd i przy ogumieniu mieszanym muszą być opony homologowane. Bez tego napęd siądzie. Nie za 5k km to za 10k km.

Nie czytasz ze zrozumieniem albo jest jakiś inny problem. Każde legalne opony porządnej firmy o parametrach wpisanych w homologacji auta nadają się do auta. Nie jest prawdą to w co możesz wierzyć, że te z pieczątka BMW są lepsze z tego powodu wyłącznie. Jest przynajmniej kilka modeli lepszych od tego co sprzedaje z półki BMW. Oczywiście możesz mieć w tej sprawie inne zdanie i to twoja sprawa, że wolisz te z pieczątką.

Opublikowano

Zrozumiał, a temat powraca jak bumerang:https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=169&t=377914

I nikt nie mówi o kupowaniu w ASO, gdyż ceny w necie są bardzo konkurencyjne na opony z *.

Opublikowano
Zrozumiał, a temat powraca jak bumerang:https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=169&t=377914

I nikt nie mówi o kupowaniu w ASO, gdyż ceny w necie są bardzo konkurencyjne na opony z *.

 

Luzik. Twierdzę jedynie, że nie istnieje coś takiego jak "opony homologowane konkretnie i tylko do BMW". Mogą być najwyżej zalecane do BMW, lub mieć potwierdzenie, że są zgodne z homologacją mojego BMW. To zwyczajnie ułatwia wybór i zapewnia spokój tym ,którzy nie mają czasu czy ochoty na wgłębianie się w technikę oponiarską. Można się łatwo pomylić w rynkowym gąszczu. To zalecenie ma oczywiście związek z umowami handlowymi między BMW a producentem opon i pieniędzmi, które za tym idą. Nie sądzę zatem, że te zalecane są obiektywnie najlepsze z dostępnych na rynku. Zresztą nie ma jednej opony idealnej dla każdego. Mając takie same auta możemy mieć różne preferencje i potrzeby w wyborze niektórych parametrów. Może dla mnie ważniejsze będzie zachowanie na mokrej nawierzchni a dla ciebie głosność opony albo jej energooszczędność a itp.. Mamy wolność w tej sprawie. Nie musimy wszyscy jeżdzic na identycznych gumach. W Homologacji samochodu są wymienione główne parametry opon i takie wolno stosować zgodnie z wszelkimi normami i żaden najbardziej autoryzowany serwis nie może się tu formalnie do niczego czepiać.

P.S.

Myślę, że szeroko znany od lat problem xdrive nie ma jednak swojego źródła w oponach. Inni sobie z tym radzą.

  • 4 miesiące temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tym ze co kolega powyżej pisze, że homologacja to tylko pieczątka i niehomologowane opony trzymają rozmiar to niestety kolega nie racji.

Przerobiłem to na własnej skórze w F13 i teraz mam porównanie dodatkowo z G16.


Po zakupie F13 zakupiłem komplet nowych opon Michelin Pilot Sport 4 (bez homologacji) o rozmiarach 245/35/20 + 275/30/20. Po jakimś czasie napęd zaczął delikatnie szarpać.

Adam z Legionowa założył komplet 4 identycznych kół z homologowanymi oponami i szarpania nie było.

Zmierzyliśmy obwody opon - różnica w obwodach pomiędzy osiami wynosiła ok 2cm (albo 1,5 - nie pamiętam już dokładnie). W oponach od Adama oczywiście różnica obwodów wynosiła 0cm.

Zamówiłem zatem komplet homologowanych Bridgestone Potenza s007 o rozmiarach 245/35/20 + 275/30/20 - po zmierzeniu obwodów różnica między osiami wychodzi 0mm.

Wychodzi na to że dla opony homologowane w dedykowanych rozmiarach tworzą zestaw o identycznych obwodach - pod kątem Xdrive.

W przypadku Michelin Pilot Super Sport w mojej 840 (rozmiary identyczne jak w F13) również obwody są identyczne.

Tu chyba jest istotne że to musi być rozmiar dedykowany do modelu bo biorąc inne rozmiary homologacja może nie zapewnić identycznych obwodów.



Jeśli natomiast auto jest bez Xdrive i po gwarancji moim zdaniem homologacja nie jest konieczna.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie zgodzę się z Tobą. Przecież 275 /30/20 ma zawsze taki sam obwód i nie ważne jaki to producent opony i czy jest z homologacja , czy nie. To są liczby stałe jak 2 x 2. No chyba, ze dla Ciebie 2 x 2 (z homologacja) = 4, a bez homologacja 4,5
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolego najpierw poczytaj forum a nie wygłaszasz swoją mylną wiedzę.

postaw obok siebie 225/50/18 Michelin PS4S obok jakichś 225/50/18 Goodyearów.

Jedna opona jest szersza od drugiej, to wpływa na obwód.

Obwody są różne nawet przy tych samych rozmiarach, xDrive jest bardzo czuły stąd homologacja opon, by nie uszkodzić napędu.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie zgodzę się z Tobą. Przecież 275 /30/20 ma zawsze taki sam obwód i nie ważne jaki to producent opony i czy jest z homologacja , czy nie. To są liczby stałe jak 2 x 2. No chyba, ze dla Ciebie 2 x 2 (z homologacja) = 4, a bez homologacja 4,5

 

Nie zgodzisz się bo wiesz na pewno czy Ci się wydaje? Czym popierasz swoją tezę?

Skoro zawsze jest taki sam obwód to jakim sposobem obwody w oponach dwóch różnych rozmiarów były równe przy homologowanej a niehomologowanej była róznica i to spora?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.