Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Planuję zakupic BMW X5 E70 z dość niskim jak na swój rocznik (2010) przebiegiem wynoszącym 130 tyś km. Problem w tym, że raport wygenerowany przez system carvertical.com pokazuje dziwne dane dotyczące przebiegu, a mianowicie: kwiecień 2019: 160000 (dokładnie tyle, równa liczba z zerami na końcu). Pół roku później mamy już tylko 95tyś z hakiem. Obecnie na liczniku jest niewiele ponad 130tyś km. W ASO dane zczytane z kluczyka są zbieżne z tym co pokazuje licznik. Dodatkowo historia z ASO jest zbieżna z tym co na carvertical, poza tą jedną dziwną zawyżoną wartością 160000km, co pozwala twierdzić, że wartość ta wzięła się w raporcie z tzw. dupy. Na pytanie zadane carvertical skąd wzięli ten dziwny przebieg, odpowiedzieli, że z "zaufanego źródła"...


Moje pytanie brzmi: czy istnieje sposób aby upewnić się na 100% albo przynajmniej na 99% czy to co pokazuje licznik jest zgodne ze stanem faktycznym ? Zakładam, że zczytanie danych z kluczyka takiej pewności nie daje. Jestem prawie pewien, że dziwna wartość widniejąca w systemie carvertical trafiła tam przez pomyłkę (o błędach tego systemu jest juz co nieco w ang internecie), jednak chciałbym przed kupnem mieć pewność. Mój pomysł to udanie sie na pełną diagnostykę do ASO i poproszenie o sprawdzenie przebiegu z innych podzespołów i ocenę czy przebieg z licznika jest prawdopodobny czy nie.


Pozdrawiam

Opublikowano

Te raporty są dość specyficzne.

Na przykład w historii uszkodzeń są powielane wpisy o szkodach.

Zgaduje, że do każdej szkody jest robiony wpis po wycenie przez ubezpieczyciela chyba. Tzn, wstępny kosztorys i końcowy, a czasem pośrednie.

I tak do jednej szkody widziałem po 3 wpisy.

Trochę to mylące może być :shock:

  • Moderatorzy
Opublikowano

05.09.2013 72390 km

Raczej korekta

Opublikowano
05.09.2013 72390 km

Raczej korekta

 

Na pierwszy rzut tak wygląda. Z tego co wiem jednak auto jakiś długi czas między 2013 a 2018 stało w ubezpieczalni po stłuczce, więc nie wiadomo. Dodatkowo było wystawione na niemieckiej aukcji z przebiegiem licznikowym, co równiez daje do myślenia (wystawia ktoś na Niemcy auto z cofniętym licznikiem?). No i ta równiutka wartość pokazywana przez carvertical - można założyć w ciemno że nie została zczytana z licznika. Dlatego wolałbym sie upewnić i wyczyać wartość ze sterowników w aucie, jeśli jest taka możliwość.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przebieg może pochodzić z odczytu przy szkodzie lub z przeglądu. Przy szkodach często zaokrąglają.

Historia niejasna i bez konkretnych papierów zawsze będzie powodowała wątpliwości potencjalnych kupców.

Opublikowano
Przebieg może pochodzić z odczytu przy szkodzie lub z przeglądu. Przy szkodach często zaokrąglają.

Historia niejasna i bez konkretnych papierów zawsze będzie powodowała wątpliwości potencjalnych kupców.

 

Zagadzam sie. I wlasnie na potencjalnych kupcach zaczyna sie problem, bo auto moze miec oryginalny niski przebieg ale niejasna historie w dekoderach typu carvertical. Na autodna no to samo auto juz 09.2013 ma przebieg 160000. Car vertical pokazuje dokladnie to samo 5 lat pozniej.. i komu tu wierzyc

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wszystkie wątpliwości źle wpływają na sprzedawalność. Poproś o dodatkowe dokumenty np. z przeglądów które auto musiało przechodzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.