Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku dni mam dziwne strzelanie z okolic modułu kierownicy, jakby coś ocierało. Dzisiaj w czasie jazdy kierownica się zablokowała i wydobył się dźwięk pękającego plastiku. Zaraz potem wyskoczył błąd z tytułu.


baOhIB1h.jpeg


Są takie błędy + błąd łopatek.


y28LRrxh.jpeg


I filmik z dźwiękiem https://streamable.com/v31epe




Podejrzewam że moduł kierownicy mógł się zatrzeć lub w jakiś sposób uszkodzić czy może jest tam coś jeszcze co mogło dać takie objawy?

Jest to f11 z 2012 roku, kierownica z łopatkami.

Opublikowano
Prawdopodobnie rozsypał się taki plastikowy talerz z nadrukiem dziwnych kresek, który daje informacje przez czytnik optyczny o położeniu kierownicy i jej ruchu. To bardzo ważna informacja dla kilku systemów więc bez tego jest kicha. On jest gdzieś między kierownicą a pająkiem albo w pająku o ile pamiętam. W E64 dawno temu go czyściłem. Trzeba zdjąć poduszke, kierownicę, rozpołowić obudowę kolumny, dostać się do pająka i dalej sam sobie poradzisz.
Opublikowano

Dodam że teraz nie działają żadne przyciski z kierownicy, w ogóle nie ma zasilania. W sobotę rozbiorę kierownicę i zobaczę co się dokładnie rozsypało.


Samego pająka praktycznie nie da się dostać, znalazłem jeden na OtoMoto za 250 zł i kilka na eBayu za ponad 200 euro.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Można ten moduł podmienić na inny?

Ten co jest u mnie jest praktycznie nie do kupienia, było kilka sztuka ale wszystkie sprzedane.


Mój ma numer 9297782 - jest to praktycznie golas, jest tylko aktywny tempomat i multimedia.


Inny moduł z obsługą tych funkcji zadziała?




Jak nie to będę musiał jakoś to polutować i może chwilę wytrzyma.


JP1TXq4.jpeg

Opublikowano
Rozumiem, że pająk jest zepsuty i nazywasz go modułem. Myślę, że jest spora szansa, że inny będzie pasował może nawet od wyższej wersji (może z anglika). W naprawę mało wierzę ale nie traćmy nadziei.
Opublikowano

Ja też stawiam że pająk z wyższej wersji będzie działał, ważne żeby obsługiwał wyposażenie które jest. Ciekawe czy bez kodowania podejdzie.


W pająku zerwała się taśma z zasilaniem, jakby to nie była ruchoma część to bym to lutowal ale w tej sytuacji byłoby to rozwiązanie na chwilę.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem ten moduł na taki sam, elektronika działa ale wywala błędy o stabilizacji toru jazdy, kierownica nie wraca do punktu zero i nie odbijają kierunkowskazy.


Trzeba jakąś kalibrację czylijnika kąta skrętu robić czy coś?



///


Zrobiłem, po założeniu pająka trzeba ustawić go w pozycji zero metodą prób i błędów, jak źle jest ustawiony to nie da się skręcić kół na maksa, a sam pająk wydaje dźwięki naciąganej gumy. Ustawiłem go na zero, skasowałem błędy i wszystko chyba działa.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I odkopuje temat znowu.


Po wymianie tego pająka przestały działać manetki więc pomyślałem że trzeba je znowu zakodować. Kupiłem vlinkera i bimmercode i tu pojawia się problem bo mogę kodować każdą funkcje auta oprócz modułu kierownicy. Jest nieaktywny, a program chce przywrócić kopie zapasową starego modułu której oczywiście nie mam.

Jakieś pomysły na ogarnięcie tego?



Z błędów mam to:


ISN7nWV.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.