Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Mam mały problem, E91 318d 143km LCI, czasami przy uruchamianiu silnika wyskakuje błąd CCID-415 , sprawdziłem sobie bimmertoolem błędy i w sekcji Motor jest błąd 4A07 generator (Layer_BSD). Napięcie ładowania to 13.9V.

Jakiś czas temu (nie było żadnych błędów) sprawdziłem w sklepie z akumulatorami stan baterii. Aku jest oryginalny i pod obciążeniem napięcie znacznie spada ale skoro nie ma problemów z odpalaniem to stwierdziłem, że jeszcze trochę go przetrzymam. Skontaktowałem się z warsztatem gdzie stwierdzili, że może być zużyty regulator. Trochę zaskoczyła mnie cena, bo za nowy regulator trzeba zapłacić prawie 700zł (OEM) a zamiennik niecałe 500. Moje pytanie brzmi czy miał ktoś taki problem i czy winy szukać w aku czy w regulatorze. Dodatkowo ceny mnie trochę zaskoczyły i zastanawiam się czy nowy regulator tyle kosztuje. Sam znalazłem za 160zł( w sklepie mówią że będzie dobry) a majster że on nie jest cyfrowy i dlatego nieodpowiedni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , pierwsze primo to naładuj akumulator po przez podłączenie prostownika pod awaryjne punkty rozruchu auta ( w komorze silnika ).


Jaki masz akumulator , zwykły kwasowo - ołowiany czy AGM?

Jeśli masz zwykły akumulator to napięcie ładowania 13,9V jest dobre .


Jeśli padł regulator to najczęściej napięcie miałoby różne wartości ( skakało by góra dół ).


Czy masz na minusowej klemie IBS - inteligentna klema ?


Sprawdzając opornicą akumulator , w pierwszej kolejności należy naładować akumulator następnie sprawdzić napięcie jakie uzyska akumulator podczas obciążenia . Napięcie nie powinno spaść poniżej 10,5V.


Dobra rada, akumulator ładuj przynajmniej dwa razy w roku , przed zimą i przed latem.

Oczywiście wszystko zależy od sposobu użytkowania auta.

Opublikowano

Akumulator AGM 90AH OEM z 2009r.

Bimmer tool pokazuje zużycie akumulatora gdzieś około 50% jak pamiętam i stopień naładowania ostatnio był 46% a jakieś kilka dni temu 36%. Nie wiem na ile można wierzyć aplikacji. Aku ładowałem jakoś w grudniu albo w listopadzie, problemów z odpalaniem nie ma żadnych, ostatnio zrobiłem trasę 800km więc mimo wszystko Aku powinien się spokojnie naładować z alternatora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest blad bsm to jest regulator, nie akumulator, musi byc oem albo jesli jest valeo to valeo, jesli bosch to bosch, zadne zamienniki za 160zl nie beda dzialac. Alternator "siedzi" na tej samej lini co modul swiec oraz czujnik oleju. Zly regulator spowoduje zanik pracy wszystkich podzespolow.
Opublikowano
kkx5
rozumiem. Czyli iść w oryginał ten co mi zaproponowano? Pewnie warto by jeszcze wyciągnąć cały alternator i sprawdzić albo zregenerować łożyska, komutator itd. ???
Opublikowano
Miałem też ten błąd co ty na btoolu ,wskazania akumulatora były też jakieś kosmiczne , myślałem o kupnie nowego regulatora ,ale ostatecznie kupiłem używany alternator i błędu nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.